• mammamys06

Så stort!

Jag trodde aldrig denna dagen skulle komma....dagen då jag kände mig redo att återvända till mitt födelseland Ecuador. Jag har skyllt på både det ena och det andra, att jag inte kan språket, att jag inte vill veta osv, allt detta har ju stått för rädsla, rädsla för vad som kan finnas där borta. Min pappa har frågat mig varje år sedan jag var 15 år om vi inte ska åka till Ecuador men jag har sagt bestämt NEJ. Jag har inte varit redo. Nu är jag det. Idag när jag öppnade AC:s medlemstidning så blev jag helt varm i hela kroppen när jag såg att de anordnar en gruppresa till Ecuador i höst. Så nu är det jag som frågar min pappa om vi inte ska åka till Ecuador.

Mycket har hänt sedan jag själv blev mamma och fick uppleva sonens ursprungsland och jag känner att många av mina rädslor har lagt sig. Åh, jag är så pirrig i hela kroppen! Nu blir det av!

Att dricka kaffe utan mjölk är som kärlek utan kyssar- INTE kul!
  • Svar på tråden Så stort!
  • mammamys06

Vi får se om det blir någon resa...min pappa har varit allvarligt sjuk för några år sedan och nu är han rädd att han fått återfall eller liknande och en nära anhörig är svårt sjuk, många släktingar är sjuka och i princip döende så det känns som att det är svårt att planera så långt fram också....just idag känns det lite svårt att se att vi faktiskt kan åka.... Men men....

• Sockerpiller

Jag blev också varm när jag läste senaste numret, spännande läsning rakt igenom !

mammamys06 skrev 2009-02-16 18:38:57 följande:
    Jag trodde aldrig denna dagen skulle komma....dagen då jag kände mig redo att återvända till mitt födelseland Ecuador. Jag har skyllt på både det ena och det andra, att jag inte kan språket, att jag inte vill veta osv, allt detta har ju stått för rädsla, rädsla för vad som kan finnas där borta. Min pappa har frågat mig varje år sedan jag var 15 år om vi inte ska åka till Ecuador men jag har sagt bestämt NEJ. Jag har inte varit redo. Nu är jag det. Idag när jag öppnade AC:s medlemstidning så blev jag helt varm i hela kroppen när jag såg att de anordnar en gruppresa till Ecuador i höst. Så nu är det jag som frågar min pappa om vi inte ska åka till Ecuador.Mycket har hänt sedan jag själv blev mamma och fick uppleva sonens ursprungsland och jag känner att många av mina rädslor har lagt sig. Åh, jag är så pirrig i hela kroppen! Nu blir det av!
  • Längtande mamma

Mammamys06: tack för de underbara reportagen som varit i tidningen! Det är så kul att höra om andras upplevelser för oss som har hela resan framför oss.

Lycka till med återresan, den lär säkert väcka tankar och känslor som man inte kan föreställa sig innan, så det är ju viktigt att känna att man gör det för sin egen skull och vid rätt tidpunkt.

• mammamys06

Buffy1:

Längtande mamma: tack

• Sally

Hej!

Häftigt att komma till den insikten!

Kan tänka mig att dina föräldrar ser framemot. Hoppas verkligen att din pappa mår bra igen så att han kan hänga med, som han verkar ha velat sedan länge.

• mammamys06

jo, det vill han men det är ju lite riskabelt. Jag kan inte åka själv heller. Man får inte det. Och jag kan ju ta med mig en vän också men jag vet inte vilken vän som det skulle kunna vara.....jag har liksom inte råd att bjuda en vän på resan heller. Och mamma vill inte lämna pappa om han är dålig vilket jag förstår till 100% Min man hade ju varit det bästa men jag vill inte ta med sonen på denna typ av resa, han är för liten.

• allfrida
    Svar på #16
    mammamys06 skrev 2009-02-17 16:59:44 följande:
    jo, det vill han men det är ju lite riskabelt. Jag kan inte åka själv heller. Man får inte det. Och jag kan ju ta med mig en vän också men jag vet inte vilken vän som det skulle kunna vara.....jag har liksom inte råd att bjuda en vän på resan heller. Och mamma vill inte lämna pappa om han är dålig vilket jag förstår till 100% Min man hade ju varit det bästa men jag vill inte ta med sonen på denna typ av resa, han är för liten.
    bara undrar varför du inte får åka själv? Är det för det är en gruppresa?
  • mammamys06
    allfrida skrev 2009-02-17 22:19:10 följande:
    Svar på #16mammamys06 skrev 2009-02-17 16:59:44 följande: bara undrar varför du inte får åka själv? Är det för det är en gruppresa?
    Det är för att det är en känslosam resa, både rent fysiskt att det är på andra sidan jorden men mest psykiskt med allt vad det kan väcka. Oavsett om man är vuxen själv så bör man ha någon med sig som stöd och det är deras policy helt enkelt. En bra policy. Det behöver inte vara en förälder, det kan vara ens man, syskon, vän eller annan släkting men man ska inte göra resan själv, AC vill inte det och det förstår och respekterar jag. Jag har aldrig tänkt göra denna resan själv heller.

Det finns ju ett annat problem också för min del, det är att jag inte vill lämna min son här hemma i 14 dagar....usch, nej, det lutar åt att det inte blir någon resan tyvärr....
  • allfrida
    Svar på #18
    mammamys06 skrev 2009-02-18 05:48:26 följande:
    Det är för att det är en känslosam resa, både rent fysiskt att det är på andra sidan jorden men mest psykiskt med allt vad det kan väcka. Oavsett om man är vuxen själv så bör man ha någon med sig som stöd och det är deras policy helt enkelt. En bra policy. Det behöver inte vara en förälder, det kan vara ens man, syskon, vän eller annan släkting men man ska inte göra resan själv, AC vill inte det och det förstår och respekterar jag. Jag har aldrig tänkt göra denna resan själv heller. Det finns ju ett annat problem också för min del, det är att jag inte vill lämna min son här hemma i 14 dagar....usch, nej, det lutar åt att det inte blir någon resan tyvärr....
    Jo att det är en känslosam resa förstår jag oxå :) Jag gjorde min resa när jag var yngre men då ensam. Jag skulle nog inte klara av att resa med en massa folk. Efter jag fick mina 2 barn har de naturligtvis åkt med mej tillbaks. Den minsta var bara 1 år när vi reste med dem första gången. Men alla är ju olika och det är ju bra att ac har den policyn. Hoppas du kommer iväg och ska jag rekomendera ngt hade jag nog hellre väntat tills du känner att din son kan resa med dej. Det är mäktigt att dela det med sina barn. Annars kanske du ångrar dej väl på plats att han inte var med.
  • mammamys06

mmm, jag springer till honom hos dagmamman efter jobbet för jag längtar så så jag kommer nog ha svårt att åka....

Men jag vill inte utsätta honom för en sådan flygresa, var så jobbigt när vi åkte från Vietnam och hem för honom.

Nja, vi får se hur det blir. Det stora har liksom redan hänt inom mig, att JAG över huvudtaget vill åka till Ecuador liksom. De som hört mig föreläsa vet att jag varit så emot att åka dit Man ska aldrig säga aldrig och kommer jag inte iväg nu så kommer vi åka när vår son är äldre.

• MalleNalle

Spännande!! Hoppas att det bli r en resa, trots allt jordiskt...
    Kul att se er i tidningen också, trots att jag kan er historia utantill

• zariha

Hej mammamys06 hoppas att det blir en resa som du önskar. Hej mammamys06 det är via BFAa jag väntar BB från Tjeckien.

• Milkina cerka

Hoppas du får möjlighet att göra resan .
    Lycka till skadar ju iaf inte.

• LLL

Jag tycker absolut att du ska åka dit. Landet är fantastiskt! Min man och jag bodde där under 9 månader 2004-2005. Hoppas att du kommer iväg!

Svar på tråden Så stort!