Sockerbiten skrev 2009-02-20 14:15:19 följande:
Känner igen det där med allergi, jag är laktosintollerant och precis när jag kommit på det skrev jag om det på min blogg, och då började någon kommentera om att det inte alls behövde vara det utan att min utspända och gasiga mage kunde bero på annat, hon var själv laktosintollerant och visste precis hur det var. Hon skrev att man inte hade utspänd mage utan uppsvälld, herrejösses, ett ord som jag skrev "fel" så kan hon ställa min diagnos liksom.. visste först inte vem det var men fick senare reda på att det var en av mina kompisar, har inte så mycket kontakt med henne idag men det har andra orsaker..
Alla har ju inte exakt samma symptom och visst kan det bero på olika saker. Jag får också uppsväld mage och vissa tycker jag ska sluta med mejeriprodukter för de kan ju vara laktos, men jag är både testad för laktosintolerans och jag mår bättre när jag äter dem än om jag utesluter dem. Att det kan vara något annat jag borde utesluta finns tydligen inte på världskartan.
Det blir lite smått patetiskt när männiksor försöker övertyga en om vad man ska äta för att må bra. När man har doktorer och dietister som säger annat. Inte så svårt kanske att lista ut vem man väljer att lyssna på.
En del blir dessutom sura när man säger att jag har läkare som håller koll på hur jag mår. Förmodligen blir de väl sura för att de inte får den uppmärksamhet de vill ha.