Greta1 skrev 2009-04-16 21:40:36 följande:
Hej! Jag gjorde mitt ÄP idag, så vår utredning blev klar för ett tag sedan. Mitt tips är dock; ta en dag i taget och lev i nuet. Tänker man på alla om och men, väntetider, prover, provsvar, undersökningar etc etc så bli det onödigt rörigt i skallen och man skapar enligt mig oro i onödan. I början av vår utredning var jag just så; fnulade på alla små steg, alla möjliga fel och problem, samt framgångar, som vi ev stod inför. Jag bestämde mig dock snabbt för att ändra "strategi". Att istället just fokusera på "dagens" uppgift. Det kunde vara allt från; att idag ringa och kolla om det fanns ngn återbudstid så vårt nästa återbesök kom lite snabbare, dagens blodprov, dagens spray-puff, eller vad det nu var. Att göra det bästa i nuet helt enkelt. Det ledde till en helt annan sinnesstämning för mig! Jag har njutit av varje, nedreglerings-spray-puff, varje nålstick, varje
VUL, varje besök etc!! Ingen direkt oro, och framförallt inte 1000 tankar i huvudet!! Ett tips bara. Funkade utmärkt för mig! Kanske inte för alla, men jag ville bara dela med mig :) Lycka till!!
Verkar vara en bra strategi... jag har försökt det med.. lite iaf.. hehehe.. jag har tagit dagarna som de kommer... vi ska starta p-piller i juli..sedan sprutor i aug... Känns spännande.. och jag vet ju att om det är ihopväxt, så kan jag ju inte bli gravid på vanligt sätt.. Nu har jag äl.. och kan ändå inte låta bli att hoppas...
men det är väl så man funkar!
Lycka till med ÄP, återföring och plus!! =) Du kan väl höra av dig hur det går! Om du vill!