Inlägg från: lunaticluna |Visa alla inlägg
  • lunaticluna

Programmet "Unga mödrar" på 5:an speglar definitivt inte mitt liv! Någon annan?

hej!

har bara kikat lite bland inläggen.. alla verkar tycka ganska olika om programmet.

jag tycker i alla fall som ts att jag inte riktigt känner igen mig i programmet, men skulle tro att andra får en bild av hur vi måste ha det.
    visst, jag kanske inte är nitton längre, men dock ung för att vara blivande trebarnsmor och gift sen fyra år tillbaka.
    vi har det väldigt bra jag och min man, som jag förresten varit tillsammans med i 8 år, och vi bor bra, har jobb, älskar barn. ja.
    vi är dock de enda i vår bekantskapskrets som gift oss och skaffat barn väldigt ungt.

tycker dock programmet är ganska kul att följa, eftersom man får se hur allt utvecklas på några år.
    de tar också upp saker som sorg, vilket man i regel inte tänker att en så ung människa ska ha fått uppleva.
    det sätter ju spår för hela livet.

många av mina vänner som sett programmet tycker att tjejerna "förstör sina liv" som skaffar barn så unga.
    men när jag frågar om de tycker vi förstört våra så är det "en annan sak. för vi är mogna för det".
    ?
    ung eller inte, väljer man att skaffa barn så mognar man vilket som.

kram!

Svar på tråden Programmet "Unga mödrar" på 5:an speglar definitivt inte mitt liv! Någon annan?