• lill tess

Vad gör de om man har för lite fostervatten?

Blev akutsnittad v34+3 då mitt fostervatten minskat med 50% på 24 timmar. Gick på kontroller 2 ggr/v pga att bebisen var tillväxthämmad. Han var för skör för vaginal förlossning. Allt gick dock bra. Neo 12dag+7 hemma innan vi ble utskrivna. Fick sondmatas i början då han inte klarade att amma fullt. Idag 3 1/2år och som vilken kille i samma ålder osm helst.

Skulle tro att om de bestämmer för att bebiseb ska ut så får du kortisonsprutor för att lungorna ska mogna. De vill nog vänta så länge som möjligt men om bebisen inte mår bra så tar de ut han. Antingen normal förlossning eller snitt.

Får hoppas att bebisen får stanna ett tag till
    lycka till

• lill tess

Gick på mtilväxtkonroller pga av att jag har en bindvävssjukdom. De märkte mellan 2 kontroller i v 28 och 32 att han växt väldigt lite, låg på -34%. Fick då gå på kontroler 2 ggr/v för att kolla bl.a. fostervatten, flödet. Han var liten redan v28 -16% tror jag det var.

Kom inte ihåg hur lite fostervatten det var men tror det låg kring nedersta värdet. Nu ville de inte riskera nånting då han var så liten och att när jag fick sammandragningar så sjönk hjärtljuden. Jag åkte in för extra kontroll för att jag inte kännt några rörelser. De hade avvaktat med snitt om inte hans hjärtljud hade gått ned vid sd.

Jag arbetar inom vården så jag var sjukskriven först och sedan havandeskapspenning, blev sjukskriven i v28.

Är gravid igen i v30. Har varit på 2 tillväxtkontroller och denna gång så är bebisen normalstor, vilket är skönt. Men man oroar sig ändå, hopppas han får vara i magen tiden ut. Väntar en kille till

Oj.....blev lite långt

• lill tess

Sonoma: Skönt att allt ser bra ut för dig. Jag hoppas verkligen att lillen din får stanna länge i magen.

När är du beräknad? Jag är beräknad till 3 maj.

Svar på tråden Vad gör de om man har för lite fostervatten?