• zika

Roliga saker som ditt barn har sagt...

Olle 2,5 har mycket funderingar och förstår mer än man tror ibland. Ibörjan på året dog Papps Mormor och han var ledsen förstås men vi fattade inte att han förstått att Hanna var död.
    På dagis hade en av fröknarna pratat syskon och en flicka har en syster som heter Hanna. De pratade om att Hanna är på Bofinken och då säger Olle: -NEJ- Hanna är DÖD!
    Personalen försöker prata med honom men han är stenhård och insisterar på att Hanna är död
     Snacka om att jag "skämdes" när de frågade om någon släkting eller något gått bort eller så..  De förstod iaf att detvar så att han hade hört det hemma

• zika

Häromdagen låg Pappa på mage på sängen och läser. då sätter sig Olle på hans rygg och låtsas rida. Sen börjar han sjunga en egen visa- JAG HÄSTAR PÅ EN KAMEL...

• zika

I januari var barnens far bortrest i ca en vecka och ett par dagar efter att han kommit hem lägger sig Olle 2,5år bredvid Pappa och gosar och säger: Pappa vad kul att du är hemma.
    Lät så härligt och rakt från hjärtat

Pappa håller nu på att få en ny krona på en tand och förra veckan fick han en provisorisk men den ramlade bort direkt. Anja 4 år undrade över detta och vi förklarade att han ska få en ny tand men det är någon annan än den vanliga tandläkaren som ska göra den så det tar ett tag innan han får den.
    Anja frågar vem som ska göra den och jag säger att jag itne vet då säger hon:Det kanske är Försäkringskassan!
    Snacka om att höra ord som hon inte vet vad det är

Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...