• lisenlil

Om man vill bli igångsatt?

Jag har bara varit med om en förlossningen och det blev en misslyckad igångsättning jag vill inte berätta om det för att skrämma dig för många har bra erfarenhet av igångsättninar men många har liknade erfarenheter som mig. Min igångsättning började med gel och sedan en bardkateter och sedan värkstimulerande dropp som ledde till jättehemska pinvärkar som jag låg med en hel natt halvt borta det jätte intensivt men det ledde ingenstans.sedan tog de bort droppet för de ledde ingenstans jag fick vila ett tag och så började det med droppet igen i kombination med en tablett somjag inte kommer ihåg vad den heter nu svarade min kropp och jag öppnade mig relativt fort och hade jätte ont minns inte så mycket det hade gått 30timmar sedan förlossningen började jag var trött och nu vissade bebisen att den inte mådda bra. Jag fick bara ligga på sidan för annars gick hjärtljuden ner. Det hela avslutades efter att jag haft ett helvete i nästan 35 timmar och äntligen var öppen så mådde bebisen inte bra jag var så trött hade absolut ingen ork att krysta så då laddes en sugklocka men den släppte efter två draggningar och då var bebisens hjärtljud jättedåliga så då beslutades det om urakutsnitt.

Jag vill bara dela med mig av mina erfarenheter för att jag kommit kontakt med många som har dåliga erfarenheter av igångsättningar. En del barn reagerar på den stress som livmodern utsätts för av värkstimulerande dropp som min bebis.

Svar på tråden Om man vill bli igångsatt?