• Lilloppan

börjat utredningen

Hej.

jag har precis börjat utredningen.. startade i dec och har tagit alla prover... men har inte fått några svar ännu... tänk att allt ska ta sådan tid,,, GAH...Skrikandes  Vi väntar på svar från mannens spermaprover... sen får vi se vad våra "options" är...

Vi har kämpat sedan 07.. och varje månad är en fajt... blää, kroppen är mentalt trött nu!

Jag bor inte i Stockholmsområdet... Oskyldigmen det kankse är ok ändå....

*tänk vad livet kan ha lång "längtetid"*
  • Lilloppan

Jahopp, har fått svar,,, hans simmare var det inga fel på... Bra iofs..  men nu då?

Teecee: vad tråkigt att börja om! Kan de inte ta uppgifterna från er förra klinik?

• Lilloppan
    Svar på #4
    Ja, det är i princip det jag gjort också... lämnat blodprover (vilka var bra btw) och vul. På vul såg man vätska som stod bakom livmodern... detta säkert pga flera operationer jag gjort i magen.. Ja, de kommer väl att utreda det vidare nu, hoppas jag!

Hoppas ni får komma in innan sommaren. Jösses vilka väntetider det är...
  • Lilloppan
    Teecee skrev 2009-03-04 18:07:12 följande:
    Ja det är verkligen långa väntetider, men det finns ställen som har mycket längre köer. Så man får vara glad för att man bor i ett område med kortare väntan. Vi får vänta 2-3 månader innan vi får en tid. Detta beror på att blodprovet som min sambo lämnade tar så lång tid att analysera./Teecee
    Hallojs! Hur går det för dig? Jag har fått besked om att vi ska göra IVF och den startar till hösten. Känns ganska skönt att det dröjer lite..då hinner det sjunka ned.
  • Lilloppan
    neamange skrev 2009-04-06 09:12:11 följande:
    heej! Vi skall på vårt första besök imorgon! Nerös!! (gjorde just en tråd om det... )
    Hej! Förstår att du är nervös! Men det känns alltid mycket skönare när första steget är gjort.. sen trampar det på i sakta mak.. saker och ting tar längre tid än vad man tror... vi sökte hjälp i sept-08, fick tid dec -08 och nu har vi haft vårt andra besök och ska starta ivf i augusti förhoppningsvis! *spännande*!
  • Lilloppan
    neamange skrev 2009-04-16 21:30:38 följande:
    det gick bra! bm var kanon! som tur var! på måndag skall jag ta blodprov nr 1. dag 21. och min sambo skall ringa och boka tid till spermaprovtaggningen.. men jag tror att det känns jobbigt för honom! men jag stöttar! så gott jag kan....hejar på er!
    Vad skönt! De är oftast kanon på fert.. man har väntat så länge och känner tålamodet sippra sakta ut.. men det är de ju väl medvetna om! Känner igen hur min sambo tyckte det kändes... han tyckte det var jättejobbigt.. men han blev glad när han äntligen fick svaret.. hans simmare var jättebra! Han hade trott motsatsen eftersom han har prostatit..en kronisk sådan.. men allt hos honom var tipp, topp! Hos mig var det lite sämre.. jag är op flera ggr i magen och äggledarna tror de är sammanväxta...
  • Lilloppan
    Greta1 skrev 2009-04-16 21:40:36 följande:
    Hej! Jag gjorde mitt ÄP idag, så vår utredning blev klar för ett tag sedan. Mitt tips är dock; ta en dag i taget och lev i nuet. Tänker man på alla om och men, väntetider, prover, provsvar, undersökningar etc etc så bli det onödigt rörigt i skallen och man skapar enligt mig oro i onödan. I början av vår utredning var jag just så; fnulade på alla små steg, alla möjliga fel och problem, samt framgångar, som vi ev stod inför. Jag bestämde mig dock snabbt för att ändra "strategi". Att istället just fokusera på "dagens" uppgift. Det kunde vara allt från; att idag ringa och kolla om det fanns ngn återbudstid så vårt nästa återbesök kom lite snabbare, dagens blodprov, dagens spray-puff, eller vad det nu var. Att göra det bästa i nuet helt enkelt. Det ledde till en helt annan sinnesstämning för mig! Jag har njutit av varje, nedreglerings-spray-puff, varje nålstick, varje VUL, varje besök etc!! Ingen direkt oro, och framförallt inte 1000 tankar i huvudet!! Ett tips bara. Funkade utmärkt för mig! Kanske inte för alla, men jag ville bara dela med mig :) Lycka till!!
    Verkar vara en bra strategi... jag har försökt det med.. lite iaf.. hehehe.. jag har tagit dagarna som de kommer... vi ska starta p-piller i juli..sedan sprutor i aug... Känns spännande.. och jag vet ju att om det är ihopväxt, så kan jag ju inte bli gravid på vanligt sätt.. Nu har jag äl.. och kan ändå inte låta bli att hoppas... {#lang_emotions_undecided} men det är väl så man funkar!

Lycka till med ÄP, återföring och plus!! =) Du kan väl höra av dig hur det går! Om du vill!
  • Lilloppan
    neamange skrev 2009-04-22 20:42:56 följande:
    Har fått tid till min sambo nu. i mitten på maj. han verkar lite skakis.. följde du med in?! och hjälpte till?! eller?!
    *fniss*.. förstår att han är lite skakis.. Nä, jag jobbade, så min sambo skakade fram provet hemma {#lang_emotions_laughing} sen åkte han in direkt till fert och lämnade det. De sa att de skulle klara sig om han var inne inom en timma... han körde race och var inne efter 30 minuter.. Och jo en annan sak också.. provet skulle hållas i armhålan under bilfärden!
Svar på tråden börjat utredningen