• Obelixa

Blivande mammor i Stureby

Hej!
    Undrar om det i Stureby med omnejd finns fler gravida som väntar sitt första barn efter sommaren? Vore kul att följas åt tills de små tittar ut, sedan kanske köra barnvagn ikapp och till och med leka i sandlådan så småningom!

• Svar på tråden Blivande mammor i Stureby
  • Kaaj

Någon mer än jag som går till Catharina Carlen på Mama Mia Söder? 

Bejbibloggen: Jag har inskrivning den 22/4. KÄnns som en evighet kvar! Fast egentligen är det inte så mycket att längta efter ens. Lite blodprov (hu!) och vägning (...kan bli stort HU!) och sen är det ju typ klart. 
    Fast jag längtar ändå! :)
    Man känner sig ju så bekräftad när man får sitta där och prata om sig själv i en halvtimme. Underbart! :)
  • Decemberbebbe07

Kaaj jag går också till catharina på Mama Mia.
    Gick hos henne när jag väntade mitt första barn också, är jättenöjd med henne!

Sigge 2008-01-09
  • millajse

Oj, ja det är verkligen majoriteten som går på Mama mia! Själv ska jag göra mitt första besök på barnmorskorna gamla stan om ett par veckor. Hoppas det är bättre där än dalen!

Har ni fått lyssna på hjärtljud? Jag trodde man skulle få göra det när man gjorde ul men det fick man inte. Sen har jag förstått på andra jag pratat med att de fått göra det hos sin barnmorska, men det har inte jag fått göra. Det verkar vara olika vart man går. Någon som vet hur det "ska vara"?

Vad bra med alla tips om kläder!

Obelixa - ja det är mitten av augusti som gäller. Hjälp! Det är ju snart...

• idacathrine

Hörröni mammor, var köper ni jeans någonstans?

Jag är ju bara i Vecka 9, men kommer inte i mina vanliga byxor.
    Är föräldraledig med min dotter och vi är i parken varenda förmiddag, är inte så roligt att stå i kjol jämt och känner att iallafall ett par mamma-jeans behövs redan!
    Var inne på polarn och pyret och deras minsta storlek var förstora för mig, kommer säkert växa i dom längre in i graviditeten, men nu kändes det inte så roligt med 'tighta' jeans som blir pösiga över benen och säkert får jag häng när dom inte tvättats på en dag!
    Var inne i en h&m-affär och dom hade en väldigt liten avdelning med mammakläder, blekta ljusa jeans var det enda.
    Jag vill ha ett par mörka jeans som sitter tight över benen {#lang_emotions_smile}

Mamma till Selma född 071013, bebis i magen BF 091108
  • Decemberbebbe07

millajse minns inte när man får lyssna på hjärtljuden, men tror det är på besöket efter UL, typ v20-21, har för mig att det var så förra gången iallafall. Fast alla verkar ju göra olika berorende på vart man går!

idacathrine kolla fler hm butiker, tycker det är där de har bäst mamajeans, inne i stan finns ju en del att välja på. sen vet jag att lindex har en del bra jeans, men jag har letat efter butiker som säljer mamakläder, men inte hittat någon ännu!

Sigge 2008-01-09
  • Liten måne

Jag går hos Hanna Falk på mama mia, hon verkar helt ok än så länge Hon nämnde nått om att man kan lyssna på barnet från v15 ungefär men att det kan vara svårt att hitta hjärtljuden. Så jag antar att det är en anledning till att man väntar länge innan man lyssnar...el nått ;)

Men lindex har väl slutat sälja mammakläder, har jag för mig att någon sa iaf.

Idacathrine, har samma problem som du. Fast jag kanske har aningens mer på benen jag köpte ett par byxor på pop med låg midja, skulle inte vilja påstå att dom sitter som dom ska men dom funkar iaf ;) På hm har jag än så länge bara lyckats hitta 36 som minst och dom va STORA. Svårt det där.

Någon som varit på Vero moda på pub? Jag försökte hitta det i helgen men jag kunde inte hitta butiken...hmm

• Obelixa

Millajse, jag som också går i gamla stan skall få lyssna på hjärtljuden hos barnmorskan, jag tror det var vid v25 besöket som detta skulle ske. Då tyckte hon pappan skulle följa med så han också får höra.

Angående mamma-jeans: även om jag hittat jeans i rätt storlek tycker jag ändå det är svårt att hitta några som sitter bra. Jag går konstant med gällivare-häng känns det som!
    Några tips: Det finns flera sorters jeans på HM, även mörka. Testa den butiken som ligger på Drottninggatan mitt emot SOUK-gallerian. Där har de mamma-kläder i källarvåningen, innanför barnkläderna. Där är det inte så utploclat som på andra ställen. Lindex har inte mamma-kläder längre vad jag vet. Är man smal finns tajta jeans på Top-shop i SOUK-gallerian. Men jag får inte in min rumpa i dem . Den nya Vero Moda butiken på Drottninggatan, den som har flera våningar, har mamma-kläder och jeans i ett hörn på översta våningen. Proud på Karlavägen har snygga mamma-jeans, samt mamastore på Blekingagatan. Lycka till!!!!!!!

• Obelixa

Oj, inser att det låter som om jag inte gör annat än shoppar mamma-käder...

• Kaaj

Nu känns det som att jag är besatt av tips, det är det enda jag skrivit senaste veckan...men jag har faktiskt ett klädtips som funkade för mig under förra graviditeten.

Förra gången testade jag att köpa mama jeans. Några var snygga (som jag hittade på H&M) men där töjde resåret ut sig så jag fick lämna tillbaka dem. Sen provade jag några på POP men jag trivdes inte i dem. Plötsligt så var jag bara så himla trött på hela den där mudd-grejen så då gick jag till typ Vero Moda och köpte ett par riktigt stretchiga jeans men lite låg midja, i några storlekar större än min vanliga storlek. De funkade utmärkt, kunde ha dem även i slutet på graviditeten! Jag brukade ha runt stl 38 och jag köpte ett par 42:or. 
    De var supermjuka och sköna!
    Den stora poängen med det tipset är att man slipper mudd som bara halkar ner eller töjer ut sig samt att stretchjeans på Vero Moda är rätt billliga, så man får ett par jeans för 400 spänn som man kan bära med hyfsad värdighet. 
    Jaha, det var dagens tips :)
    Själv har jag varit hemma i två dagar med superont i ryggen. Tror att det är pga trädgårdsarbetet i helgen, men med viss skräck tänker jag att det är foglossning. Får panik om jag blir sittande så här resterande tiden av graviditeten...
  • Liten måne

Och apropå Kaajs tips så sydde en vän till mig en superbra grej förra gången jag var gravid. Svart strechtyg sydd till en tub, skitbra som "egen" mudd om man kanske har byxor som man måste ha uppknäppta el annat som glappar ;) Även jättebra när barnet är fött om man har "vanliga" t-shirts, linnen osv när man ska amma så känner man sig inte så bar om man drar upp den lite.
    nu låter den ju kanske inte så kul men det ser mycket bättre ut än den vanliga byxmudden och blir lite som en höftmarkerare (jag brukade ha den lite skrynklad).
    Enkelt och bra iaf

Svar på tråden Blivande mammor i Stureby