• 1111

Hjälp mig nu!!!!!!!! Sthlms bästa advokat sökes,,läs inlägget!!!

Jag har varit med om exakt samma sak.

En 12-åring får INTE bestämma själv däremot tar Tingsrätten hänsyn till pojkens egna önskemål eftersom han fyllt 12 år...

Lägg inte pengar på en dyr advokat, stäm pappan i rätten å hävda att pojken vill bo hos dig - de kommer lyssna på honom, pojken alltså. De kommer utfärda ett interremistiskt beslut vilket vanligtvis borde bli till pojkens fördel. TINGSRÄTTEN LYSSNAR TILL BARNETS ÖNSKAN. Om pappan fortsätter strida kommer TR vilja att Fam.rätten gör en utredning.

Du kan inboxa mig om du vill jag är fan expert på området då jag varit med om exakt samma sak...

• 1111

Anonym skrev 2009-02-26 08:14:24 följande:

Nej. Det är trams som skrivs här på familjeliv. Folk som inte vet bättre skriver inlägg snabbt snabbt. 12 år räknas till barn och får inte bestämma själva. Dom får inte bestämma själva var dom ska bo, dom får inte bestämma själva om dom ska röka, dricka, knarka, ha sex, dom är klassade som omyndiga tills dom är 18 år gamla. TS. Du gör fel om du har kvar pojken hemma hos dig godtyckligt utan att följa vad ni föräldrar nu kommit överrens.
    Är barnet däremot 16 år får barnet själv bestämma vart barnet vill bo och kan tom utföra folkbokföringsärenden utan vårdnadshavares underskrift... Barn över 16 har MÅNGA rättigheter trots att dom inte är myndiga...
  • 1111

Anonym (panik!!) skrev 2009-02-26 08:34:18 följande:

Ja,,han är rädd för pappan...det är inget snack om det utyfrån det han berättat,,allt pappan uppgett har varit lögn o allt konstigt som varit innan föll på sin plats när allt kom fram... Han vägrar helt o hållet att åka tillbaka,,, Har han rätt till eget ombud??
    Du måste isf skaffa ett ombud och det kan du få hjälp med om det ingår rättsskydd i din hemförsäkring. Det måste dock gått minst 2 år sedan du och pappan separerade för att försäkringen ska gå in och hjälpa. Täcker 80 proc tror jag...Jag tycker du ska lämna in en stämningsansökan pronto... kontakta ombud, dom kollar upp med din försäkring...
  • 1111

Anonym skrev 2009-02-26 08:42:02 följande:

Ett fel, hon måste haft försäkringen minst 2 år, inte separerat för minst 2 år sen.
    Fel. Det måste gått minst två år från separationen. annars skulle alla utnyttja sin försäkring vilket skulle vara katastrof för försäkringsbolaget, dessutom måste du haft din föräkring en tid, vet ej hur länge men det är säkert något år... men 2 år från sep gäller, iaf hos Folksam...
Svar på tråden Hjälp mig nu!!!!!!!! Sthlms bästa advokat sökes,,läs inlägget!!!