Inlägg från: Söta Nasse |Visa alla inlägg
  • Söta Nasse

Ni som bor i Spanien eller Thailand.

Vi är väldigt sugna på att flytta ner till spanien. Har varit där en del och då främst i torrevieja utanför alicante då svärföräldrarna har lägenhet där. Jag skulle helt klart må såå mycket bättre av den spanska värmen och livsstilen. Har fibromyalgi och kommer väl aldrig att bli helt bra, men när jag är i spanien i värmen mår min kropp ganska bra i alla fall. Jag blir som på nytt född.

Men det känns ju ändå så scary att bara flytta. Min man jobbar inom data och skulle väl då få byta jobb. Nån som vet hur lönerna ligger till där? Ett datajobb med 37400kr här i sverige kanske inte ger så mycket i spanien?

Barnen är 10månader samt 3år och om vi skulle flytta vill vi ha dem i spanskskola. Men vi kan ju inte språket mer än några fraser. Tycker ändå att man brukar klara sig bra ändå även fast spanjorerna inte fattar så mycket engelska.  Hur är det med barnomsorg mm?

Hur är det med föräldraledighet och sjukskrivning mm. Kan man få det från sverige med testa att bo där nere? Vi ahr ju möjligheten att låna svärföräldrarnas lägenhet ett tag för att känna efter hur det känns.

♥ Renovering för hela slanten ♥
Svar på tråden Ni som bor i Spanien eller Thailand.