• Fratris

Fransförlängning - nån som provat? :-)

Har bokat tid för fransförlängning snart - skulle bara kolla om nån provat, och hur ni tyckte det var? Jag har ju så hopplöst korta (nåja, JAG tycker det ) fransar och lägger ner en massa pengar på en bra mascara, så jag tänkte prova detta...

• Svar på tråden Fransförlängning - nån som provat? :-)
  • AnnelieTyresö

Åhhh,, ge mej sidan!!!!

• AnnelieTyresö

Jag bor i Tyresö, men killen gillar att skjutsa,, hihi

• Fratris

Haha, OM du går dit måste du lova att nämna mig som en "kompis" som tipsade dig!!!!!! (man får 100 kr rabatt på påfyllningen om man tipsar en kompis )

• Muneca

Kan man ha eyeliner med fransförlängning eller förstör man fransarna då man tvättar av sminket sedan?

Har hört att man absolut inte ska använda mascara på dessa (inte för det behövs med så fina) men är det sant?

• Helennnna

Jag skulle vilja testa det där men jag förstår inte riktigt..faller ens egna fransar bort tillslut? Så man bara har lösögonfransar, som också faller bort? Så sätter man fast nya (var fjärde vecka ungefär) .. för då vet jag inte längre.. jag vill ju ha mina egna kvar om jag nångång tröttnar på att ha lösögonfransar.

• Fratris

Alltså, man tappar alltid fransar - fransars livslängd är ca 2 månader, så de växer kontinuerligt ut. De limmar fast fejkfransen på din egen frans, så när din frans byts ut så tappar du alltså frans+fejkfransen som sitter på den. Man går var fjärde vecka eller så för att sätta på nya fejkfransar där de fallit bort (för att man bytt frans).

Man ska helst inte ha mascara på dem, men vattenlöslig mascara går bra till fest t.ex. Man kan använda ögonskugga/eyeliner som vanligt (ej vattenfast, för då måste man ha removers för att ta bort dessa, som kan lösa upp limmet).

• Helennnna

Jaha okej, så man tappar livet ut sina fransar ungefär varannan månad? Shit jag trodde att dom satt där hela tiden, visst har man sätt att en faller bort lite då å då.. men ni förstår. Men jag har hört nånstans (vet ej om det är sant) att efter ett tag med fejkfransar så slutar ens egna att växa ut?.

Man kan ju köpa lösögonfransar med och sätta på dom själv, hur länge sitter sånna?

• Fratris

Nu har jag varit och gjort fransförlängningen - jag måste verkligen rekommendera Ebba, hon är superduktig! Detta var ju min första gång, så Ebba sa att hon skulle sätta på 10:or och 12:or (mest 10:or) för att man inte skulle bli chockad första gången
    (dvs 10 mm och 12 mm fransar).

Jag måste säga att jag gillar resultatet, MEN om jag hade vetat att det skulle se ut såhär hade jag valt 12 och 14 istället (jag var rädd för att se ut som en drag-queen så jag var lite feg )

Ursäkta bilderna... har inte sovit på ett dygn :-/

lingie.wingisp.com/ogon.jpg

• Fratris

Glömde säga att jag tänker fixa 12:or och 14 nästa gång istället

• AnnelieTyresö

Jag tyckte det var superfint!

Men mitt problem är att jag har en del allergi å det blir att man kliar sig i ögonen, även om jag försöker undvika det, så jag klurara på om jag bara skulle klia bort mina..

• caulsen

Bättre med serum för ögonfransarna, jag kan rekommendera ilash eftersom jag var riktigt nöjd med den. 499 men finns massa rabattkoder man kan få 10-15% på den om man googlar runt lite. Går att köpa på www.whiteone.com 

Svar på tråden Fransförlängning - nån som provat? :-)