Jag skulle förmodligen kunna tänka mig att donera ägg(inte det närmaste året dock, varför vill jag inte berätta), jag har donerat allt annat som kroppen tillverkar eller mognar, som bröstmjölk, blod, plasma osv. Benmärg har jag inte hunnit med än men det kommer. När möjligheten kommer att donera ägg som sedan behandlas så att moderns DNA ersätter donatorns, då vill jag helt klart donera.
Jag har inte anmält mig för äggdonation tidigare för att tanken på att mitt DNA springer runt ute i världen utan att jag får eller kan ta hand om det känns lite .... märklig. Jag har inte funderat klart kring detta än, men som sagt, när mitt DNA kan bytas ut mot mammans så - absolut! Jag hoppas det bara handlar om år räknat på ena handens fingrar.
Sätt upp lappar på universitetens anslagstavlor! De flesta andra medicinstudenter jag känner är också "doneringsvilliga". Jag vet inte om man kan erbjuda någon ekonomisk ersättning som så kallad hittelön eller att man bjuder på någon restresa som lockbete, eller om det är förbjudet i Sverige.