• Svar på tråden ny tråd för oss 30+are som försöker att få sitt första barn
  • badprinsessan

VERKSTADEN
    *Davidoff1975 försökt sedan aug-07, mf jan-08, BIM 15/4
    *Vill bli mamma 2009: försökt sedan aug-07, hypofystumör, hormonproblem BIM 28/9
    *Laplata, 33år: försökt sedan feb06, oförklarligt barnlösa, insemination nr 1 28-29/10, BIM 12/11, IVF Sept09

VÄNTAR PÅ IVF-START:

SPRAYAR:
    *Hoppas77 31 år, sedan aug-06, 1 misslyckat IVF, 1:a IVF ICSI blev MF, IVF ICSI nr 2 start 4/2

SPRUTAR:

ÄGGPLOCK:

INVÄNTAR FET:
    *Lillmyggan: sedan aug-04,oförklarligt barnlösa,IVF 1 neg. FET i slutet av feb.
    *Spökboll 33 år, sedan apr 05,1:a IVF neg.1:a FET 1=MF

ET:

RUVAR/TESTDAG:
    *Mineko, 33 år, försökt sedan dec 2006, utr feb 2008, oförklaligt barnlösa, IVF 1/ICSI, TD 20/2

GRAVIDA:
    19/9 Hormonflickan, 31, sedan feb05, IVF nr 1, BF 27/5-08
    17/10 ellie 877, 35, sedan 1998, utredn. 04, IVF nr 1, BF
    iiia, 36 år, okt-05, utr. okt-06, IVF nr 1 minus, FET 1 mens, FET 2 (2 embryon), BF
    5/4 LindaBell, 34 år. Försökt sedan sept-05. IVF nr 1. BF 9/12
    Istapp, uppe på banan igen efter sent mf maj-08. BF 10/4-09
    7/10 *Badprinsessan 32år, sedan nov04, utr. mar06, X i maj06 IVF1 maj08, + egen maskin BF 16/6

FÖDDA:
    Ozgirl, 33 år, 20/7-07, flicka Joanna, 3885 g, 53 cm
    Eriam, 37 år, 20/8-07, pojke Adrian, 3735 g, 52 cm
    Längtar mycket, 36 år, 30/11-07, pojke
    Piggen, 32 år, 27/12-07 pojke
    KaStBa 36 år, 9/1-08, Marcus, 3550 g, 53 cm
    Dubbelwe, 33 år, 25/2-08, flicka, 2730g, 48cm
    Glittran, 36, ICSI 3, 3/6, flicka, 3010 g, 52 cm
    QQQ, 32, IVF 2, FET 2, pojke
    Heffet, 33 år, 15/10-08, flicka Miranda, 3585 g, 50 cm
    SysterYster2, 32 år, FET nr 2,10/11 Flicka, 3890 g, 53 cm

Jag vågar börja tro att allt ska gå bra - midsommarbebis
  • badprinsessan

Ja det händer ju så mycket i tråden just nu, så vi vill ju inte tappa bort varandra...

• badprinsessan

Fick inte tjänsten som jag var på intervju för har sökt tre andra jobb nu, eftersomjag tröttnat lite på att vara konslut - inte få bestämma var när o hur jag ska jobba...

• badprinsessan

Härligt att det går framåt för er med era IVF:er

Jag pratade med min konsultchef i dag ang. intyg för mamma-peng. Jag "beklagade" mig lite över att gå hemma... Hon sa att de har presenterat mig för flera företag som behöver konsulter, men att de inte vill ha mig för at tjag är gravid. SKIT OXÅ tycker det är sååååå synd.

Vill ju gärna jobba nu, om några månader så är magen så stor så då vill jag hellra vara hemma...

Jaja. Har mycket att stå i ändå. Vi flyttar nästa fredag. O det är ju ganska mycket jobb med det ett tag kan man säga.

Kramiz

• badprinsessan

Näe det är klart att de inte får diskriminera... men på nåt sätt blir det lite annorlunda när det handlar om att ta in en konsult. De hyr in en person o om uppdraget ska pågå en längre tid än vad jag kan jobba så handlar det ju inte om diskriminering utan min tillgänglighet.

Det var ju därför jag blev så förbannad att jag inte fick det första uppdraget. Det skulle pågå till och med maj o det hade jag ju hunnit...

• badprinsessan

Grattis Mineko!!!

• badprinsessan

Hoppas du blöder av annan anledning KRAM

--

På fredag går flyttlasset... O så typiskt olägligt har jag fått ett jobbuppdrag ska jobba ti-to på fre fick jag ta semester efter mycket gnat. Har ju faktiskt sagt till om det för över en månad sedan. har inget emot att jobba, men typiskt. har bara jobbat 4 dagar på två månader o så ska det dyka upp just denna vecka

På måndag dags för besök hos BM. Då ska det göras järntest m.m.

Det dröjer nog ett tag innan ni hör i från mig igen. Jobb o flytt kommer att ta all tid, dessutom har vi inte fixat internet ännu till nya lägenheten.

• badprinsessan

Massor med kramar till lillmyggan!

Nu har vi flyttat

Jobbet förra veckan var bara tillfölligt.
    På fre ska jag troligen ut till ett nytt företag.
    Får jag uppdrag där har jag att göra t.o.m. min mammaledighet.

• badprinsessan

Tycker så synd om dig Lillmyggan, minns så väl hur det kändes nör mensen kom efter IVF. Men min väntade ju iallafall tills "rätt" dag.

Testa i förväg du, det skulle nog jag gjort.

Kramiz

• badprinsessan

Så blev det med min "gå på stan dag"
    Hade tandläkaren i morse, o det gick bra.
    Sambon var med o höll handen när jag tog sprutan...
    Bus sparkade hela borrningen, måste ha blivit mycket spänningar o höga ljud för den lill* stackarn.
    Sedan när jag satte på telefonen så hade mitt bemanningsföretag ringt. De ville att jag skulle sitta på deras kontor i dag. SÅ här är jag nu...
    Ska svara i telefonen o öppna dörren. I  morgon ska jag ju träffa en uppdragsgivare i Finspång. Hoppas på napp där, då har jag o göra i ca 2 mån o det vore ju skönt.

Efter tandläkaren vara jag till en fotograf i stan som söker gravidmodell. Han blev förtjust i mig o jag tycker att det han vill göra låter jättespännande o roligt. Troligen kommer det bli 3 plåtningstillfällen i maj o resultatet kanske hamnar på utställning på kulturnatten Sååååå spännande.

Vi hörs

• badprinsessan

Jag har fått ett nytt jobbuppdrag.
    Det innebär att jag sitter framför en dator o knappar siffror hela dagarna.
    Inte spec kul med andra ord, men ändå ett uppdrag som ger lite lön o räcker fram till sista maj - lagom med andra ord.

Kramar till er som blöder o testat minus

Även en kram till Mineko, vet precis hur härligt det känns att se bönan.

Min mage bara växer.
    bebben kommer om mindre än 3 månader...

Börjar bli tungt o släpigt.
    men jag klagar inte utan njuter o är glad o stolt!

• badprinsessan

Lycka till Lillmyggan.
    Avundas dig inte

Här går allt bra o fort framåt.
    Har BF om ca 10 veckor.
    Det är helt ofattbart.
    Stundtals är allt jobbigt.
    Men oftast mysigt o ofattbart härligt!

• badprinsessan

Jag funderade mycket på akupunktur inför IVf men hoppade det pga min nålrädsla. men inför försök två så hade jag bestämt att vi skulle testa - men nu behövdes ju aldrig försök två som tur var.

Min sambo hade ju laddat med så mycket zink såhan lyckades tydligen producera åtminstone EN strak simmare

Nu har jag ganska precis två mån. kvar till BF. fattar fortfarande inget men är så glad - o så livrädd...

vad härligt att ni nu är flera på G! visst är det viktigt med lugn o ro under IVF, men jag kan intyga att åtminstone jag blev det ändå. Jag blev så påverkad av sprayen, o när jag började med sprutor såskulle man ju fortsätta spraya ändå... så hur det än var så var jag som i koma.

Det var så trist att jag inte kunde glädjas över något allt var bara luddigt - men det var ju jag det, alla är vi olika.

KRAMIZ

• badprinsessan

Tummar hålls även här

• badprinsessan

massor med tröst-kramar katey.

Lillmyggan. inget mer blod?

• badprinsessan

Men lillamyggan vad roligt å så glad jag blir. Äntligen
    Vet hur det känns, vi kämpade i fyra år

• badprinsessan

Lillmygan: Precis kräv HCG då kan man kolla tidigare än med VUL
    jag blödde oxå i början av min grav. men inte så där tidigt utan jag var i v. 6 eller 7 tror jag. Sedan blödde jag i tre- fyra veckor brunt.

Däremot när jag hade mitt utomkveds kom det rött blod, först några stänk, sedan mer, men det var oxå i v. 7

• badprinsessan

Laplata - var glad du att du inte minns något min ÄP var en skräckupplevelse. Det gjorde så ont. Jag grät så jag skakade  soktorn fick ryta i åt mig att ligga still.

Det var fruktansvärt.

Var så inställd på att det nte skulle göra ont. De flesta på FL tycker inte att det gjort ont. Många tycker att det gör mycket ondare att spola äggledarna. O eftersom jag tyckte att det var totalt smärtfritt var jag apslut inte förberedd på att det skulle göra ont att plocka ägg.

Jag var inte med o räknade äggen eftersom söterskan hela tiden ville att jag skulle titta på henne o UL-skärme var åt andra hållet. Så den såg jag inte mycket av.

Det jag minns var att allt var bråttom o stressigt o som sagt, att det gjorde oerhärt ont.

• badprinsessan

RD räknas efter ET

TD utfaller olika beronde på vilken klinik du går hos.
    För mig var det 14 dagar efter ET
    Min mens kom punkligt

Svar på tråden ny tråd för oss 30+are som försöker att få sitt första barn