• momto5

Om man vill bli igångsatt?

Ts: förstår din oro inför att det ska komma plötsligt,och att du vill ha kontrollen.
    MEN,om du väljer igångsättning,så har du inte mer kontroll..inget säger ju att bebisen kommer just den dag dom börjar sätta igång det hela..det kan ju ta flera dgr innan det händer ngt..ovanpå detta,så får man oftast mkt ondare än vid en vanlig förlossning.

Med mitt första barn gick vattnet kl.03.00,och sen kom sakta värkarna,jag åkte in,och dottern föddes exakt 2 tim och 25 min efter vattenavgången.
    Det gör ONT att föda,det ska man inte knyssla med.
    Men det är inte ett konstgjort ont,utan ett naturligt,som gör att man står ut.

Du kommer klara det jättebra,absolut.

Jag kan vara det största kontrollfreaket som finns gällande mig själv,och vore en igångsättning smidig..så hade jag valt det varje gång jag fött

Du fixar detta!!

• momto5
    vivexa skrev 2009-02-27 15:23:37 följande:
    Visst kan du bli igångsatt, men du kan ju ha ganska mycket kontroll utan att bli igångsatt... jag menar att om du går en kurs i profylaxandning så får du en helt annan kontroll över situationen, det fick jag. Om man inte vill gå över tiden är ju igångsättning ett bra alternativ, men för kontroll över andra saker finns det ju metoder.
    Precis..för att hindra att man går över tiden..så är det ju en sak.Men för att få kontrollen..finns det bättre sätt.
    Läs på mkt om förlossningar,lär dig Profylax..försök slappna av.
Svar på tråden Om man vill bli igångsatt?