• vixon

Avslag gällande adoption? Varför?

Hej!
    Har lite funderingar hur ofta man inte blir godkänd utan får avslag när man ansökt om adoption och i så fall varför, alltså vad avslaget grundats på? Vore mycket tacksam om ni ville dela med er...

• Svar på tråden Avslag gällande adoption? Varför?
  • vixon

Oki. Verkar krångligt det där. Men oavsett när man får avslaget är jag ändå väldigt nyfiken på hur många här som fått avslag och i så fall varför. Och även om de överklagat och vad de fått för besked då?

• vixon

Tack så mycket för alla svar. Jisses vilken djungel detta verkar vara...
    Hur ärlig ska man egentligen vara i utredningen? Har haft en jobbig barndom som gjort att jag mått dåligt även senare (har då ätit antidepr. och bearbetat det som hänt). För drygt ett år sedan var jag i en väldigt pressad situation och fick starka stressymtom (bl a var vi då i barnlöshetsutredningssvängen med allt vad det innebär), man satte då in antidepr igen. De hjälpte dock inte ett jota och jag slutade med dem för snart ett år sen, då mina symtom enl läkare berodde på muskelspänningar. Idag mår jag bra. Har heller aldrig varit sjukskriven för några av mina "besvär".
    Undrar också hur det är om man hamnat hos kronofogden, det avskrivs ju efter tre år, är det då bättre att vänta med ansökan tills denna anmärkning är borta? (Har arbetskamrater som funderar på att adoptera men som avstår p g a att de tror att det är kört. Jag har dock aldrig läst något om dessa anmärkningar utan enbart om polisregistret.)

Svar på tråden Avslag gällande adoption? Varför?