• sokkerbit

Fler med VIT Schäfer??

jag har en vit Scfäfer hane på 7 månader, skulle vara kul om det fanns fler som har rasen, det är ju inte så vanligt (=

men har du en vit schäer så skriv gärna o berätta:D

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-20 14:42
    har du ingen vit schäfer / vit hederhund eller något liknande, snälla visa att du är en vuxen människa o SKRIV INTE!!!!

jag vill inte veta era åsikter om min hund ja vill bara ha några som har UNGEFÄR SAMMA RAS o prata med!! TACK!!

• Svar på tråden Fler med VIT Schäfer??
  • Splach
    Epona skrev 2009-02-22 12:20:40 följande:
    Splach skrev 2009-02-22 11:47:32 följande: Åh fina Beyas! Vad roligt! Får jag fråga vem mamman till din hund är?
    det var Sunnantorps Otroliga Ackja!.. En fin liten dam Glad
  • sokkerbit

Splach skrev 2009-02-22 12:24:00 följande:

Jag har en staffordshire Bull Terrier.. Ja det är alltid bra med lite hjälp, och hundarna älskar oftast att träna, är jättebra för deras hjärnor att få lära sej lite saker..
    oookey, det är nog en av de hundar jag aldrig hört talas om:D är det en stor ras eller?

ja det måste vara inbyggt på dom att dom älskar att träna o göra saker, eller så är det bara för att dom vet att dom får belöning som dom tycker de är kul :)
  • Splach
    sokkerbit skrev 2009-02-22 12:26:35 följande:
    Splach skrev 2009-02-22 12:24:00 följande: oookey, det är nog en av de hundar jag aldrig hört talas om:D är det en stor ras eller?ja det måste vara inbyggt på dom att dom älskar att träna o göra saker, eller så är det bara för att dom vet att dom får belöning som dom tycker de är kul :)
    Hundar gör bara det dom får fördel av, men vissa raser kräver mer hjärngympa än andra.
    Schäfer är ju en av dessa raser som kräver en hel del mer än andra vovvar.

Min vovve räknas inte som brukshund och kräver inte så mycket, det är bara jag som älskar att hålla på så vi tränar både lydnad, agility, freestyle, trick och trix viltspår och går på utställningar och även lite WP.. Glad

Nej det är ingen stor ras, han är ca 38-39cm hög och väger 17 kg..

Ser ut som en liten minigris och älskar allt och alla! Precis som rasen ska.

• sokkerbit

Splach skrev 2009-02-22 12:31:34 följande:

Hundar gör bara det dom får fördel av, men vissa raser kräver mer hjärngympa än andra. Schäfer är ju en av dessa raser som kräver en hel del mer än andra vovvar. Min vovve räknas inte som brukshund och kräver inte så mycket, det är bara jag som älskar att hålla på så vi tränar både lydnad, agility, freestyle, trick och trix viltspår och går på utställningar och även lite WP.. Nej det är ingen stor ras, han är ca 38-39cm hög och väger 17 kg.. Ser ut som en liten minigris och älskar allt och alla! Precis som rasen ska.
    haha ser ut som en liten mini gris.. va elakt haha men guuud va söt han var:D

va kul att du gör så mycket med honom, då behöver han inte vara rastlös iaf :)är din hund en såndär typisk "sällskaps ras" eller va man ska säga, en som inte används till mycke mer än sällskap typ? :)
  • Zekelina e jag
    Svar på #193
    Det är väl visst samma ras.. vad skiljer i storlek osv osv så vitt jag vet så krävs det längre tid än tio år för en ras att utvecklas,för så kort tid har ju vit herdehund existerat ,vit schäfer har ju funnits betydligt längre eller har jag fel där? Och om 20 år kommer vit herdehund vara svart för det finns alltid folk som korsar sina hundar för att få ett speciellt utseende eller psyke och på det kan du nog inte göra annat att hålla med om eller hur för det är ju på så vis nya raser uppstår.Så att hänvisa med rasstandard är bara blaha för mig.
  • Epona

Splach skrev 2009-02-22 12:24:54 följande:

det var Sunnantorps Otroliga Ackja!.. En fin liten dam
    Aha! Surfade in på kenneln där Ackja bor och upptäcker att om det är den kull jag tror du har köpt valp ifrån så var jag nära att köpa från samma kull men ändrade mig när jag fick från Sunnantorp.
  • Splach
    sokkerbit skrev 2009-02-22 12:40:27 följande:
    Splach skrev 2009-02-22 12:31:34 följande: haha ser ut som en liten mini gris.. va elakt haha men guuud va söt han var:Dva kul att du gör så mycket med honom, då behöver han inte vara rastlös iaf :)är din hund en såndär typisk "sällskaps ras" eller va man ska säga, en som inte används till mycke mer än sällskap typ? :)
    Ja han räknas till terrierraserna, men är en sällskapsras eller hur man ska förklara det.
    Däremot har jag valt att ta en staffe efter mer arbetande linjer men det är inte så vanligt att det finns sådana. Min vovve skulle inte ens bry sej om han så inte ens fick en promenad på några veckor, han är lika cool lugn för det. Medans han ger 100% när han tränar! Toppen bra :)
  • Splach
    Zekelina e jag skrev 2009-02-22 12:52:53 följande:
    Svar på #193Det är väl visst samma ras.. vad skiljer i storlek osv osv så vitt jag vet så krävs det längre tid än tio år för en ras att utvecklas,för så kort tid har ju vit herdehund existerat ,vit schäfer har ju funnits betydligt längre eller har jag fel där? Och om 20 år kommer vit herdehund vara svart för det finns alltid folk som korsar sina hundar för att få ett speciellt utseende eller psyke och på det kan du nog inte göra annat att hålla med om eller hur för det är ju på så vis nya raser uppstår.Så att hänvisa med rasstandard är bara blaha för mig.
    nej det är inte samma ras. Vit herdehund är en renras och vit schäfer räknas inte som ras utan är en blandras.
    Dom vita schäfrarna har funnigts lika länge som schäfer har funnigts.
    Det är väll bara att kolla på olikheterna mellan den nuvarande schäfern och den vita schäfern så ser man att det finns olikheter precis som det finns olikheter mellan vit schäfer och vit herdehund. Framförallt i utseende.
    Att vit herdehund skulle bli svart tror jag inte för ett ögonblick på men tiden lär väll utvisa.
  • Splach
    Epona skrev 2009-02-22 13:10:20 följande:
    Splach skrev 2009-02-22 12:24:54 följande: Aha! Surfade in på kenneln där Ackja bor och upptäcker att om det är den kull jag tror du har köpt valp ifrån så var jag nära att köpa från samma kull men ändrade mig när jag fick från Sunnantorp.
    Aha.. det var ju lite fränt faktiskt Flört Lite kul att dom var släkt ändå..
  • Epona

Splach skrev 2009-02-22 13:15:00 följande:

Aha.. det var ju lite fränt faktiskt  Lite kul att dom var släkt ändå..
    Ja ibland upptäcker man hur litet Sverige är :)
Svar på tråden Fler med VIT Schäfer??