• Bondfia

Roliga saker som ditt barn har sagt...

Hej! Kul tråd! Här kommer mitt första bidrag:

Nils, fyra år, öppnar kulpåsen och beundrar alla glaskulor.

Av nån underlig anledning hade det även smugit sig ner en glasdank, (sådana "tillplattade glaskulor" man har i ljusarrangemang eller blomvaser)

Nils tar upp glasdanken, mycket häpen säger han; "men denna måste jag ju ha SUTTIT på!"

• Bondfia

Vi föder upp tjurar från kalv till slakt, men har även 30 amkor, (som får egna kalvar).

Carl, tre år, brukar åka med pappa och köpa kalvar hos olika mjölkbönder som bara sparar kvigor.

Igår gick han med pappa till amkorna, två hade kalvat.
    "Har du köpt dem av Stig?" undrade Carl.
    "Nej, de har kossorna fått", sa pappa.

Carl såg fundersam ut, "hos Stig?"
    "Hm, nej, nästa gång får du vara med" sa pappa.

I gårkväll var det dags igen, och Carl fick vara med. När han kom in berättade han storögt; "pappa drog ut en kalv under svansen på kossan, dom finns UNDER SVANSEN mamma!!!"

• Bondfia

Malin och Micke skrev 2009-03-02 21:30:39 följande:

Pepper Blackberry skrev 2009-03-01 23:10:45 följande:
    hahaha min dotter gillar oxå "blixten maskin"
    Min Nils ser också gärna på "blixten maskin""

Jag blev lurad av min treåring häromdagen...om det är kul eller tragiskt...

Han var trött och vresig och skulle inte äta middag, utan "ha välling!!!", så han fick till slut sova middag utan att ha ätit. Jag har liksom sagt till honom att "så stora grabbar äter inte välling till middag, det kan du få på kvällen".

När han sovit klart skulle vi iväg med de stora barnen, och det började bli bråttom när jag kom på att han inte ätit middag. Skit samma tänkte den då inkonsekventa mamman, får han välling går det ju fortare. jag gjorde en flaska till honom medan han mornade sig i soffan, varpå killen med ett leende fyrar av följande;

"Jag FICK min välling, mamma!"

hmm...lurad
Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...