Ni som ammar länge
Jag har en liten undran till er mammor som ammar era barn länge. När barnet kommer upp den åldern att det äter annan mat också, exempelvis 7månader, hur ser era amningsstunder ut då? Min målsättning var väl att i alla fall amma min son tills han var ca 1år( inte för att det är så länge). Men jag tycker att det är så rörigt kring amningen just nu. Han äter nån minut sen ska han kolla vad brorsan eller pappa gör. Eller så slutar han bara, börjar leka eller prata osv. Sen kan han vända sig mot mig efter 5 min och tro att tutten är kvar så att han kan ta sig en slurk, för att sen fortsätta med nåt annat. Han är alltså 7 månader. Ska det vara så här? För i såna fall vet jag inte om jag orkar så mycket mer. Min anledning till att amma min son länge var ju mest för "mysets" skull. Är det så att han tröttnat på amningen, att det är en period bara eller har ni det så alla och jag är lite kinkig bara? Den enda gång han verkar lycklig över att amma är när vi lägger oss ihop för kvällen, då vet han inte hur fort han kan komma till mig.. Och så använder han mig som napp på natten. Men på dagarna, jag vet inte...