• Anonym

Gravid v. sex ,fruktansvärdt ....

Usch nu kan jag knappt hosta utan att det gör super ont ,det hugger till så ja viker mej..

• Anonym
    Lowika skrev 2009-03-04 17:55:56 följande:
    Vanliga akuten? Det kan ju t.ex. vara blindtarm och inte alls ha med "tjejmagen" att göra.
    Blintarmen har jag redan operarat bort.
  • Anonym

Anonym (Tissan) skrev 2009-03-04 18:10:27 följande:

Ts, kan det inte vara foglossning? Har absolut ingen erfarenhet av det då jag är barnlös men har flera omkring mig som har det och dom har berättat att det kör också...
    Vet inte vad foglossning innebär ,vad är det??
  • Anonym
    Tjimtjom skrev 2009-03-04 18:38:34 följande:
    Foglossning är när beckenet vidgar sig, tror jag . På mig känns det mest som molnande värk långt ner i svanken o ont i höfterna...men det kanske är annrolunda för andra
    Har hadt väldigt ont i svanken men inte i höferna utan innanför höfterna närmare könet men det känns inte som någon konstant värk utan det hugger och sticker ,iofs inte bara där utan så långt ner magen man kan komma oxå.
  • Anonym
    Förväntansfull0406 skrev 2009-03-04 18:59:51 följande:
    foglossningar käns inte alls så, det är mer en annan typ av värk, jag hade de med nr två, och det är molande värk, svårt att förklara...har försökt kolla så mycket jag kan i tråden men jag tycker det är konstigt att du inte har fått åka in på akuten och träffa jour gyn...det fick jag göra nån gång med min grav. och ang dåliga bm, du har rätt att väja bm precis vart du vill, även i en annan kommun eller stad. Så om du inte har aldles för långt att åka till en annan mottagning så byt!!
    Ne ja vet inte .. Min bm lät ju inte så oroad och när jag fick prata med någon på spec-mvc så frågade hon hur det var osv och kopplade bara mej till gyn.. där jag inte fick någon tel tid ,så dom verkar ju inte så oroade.
    Ska ringa imorn bitti till gyn igen & hoppas på att jag kan få en tid.
    Min bm fårgade mest om blödningar och jag har ju inte haft någon blödning så då verkade det inte så akut..

Jasså får man det .. de visste jag inte. Ne jag har ju ett ställe till som ligger lite längre bort än där jag går nu.
    Men känns ju lite pinsamt att byta när jag precis har skrivit in mej ,tror du inte dom frågar varför jag vill byta då?
  • Anonym
    Förväntansfull0406 skrev 2009-03-04 19:28:01 följande:
    Exakt ts....det låter mer som en X grav (som man kallar det för) Det kan vara din livmoder som växer nu, det kan göra grymt ont...mend et kan oxå var för att foster sitter fel.
    Jaha X grav?

Ja men ändå fast det kanske inte är någon fel så vill man ju veta vad det är som gör så ont..
    Känns som bara får komma in om har haft blödningar ..
    Tycker man ska få komma in när det är så här ,att man inte ska behöva överdriva allt för att få komma in .. är lite irriterad nu efter allting..
  • Anonym
    Rosenöga skrev 2009-03-04 20:31:34 följande:
    Förstår inte varför du väntar. Det är ju världens enklaste undersökning att göra ett UL . eller tror du det är för tidigt att se något i v6? Du får ju också ta CRP och se om det är någon infektion.
    vad är crp?
  • Anonym
    Rosenöga skrev 2009-03-04 20:31:34 följande:
    Förstår inte varför du väntar. Det är ju världens enklaste undersökning att göra ett UL . eller tror du det är för tidigt att se något i v6? Du får ju också ta CRP och se om det är någon infektion.
    Är det för tidigt att se i vecka 6 eller vadå?
    Antar att dom gör ett vul och inte ett vanligt ul??
  • Anonym

Ringt gyn nu på morron igen & inga telefon tider idag heller suck..
    Ska ringa

Rosenöga skrev 2009-03-04 22:48:09 följande:
    Sedan kan man mäta hcg genom blodprov vid flera tillfällen och genom att se om det sjunker eller stiger komma fram till om det kan vara nissfall eller utomkveds.Urinprov för att utesluta UVI får du också lämna.Här är en tråd där någon frågar om symptom. Har inte kollat men du kan se om det stämmer in på dig.www.familjeliv.se/Forum-4-46/m41724294.html
    Ringt gyn nu på morron igen & inga telefon tider idag heller suck..
    Ska ringa sjukvårdsrådgivningen nu ,läste i den tråden att det var någon som fått svagt pluss & et har även jag fått.

Trodde att det hade gett med sej men det gör fortfarande ont ,det slutade i igår em/kväll men nu på morron när jag reste mej upp högg det till i sidan..
  • Anonym

Nu har ja pratat med sjukvårdsrådgivningen & dom kom inte med så mycket till svars..
    Sa att det kanske kunde vara det där utomkveds men att smärtan brukar vara ihållig hela tiden vilket det inte är på mej och att det ökar hela tiden..
    Så tyckte hon att jag skulle åka till vårdcentralen & ta ett test så att det inte var någon inflammation eftersom jag har flytningar.. Eller om det blir värre åka till akutmottagningen på kvinnikliniken .
    Jag vill ju veta så allting är okej med barnet i magen. Och jag tänker ju inte åka in akut om det inte blir värre .. men vill ju veta vad är iallafall. Krångligt!

• Anonym

Nu har jag kommit hem från akut-gyn .. och TACK & LOV! så är allting i sin ordning & som det ska va dom kunde se iallafall ,ingen utmkveds ägget/embryot var i livmodern & inte i någon äggledare.
    Dom visste inte riktigt vad det var som gjorde att jag hade sån smärta ,allting såg normalt ut & eftersom man inte kunde se barnet så kunde man ju inte se någon hjärta eller så ,fick se på skärämen & det var riktigt riktigt litet man såg typ bara säcken om jag fattade rätt ,är ju som sagt bara i vecka sex.
    Så jag hoppas att allting kommer att fortsätta i vanlig ordning & att det inte är något mf men det såg ju normalt ut nu så..
    Men jag har ju inte haft några blödningar eller så.
    Var på väg att få urinvägsinflamation så nu fick jag pencelin och det var väldigt bra att dom såg det med ,har hört att det inte är speciellt bra att få det när man är gravid.
    Och flytningarna var några baktierier som inte heller skulle vara där ,om det var någon som ville veta..

Tack för alla super bra svar & all hjälp det uppskattas till tusen!!

• Anonym
    Smulan87 skrev 2009-03-05 21:00:50 följande:
    skulle du få ännu mer ont ås ring jourcentralen, 1177 i hela sverige. Du kan säga att du har skitont, bre på lite för dom tar är skitdumma med att ta in folk, så kanske dom gör VUL på dig för att se om bebis mår bra!
    Jaha va bra då vet jag det..
    Ja det kändes nästan som ja fick överdriva lite för att få komma in men tillslut så fick jag komma in iaf (:
  • Anonym
    Förväntansfull0406 skrev 2009-03-05 20:56:09 följande:
    bra gjort ts!!! hoppas nu du kan slappna av, och låta allt ha sin gång, och har du nu fått se en säck plus att du inte haft blödningar så kan du nästan avar säker på att få behålla din kommande bebis lycka till!!
    Det är riktigt skönt att ha detta gjort nu & att allting såg helt normalt ut & allt var som det skulle..
    Jag hoppas att allting fortsätter att gå bra ,allting såg ju normalt så.
  • Anonym
    Rosenöga skrev 2009-03-05 20:09:51 följande:
    Vad bra att du fått hjälp. Var och en är sig själv närmast och svar av sjuksköterskor per telefon kan aldrig ersätta läkarundersökning. Inte våra svar här på fl heller.
    Så sant..
    Men alltid skönt att kunna skriva här på fl & få svar & hjälp och pepp.
  • Anonym

Ni som kanske vet ,man ser inte ett hjärta så tidigt som i vecka sex eller??
    Jag såg inget iallafall och dom sa inget om de.

• Anonym
    Rosenöga skrev 2009-03-05 21:20:07 följande:
    Ja, vi kan ju alltid fösa iväg dig till doktorn!
    Hehe ,aa bra det annars kanske jag aldrig kommit iväg (;
  • Anonym
    Rosenöga skrev 2009-03-05 21:26:35 följande:
    V.6 är lite för tidigt. Många gånger kan man se det i v.7 men det är väldigt olika. Du kan titta på svaren i den här tråden. Allt verkar normalt precis som de sa på sjukhuset.www.familjeliv.se/Forum-2-297/m41928838.htmlJag tänkte på, kunde det vara UVI som du ju fick medicin mot, kunde det vara det som gett smärtorna.? De nämnde inget om det ?
    Jasså ,läste att embryot är som en ärta & att hjärtat slår.. Men det är ju väldigt litet ,vart lite nervös för det bara.

Jo det var det jag fick pencilin emot för jag hade mycket vita(nånting) i urinen.
    Jo dels kunde det vara det ,även att jag har sån jädra halsbränna oxå det kunde tydligen orska smärta fast det var smärtan längre upp på magen inte den smärtan som jag hade längre ner under magen lixom.
    Dom kunde inte riktigt svara på varför det smärta men det kunde ha med uvi att göra.
  • Anonym
    Förväntansfull0406 skrev 2009-03-06 18:53:24 följande:
    jag har ofta uvi, ofta med mycket blod oxå, ochd et känns som att få en kniv uppstucken i urinröret när man kissar
    Usch va hemskt.
    Jag har bara haft det engång i hela mitt liv eller ja två nu då.
    Fast jag kände aldrig av det sved eller nått sånt när jag kissade utan dom såg ju nu i urinen det var vita blodkoppar (som du sa).
    Och det var ju bra att dom såg det innan det började göra ont (:
  • Anonym
    Förväntansfull0406 skrev 2009-03-07 19:55:22 följande:
    ja antagligen hade du inte märkt av det, eller gjort det sen. Men ofta om man dricker en massa så får man ut bakterierna. Men nu när du är gravid så skulle jag starkt rekomendera dig att dricka mera vatten än normalt ett eller ett par extra glas extra varje dag, och ett stort glas ren tranbäsrsjuice varje morgon, det är super bra mot uvi! tom läkare rekomenderar det, och nu när du är gravid ska du helst undvika pencilin så mycket du kan lycka till!!
    Jaha tranbärsjuice ,det ska jag köpa då (:

Jo precis..
  • Anonym
    Förväntansfull0406 skrev 2009-03-07 20:22:35 följande:
    ja gör det! men det ska inte vara blandat med anant, typ lingon eller så, det smakar....blää men försök för det är skit bra för njurarna.
    Jasså gör det .. har aldrig provat. Men ska genast göra det (:
Svar på tråden Gravid v. sex ,fruktansvärdt ....