Vad gör de om man har för lite fostervatten?
Hej,
Förra veckan rörde sig min bebis ovanligt lite o efter 2 dagar åkte jag in. Ultraljud visade för lite vatten.Första läkaren ville sätta igång mig direkt(dvs göra ett försök.när man är omogen kan det sluta i kejsarsnitt pga inte alltid igångsättning fungerar) Men sen så blev jag inlgagd i stället på obeservation o vattnet bättrade på sig och efter 4 dagar utskriven med bebisen kvar i magen.Jag var i v 37.
Jag vet inte vad de gör i v 31. Ctg visade mitt barn mådde bra hela tiden så därför det blev inläggning med observation för min del istället för att ta ut bebisen som första läkaren tänkte.
Jag antar att du blir inlagd på observation o de ser hur länge de kan skuta upp att ta ut bebisen eftersom du är bara i v.31
Men vet du vad. Jag hade druckit dåligt pga illamående längre tid o jag drack allt jag kunde de dagarna jag var inlagd. En läkare sa att uttorkning kan i vissa fall påverka vattenmängden. På återkontrollen sa annan läkare det troligtvis inte har samband.Men jag råder dig i alla fall att dricka så mkt du kan! Skadar ju inte!