• Fratris

Fransförlängning - nån som provat? :-)

Har bokat tid för fransförlängning snart - skulle bara kolla om nån provat, och hur ni tyckte det var? Jag har ju så hopplöst korta (nåja, JAG tycker det ) fransar och lägger ner en massa pengar på en bra mascara, så jag tänkte prova detta...

• Svar på tråden Fransförlängning - nån som provat? :-)
  • luspudel

Japp, jag har Kolla bild i mitt galleri om du vill :)

Det är kanon ! Men ovant i början, just att inte gnugga när man tvättar ansiktet och sådär... Men jössös vad snygg jag kände mig när jag vaknade! :)

• Fratris

Hahaha! :) I can't wait!!!!

Fan för dem som föds med tjocka, långa fransar Det gör så otroligt mkt för utseendet!

Kikade i ditt galleri nu... sjutton vad snyggt det blev på dig! Gjorde du hos Novalash? Satte de på fransar på undre raden med? Hur länge höll de för dig, och gick du tillbaks för att fylla på? (jag tänkte fylla på var fjärde vecka, men vet inte om det är för mkt tid emellan?)

• luspudel

Japp, orättvist är vad det är... Jag har i princip genomskinliga, tunna spretande saker, inte så hett

Nej, jag gjorde bara på övre raden. Inte Novalash, Magic Eyes tror jag det heter. Inte helt hundra, jag jobbar nämligen själv på salongen där det finns så jag har inte funderat över varumärket :)
    Hur ofta man behöver fylla på är olika, det beror lite på vart i din "franscykel" (haha vilket fjantigt ord) du är... Det tar ca 4 veckor från att din egen frans växt ut, tills den ramlar av Så att fylla på var fjärde vecka kan nog vara lite glest...? Men det kan ju mkt väl vara lagom för dig

• AnnelieTyresö

Vad kostar det?
    Hur lång tid tar det att sätta på?

• gagge

undrar oXå

Hur är det med ens egna fransar, tar dom mkt stryk?!
    Ens eget hår ser ju inte klokt ut när man haft extentions som man tagit bort. Har dock aldrig själv haft, emn jobbar som frisör så jag har sett en del.

Mina älskade två prinsessor!
  • Fratris

Jag bor i STHLM och har bokat tid hos Fakermaker på Odenplan (fakermaker.se).

De har nåt erbjudande nu för 600 kr (normalpris runt det dubbla), och de använder sig av Novalash produkter och teknik (kolla deras hemsida), vilket ska vara det bästa, med det bästa limmet osv.

Tror inte fransarna tar så mkt stryk för de byts ut ungefär varannan månad, så fejkfransen faller av med din frans så att säga - därför måste man gå tillbaks och göra "touchups" ungefär varje månad. Touchups kostar dock mindre!

• AnnelieTyresö

Men åh jag bor oxå i Sthlm!
    Spännande!
    Hur länge räcker detta erbj?
    Förstår att det kommer kännas tungt, för ögat i början, att ha extra fransar, har testat sånna som make up art anv,, å det tog ett tag,, hihi

• AnnelieTyresö

Aha, kollade, å det var elevpriset du menade va?

• Fratris

Japp! :)

Men nu har jag hittat en annan salong, i Aspudden (närmare där jag bor) som har 600kr som pris också, och där är det ingen elev utan ett proffs som gör... så jag tror att jag ska avboka min tid hos fakermaker och gå till salongen vid Aspudden istället.

Svar på tråden Fransförlängning - nån som provat? :-)