Min man blev arbetslös
Hej på er min man blev arbetslös från 30 aprili och jag er räd att det kan bli stop för oss vi väntar på bb från Tjeckien hur ska jag göra kan någon hjälpa lite mig
Hej på er min man blev arbetslös från 30 aprili och jag er räd att det kan bli stop för oss vi väntar på bb från Tjeckien hur ska jag göra kan någon hjälpa lite mig
Åh vad tråkigt för er!
Har du ringt och pratat med BFA? Dom kan säkert ge något bra råd. Håller tummarna för att det inte ställer till något för er!
Hur länge har ni väntat på barnbesked?
Kram/ Kluran
Usch vad trist. Tyvärr är det ändrade förhållanden och måste rapporteras till hemutredaren och då gäller inte medgivandet....ni kan nog frysa adoptionen i Tjeckien tills din man fått nytt jobb....Ni måste kontakta utredaren omedelbart så det inte hinner komma bb....
mammamys06 skrev 2009-02-26 19:53:09 följande:
Detta hände oss oxå , men min man tog det första möjliga jobb han kunde få, ett "lägre status" jobb. Ringde till hemutredaren och fick ett papper på att han hade ett nytt jobb. Han hann bara jobba där nån vecka innan han fick sin vanliga tjänst på annan arbetsplats. Så mitt tips är att snabbt hitta ett nytt jobb oavsett vad,då kommer allt att ordna sig. Lycka till!!
Lycka till TS, jag hoppas att det ordnar sig för er!!
Hoppas också att det ordnar sig och att det inte ska behöva innebära att er ansökan dras tillbaka. När jag riskerade att bli arbetslös blev jag jätteorolig och ringde direkt min hemutredare. Hon sa att det inte var nåt som skulle påverka medgivandet. Hon bedömde att jag inte skulle ha några problem att hitta ett nytt jobb inom en snar framtid. Sen när jag slutade på min förra arbetsplats och började på min nuvarande skrev utredaren bara en komplettering till hemutredningen där hon beskrev att jag bytt arbetsgivare men hade samma typ av arbete.
Om det krånglar skulle jag nog också satsa på att ta ett jobb vilket som helst, tills ni är hemma igen med ert barn. Byta jobb kan man alltid göra senare.