• Pyff

Kritor till barn under 3 år????

Jag stör mig så på att typ 95% av alla grejer i en leksaksaffär är från 3 år!! Är det bara för att skydda sig som leverantörerna skriver så eller?

Jag tänkte jag skulle köpa lite kritor till Alexander, han börjar nämligen tycka det verkar roligt att skriva på papper - han tittar fascinerat när man skriver något med bläckpenna tex.

Det finns INGA kritor för barn under 3 år! Hallå - ska inte barn under 3 år få måla alls??!! Fattar inget..............
    Hittade ganska tjocka, vanliga vaxkritor och så står det på paketet "Ej lämpliga för barn under 3 år pga små delar" Vardå??? Finns väl inga smådelar på kritor, eller menar de att barnen kan bita av delar? Om man har koll på barnet kan det väl inte vara nån fara......?

Hur har ni resonerat? Eller finns det kanske kritor till mindre barn, fast inte i vår leksaksaffär?

• Svar på tråden Kritor till barn under 3 år????
  • Prillan73

Klart de kan rita med sånna kritor !! Man är ju med som vuxen o får stoppa dem från att stoppa i munnen ! :)

Vet att det finns "småbarnkritor"...de ser ut som en diamant i formen ungefär.....

• Hannahs mamma

Jag har alltid köpt giftfria kritor till Hannah från 3 år...

Och hon har målat med dom sen hon var 1½-2 år... Sitter jag brevid så går det super bra...

För släpper man henne med blicken så får man "fina" picasso målningar på väggarna...

Inte så jätte kul direk!!! Inte för oss iaf

• Li78

Min pojk har flera leksaker som det står för barn över tre år på... och de använder han bara när vi har koll...

Det finns väl kritor som likanr snurror, stpr boll upptill och en spetts neråt som man ritar med. De måste väl vara till för yngre barn?!

• Pyff

Varför finns inte sådana kritor i våran affär????? Skit oxå...........

• Prillan73

Det går jättebra med vanliga tjocka !! Det har vi på jobbet !! (småbarnsavdelning)

• Lucille

Vi har vanliga tjocka vaxkritor till barnen på en 1-3-års avdelning. De där kritorna (som ser ut som små bollar med spets på) är värdelösa. Bryts spetsen, vilket händer väldigt snabbt eftersom små barn gärna bankar med saker, så finns det inte mycket kvar att rita med.

• Pyff

Tack allihop, då får det nog bli vanliga vaxkritor iallafall..............

Svar på tråden Kritor till barn under 3 år????