Inlägg från: Anonym (Erfaren) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Erfaren)

Hjälp mig nu!!!!!!!! Sthlms bästa advokat sökes,,läs inlägget!!!

han är 12 år, han får välja själv vart han vill bo då.. o m han till o med är rädd för att åka hem så är ju nått fel! Kan aldrig tvinga ett barn att om de inte vill..

• Anonym (Erfaren)

kan ju inte ta för givet att de e så, för de KAN ju vara fadern som har vart dum oxå! man vet ju aldrig..

Anonym (en tanke..) skrev 2009-02-26 08:12:12 följande:

Känns lite som om han vägrar att berätta nått (sonen alltså) så har nog han gjort nått dumt & skäms över det, vill inte få skäll av pappan & "rymmer" till dig,,,smidigt, jag spelade också ut mina skilda föräldrar emot varandra när jag var liten............
  • Anonym (Erfaren)

Som 12 åring får man visst säga tilll om vart man vill bo någonstans, jag fick själv bestämma de när jag var 12 år! så de får man visste, finns till o med regler om de!
    Så de kanske e du som skriver trams.. !!!

Anonym skrev 2009-02-26 08:14:24 följande:
    Nej. Det är trams som skrivs här på familjeliv. Folk som inte vet bättre skriver inlägg snabbt snabbt. 12 år räknas till barn och får inte bestämma själva. Dom får inte bestämma själva var dom ska bo, dom får inte bestämma själva om dom ska röka, dricka, knarka, ha sex, dom är klassade som omyndiga tills dom är 18 år gamla. TS. Du gör fel om du har kvar pojken hemma hos dig godtyckligt utan att följa vad ni föräldrar nu kommit överrens.
  • Anonym (Erfaren)

nu känner ju inte ja till ditt fall, men tror inte att de e så, för ja har vart med om motsatsen! så kan inte hålla med dej! och i denna situation som de handlar om i denna tråd för denna 12 åring kanske visst får välja!
    Du sprudlar negativ energi!

Anonym (tvist) skrev 2009-02-26 09:00:51 följande:

Anonym (Erfaren) skrev 2009-02-26 08:19:01 följande: en tolvåring får inte bestämma själv var han/hon vill bo. social och tingsrätt lyssnar mer på barnen när dem fyllt 12 men det finns inget som säger att dem får som dem vill ändå. jag vet för jag har snart en 12 åring som säger att han vill bo hos pappa så jag frågade både soc å advokat hur det låg till båda säger att man kan lyssna på vad barnen vill å vad dem har för argument för att få som dem vill. men det är inte säkert dem får som dem vill social å tingsrätt beslutar om vad som är bäst för barnet. i mitt fall så vill min 12 åring bo hos pappa men socialen anser inte att pappan är någon bra förälder därför har dem sagt till om att sonen ska bo hos mig för jag kan bäst se till hans behov för att han ska må bra.
Svar på tråden Hjälp mig nu!!!!!!!! Sthlms bästa advokat sökes,,läs inlägget!!!