"välja" akutsnitt ?? (långt)
Jag har en fråga.
På grund av sexuella övergrepp under flera års tid när jag var liten har jag jätte svårt med nakenhet. Har varit gravid tidigare och då fått två missfall och de vaginala undersökningarna jag fick genomgå då knäckte mig eftersom min man inte ens får ha huvudet där nere. Jag skrek och grät och slogs. Efter första missfallet fick jag antidepp och slutade äta, gick ner 10 kg. Och det var för att jag mådde dåligt över undersökningarna inte själva missfallet.
Andra missfallet fick jag akut ångestatack på sjukhuset och kräktes jätte mycket och det kändes som att bröstkorgen knycklades ihop som en pantburk på mig så då fick dom ge mig jätte starkt lugnande för att jag skulle fixa det.
Jag vet inte om jag psykiskt kommer att fixa en vaginal förlossning. Alla säger att jag inte kommer tänka på det när jag väl ligger där. Det vet ju inte jag. Om jag gör det då? Jag vill inte heller välja ett planerat snitt för jag vill ju försöka, för om jag fixar det så är ju det det bästa.
Min fråga är, kan jag ge det ett försök och låta förlossningen komma igång, och sen välja att snittas i sista sekund om jag känner att jag inte fixar det?
Tillägg:
Vet att man måste gå igenom läkarsamtal osv, skall även träffa aurora bm för att diskutera min rädsla. Min fråga är bara om det är möjligt att kunna få det så efter överenskommelse.