• Alvi

Mobbing av Asperger-person på vuxenutbildning

Herregud, vad är det för skola?! Och vad är det för utbildning - alltså hur gammal är Kalle och alla som mobbar honom?

Ååååååh, jag blir så förbannad!!!!!!!

Ni som har läst in er lite och förstår honom bättre - ALL HEDER TILL ER! Men skolan är helt galet dålig som tar hand om denna elev som de ska!

Förstår absolut att det tar på er energi att "ta hand" om honom...

• Alvi

Men ta upp detta för sjutton! Det FÅR inte gå till så här! Med risk att göra hans föräldrar ledsna (har själv ett barn med funktionshinder och din historia är ju en mardröm att läsa!!! ), ta kontakt med dem och fråga hur ni ska gå tillväga!
    Han har förmodligen hjälp av någon myndighet, typ habilitering, och de vet hur lagar och regler ser ut för människor med funktionshinder, vad de har rätt till (typ icke-kränkande behandling eller så) och kan ta upp detta med skolan!

Folkilsk mot kommuner och liknande som jag är just nu, ropar jag direkt "ANMÄLAN TILL SKOLVERKET!" men det kanske är lite att ta i... men såhär ska inte denna kille bli behandlad!

Givetvis förstår han att något inte är som det ska! Åh vad ledsen jag blir...!!

• Alvi

Åh, TS, det är inte du som ska dra i detta...! Det är underbart att du ens engagera dig så här långt!
    Det är (enligt mig som bara har ett litet barn och skulle har barnhab bakom mig) kanske hans habilitering som ska ordna detta, eller någon annan som inte är "en vanlig människa"...!

Orkar du kolla Skolverket och se om de har hand om alla skolformer, eller bara barn?

Svar på tråden Mobbing av Asperger-person på vuxenutbildning