Suck, nu har jag varit på kontroller. Jag har nästan inget fostervatten alls kvar. Var nere på 20 mm, dvs lång under normalgränsen. Eftersom lite fostervatten kan bero på att moderkakan inte fungerar som den ska så gjorde de en flödesmätning för att kolla att bebisen får näring som den ska. Och där var allt normalt. I morgon ska jag göra ett tillväxt-ultraljud för att kolla att bebisen växer som den ska.
Om allt är bra med bebisen så gör de ingenting, dvs jag kan gå hela resten av graviditeten utan fostervatten. Men de kommer göra täta kontroller av CTG, flöde och tillväxt och om något plötsligt inte ser bra ut så blir det förlossning.
Jag är nu sjukskriven på heltid för att vila. Har även fått order om att dricka mycket!
Tyvärr är det väldigt svårt för bebisen att vända sig om det saknas fostervatten. Och man kan inte göra vändningsförsök. Så om inte fostervattensmängden ökar så blir det tyvärr kejsarsnitt. Fast min vånda för kejsarsnitt känns inte så viktigt längre. Just nu vill jag bara att bebisen ska stanna länge i magen.