• mammamys06

Så stort!

Jag trodde aldrig denna dagen skulle komma....dagen då jag kände mig redo att återvända till mitt födelseland Ecuador. Jag har skyllt på både det ena och det andra, att jag inte kan språket, att jag inte vill veta osv, allt detta har ju stått för rädsla, rädsla för vad som kan finnas där borta. Min pappa har frågat mig varje år sedan jag var 15 år om vi inte ska åka till Ecuador men jag har sagt bestämt NEJ. Jag har inte varit redo. Nu är jag det. Idag när jag öppnade AC:s medlemstidning så blev jag helt varm i hela kroppen när jag såg att de anordnar en gruppresa till Ecuador i höst. Så nu är det jag som frågar min pappa om vi inte ska åka till Ecuador.

Mycket har hänt sedan jag själv blev mamma och fick uppleva sonens ursprungsland och jag känner att många av mina rädslor har lagt sig. Åh, jag är så pirrig i hela kroppen! Nu blir det av!

Att dricka kaffe utan mjölk är som kärlek utan kyssar- INTE kul!
  • Svar på tråden Så stort!
  • Marie IE B

Det ÄR stort och det ÄR härligt när bitar helt plötsligt faller på plats och bara känns så där självklara...
    Hoppas nu bara resan blir av!

• LG74

Oj, jag ryser i hela kroppen. Härligt, spännande, nervöst och läskigt kanske. Men underbart!!

Tänk att du får göra din resa, och sen kanske vara den som fråga V om han vill göra sin resa.... Vågor som sprider sig. Mäktigt.

Kramar

• KimKatt

Men åh så häftigt!! Hoppas verkligen att ni kommer iväg. Skrattande

• mammamys06

Ja, jag hoppas verkligen det....hade varit underbart! Får räkna på det, handlar om väldigt mycket pengar....och om min pappa kan följa med, för annars...vet jag inte om jag vill åka, detta är en resa som jag vill göra med minst en av mina föräldrar. Han är 65 år och har varit rätt sjuk men vi får hoppas!!

Ja, Lisa, det är ju det! Tänk, sen är det jag som frågar V

Kram

• Nepalmamma

Åhhhh, vad kul!

Min väninna (blivande fadder) gjorde återresa till Korea i höstas. Precis som du beskriver var det en process att komma fram till detta beslut, men som hon inte har ångrat en sekund - det blev en helt fantastisk upplevelse!

Jag hoppas verkligen att din pappa har ork och möjlighet att följa med!!!

• Matricia

Åh, vad spännande!! Hoppas att vi får läsa om din resa sen i ACs tidning.

• Svinto

Vad spännande!!
    Hoppas att ni båda är friska o har hälsan i behåll så ni kan göra er resa...Antar att en sådan resa blir viktigare efter att man fått barn själv?

• mammamys06
    Matricia skrev 2009-02-16 21:57:43 följande:
    Åh, vad spännande!! Hoppas att vi får läsa om din resa sen i ACs tidning.
    hahaha, nä, nu får det räcka med reportage!
  • mammamys06
    Svinto skrev 2009-02-16 22:07:35 följande:
    Vad spännande!!Hoppas att ni båda är friska o har hälsan i behåll så ni kan göra er resa...Antar att en sådan resa blir viktigare efter att man fått barn själv?
    Absolut, för mig har det varit så. Det är inte förrän nu efter vi själva adopterat och varit på hämtresan som jag känner att jag vågar ta steget. Nu måste vi bara räkna på det för det är mycket pengar det handlar om....Kram
Svar på tråden Så stort!