Gravid v. sex ,fruktansvärdt ....
Usch nu kan jag knappt hosta utan att det gör super ont ,det hugger till så ja viker mej..
Usch nu kan jag knappt hosta utan att det gör super ont ,det hugger till så ja viker mej..
Anonym (Tissan) skrev 2009-03-04 18:10:27 följande:
Ringt gyn nu på morron igen & inga telefon tider idag heller suck..
Ska ringa
Nu har ja pratat med sjukvårdsrådgivningen & dom kom inte med så mycket till svars..
Sa att det kanske kunde vara det där utomkveds men att smärtan brukar vara ihållig hela tiden vilket det inte är på mej och att det ökar hela tiden..
Så tyckte hon att jag skulle åka till vårdcentralen & ta ett test så att det inte var någon inflammation eftersom jag har flytningar.. Eller om det blir värre åka till akutmottagningen på kvinnikliniken .
Jag vill ju veta så allting är okej med barnet i magen. Och jag tänker ju inte åka in akut om det inte blir värre .. men vill ju veta vad är iallafall. Krångligt!
Nu har jag kommit hem från akut-gyn .. och TACK & LOV! så är allting i sin ordning & som det ska va dom kunde se iallafall ,ingen utmkveds ägget/embryot var i livmodern & inte i någon äggledare.
Dom visste inte riktigt vad det var som gjorde att jag hade sån smärta ,allting såg normalt ut & eftersom man inte kunde se barnet så kunde man ju inte se någon hjärta eller så ,fick se på skärämen & det var riktigt riktigt litet man såg typ bara säcken om jag fattade rätt ,är ju som sagt bara i vecka sex.
Så jag hoppas att allting kommer att fortsätta i vanlig ordning & att det inte är något mf men det såg ju normalt ut nu så..
Men jag har ju inte haft några blödningar eller så.
Var på väg att få urinvägsinflamation så nu fick jag pencelin och det var väldigt bra att dom såg det med ,har hört att det inte är speciellt bra att få det när man är gravid.
Och flytningarna var några baktierier som inte heller skulle vara där ,om det var någon som ville veta..
Tack för alla super bra svar & all hjälp det uppskattas till tusen!!
Ni som kanske vet ,man ser inte ett hjärta så tidigt som i vecka sex eller??
Jag såg inget iallafall och dom sa inget om de.