• geten

Idag blev vi ställda i kö.....

...för äd!! Var inne på RMC i Linköping idag och blev alltså ställda i kö från och med idag för äd. Det var lite nervöst när vi åkte in för vad de skulle fråga och när hon började prata så blev jag helt tom, hon sa att hon läst i min jounal att de har haft funderingar på om jag ev har ms men alla prover som borde tyda på att det är det säger att det inte är det, så hon ville veta om jag har fått den diagnosen, svaret är NEJ!!!! jag mår hur bra som helst, det är bara den där andra läkaren som inte vill lyssna på vad jag säger...som tur är så visste läkaren idag vem hon är och att hon tydligen alltid vill ställa den diagnosen på sina patienter. Tänk om det hade gjort att vi inte fick använda oss av äd, då hade jag blivit galen. (ursäkta svamlet men är lite frustrerad över att det kunde ställt till det ännu mera för att hon inte vill lyssna på vad jag säger)

Jag fick också veta att trotts att mitt AMH prov var sååå dåligt så finns alltid chansen att jag kan bli spontant gravid även om den inte är jätte stor så finns den, hon hade haft två fall ganska nyligen som hade haft ännu sämre resultat men som nu blivit gravida.

Hur som helst så har vi nu kommit ett steg närmare våran chans att bli föräldrar idag!! Hoppas nu att ingenting ska påverka detta negativt utan att vi snart kan få bli föräldrar.

• Svar på tråden Idag blev vi ställda i kö.....
  • geten

Det är givetvis inte läkaren idag som funderat på den diagnosen utan en läkare på neurologen som gjort det.... i snart 5 år.
    Jag fick då känsel bortfall i höger sida i några timmar men sedan inte haft några mer besvär.....

• geten

Om det är någon som gjort äd så skulle jag bli jätte glad om ni ville berätta hur ni har kännt er in för det och hur det gått, hur lång tid det tog från att ni blev ställda i kön tills det att ni fick börja med behandling osv. tacksam för svar!!! För det är så många tankar som far i huvudet nu.....

• geten

Mulan: Tack,tack!!! Mitt AMH var ju jätte lågt 0,134 MEN Elisabeth Nedstrand sa att hon hade varit med om två par nyligen som haft ännu lägre men ändå blivit spontant gravida så man kan ju alltid hoppas på det

Jag fick hem en kallelse tillsammans med papper om äd. Efter att jag ringt och frågat, och då sa även sköterska att man måste komma dit och ha ett möte med en läkare och en beteendevetare för att bli ställda i kö man kunde inte bli det via telefon eller brev utan måste träffas personligen....men man vet ju aldrig hur det igentligen är, men så sa hon.

Lycka till på äp idag!!!!!

Bette: Ok, vad kostar det att göra det utomlands?? Vi har ju en egen donator så att vi ska inte behöva vänta mer en ett år om jag förstod det rätt.

Svar på tråden Idag blev vi ställda i kö.....