Inlägg från: Ett nytt liv |Visa alla inlägg
  • Ett nytt liv

MELATONIN - någon med erfarenhet av denna medicin på barn med sömnsvårigheter, del 2

Ser att min förra tråd har stängts.

Nu har vi fått hem Melatoninet idag. Jag undrar om någon kan säga när man ska ta det. Precis vid sänggående eller ett tag före ?????

Kolla gärna in min blogg: ettnyttliv.wordpress.com/
  • Ett nytt liv
    tinaw skrev 2009-02-18 20:37:28 följande:
    Ungefär en timme före sänggåendet brukar man säga. För Mathilda blir typ 40 minuter lagom.

tack!

hur fort såg ni effekt på melatoninet.
    Något man se ganksa direkt, eller?

• Ett nytt liv
    ellie2 skrev 2009-02-19 06:56:25 följande:
    För vår del tog det nog ca två veckor. Började med en kapsel men då märkte vi ingen förändring. Ökade upp till två kapslar efter en vecka och sen blev det bättre. Nu har vi dock kunnat ta bort en kapsel och han sover bra på den.Ett nytt liv skrev 2009-02-19 06:52:58 följande:
    tinaw skrev 2009-02-19 13:22:31 följande:
    Ett nytt liv skrev 2009-02-19 06:52:58 följande: Vid rätt dos märks det inom en timme. Med circadin vet jag inte.
    .....okej, alltså ganska snabb effekt.

Är det någon som har haft Melatonin till barn i 2 års åldern ??
    i Såfall vilken dos hade ni då?
    Max har fått 0.5 mg och då börjar vi med en kapsel och kan höja till 2 kapslar om
    inte 1 kapsel ger effekt.
  • Ett nytt liv
    pcalma skrev 2009-02-19 22:00:56 följande:
    Min dotter fick Melatonin när hon var 3 år drygt. Hon får 6 mg till natten. Vi började på låg dos o hade den i 3 veckor, efter så höjde vi lite o hade den dosen i 3 veckor. Så höll vi på tills vi kom upp i 6 mg o fick den effekt vi ville ha.
    Okej, vi får ses vad detta leder oss. Vi har som sagt bara 0,5 g och vi har inte sett någon effekt, men då har han bara fått i 2 dagar oxå. Tror vi ska höja om någon dag.
    Vår läakre ahde ingen erfarenhet av att ge så små barn Melatonin och vill börja med låg dos. Men det är ju en bit till 6 mg om man måste testa sig fram ända dit. Men nu är ju Max bara 2 år.
Svar på tråden MELATONIN - någon med erfarenhet av denna medicin på barn med sömnsvårigheter, del 2