Såg en artikel om att man inte får nån försäkring om man ha ett prematurbarn med låg födelsevikt
är det verkligen så, hur är det frö er som har prematur, har ni nån försäkring.
www.aftonbladet.se/wendela/barn/article4251898.ab
är det verkligen så, hur är det frö er som har prematur, har ni nån försäkring.
www.aftonbladet.se/wendela/barn/article4251898.ab
Men om man försäkrat barnet innan det är fött (gravidförsäkring) täcker väl försäkringen barnet även om det föds tidigt? Iaf om man tar utökad försäkring?
Det är väl detsamma om barnet föds sjukt, att få försäkringsbolag vill ge försäkring då, eller?
Det är väl därför det är så viktigt att teckna försäkringen innan barnet är fött.
Jag hade gravidförsäkring, men fick ändå inte någon barnförsäkring. Även om det i reklamen står att försäkringen automatiskt övergår till en barnförsäkring så är det individuell prövning på barnförsäkringen. Vi fick ingen försäkring, inte via Folksam, Skandia, TH eller Länsförsäkringar. Vi har dock försäkring nu, via fackets gruppförsäkring.
cloudberry79 skrev 2009-02-19 19:31:06 följande:
cloudberry79 skrev 2009-02-19 19:38:59 följande:
Min son föddes i 31+3 och vägde 1958 gram. Hade en gravidförsäkring från If och efter sonen föddes så hade jag Ifs barnförsäkring (trodde jag iaf) betalde till och med in första räkningen men så 2 månader senare fick jag hem ett brev från If där dem nekade sonen försäkringen och fick tillbaka pengarna. Hörde mig för med bl a Trygg Hansa och Skandia men det blev blankt nej dem enda som tog emot sonen var Folksam, den via facket.
Fick avslagsbrevet för min yngsta prematura dotter idag från IF, där jag har mina två äldsta försäkrade. Gissa om jag kommer att byta bolag för dem... grr.