Inlägg från: Ida 3 |Visa alla inlägg
  • Ida 3

Födelsedagsbus?

Det roligaste jag har varit med om var när jag gick på gymnasium och vår klassföreståndare fyllde 50 år. Vi lånade en traktor och vagn av skolan(naturbruksgymnasium) och körde iväg vid elva tiden på kvällen innan. Då hade vi fyllt vagnen med toapapper så mycket vi kunde hitta på skolan vi hade även lånat lite olika skyltar utavvägverket som låg granne med skolan. Vi hade även gjort en stor halmgubbe.
    Det tog en liten stund att köra dit men vi var framme lagom till kl 00,00.Vi pyntade hela trädgården med toapapper och vägskyltar och satte halmgubben på trappan. Kl 3,00 var vi klara och ringde då på dörren och han blevriktigt överraskad att hela klassen va med.
    Hans fru hade gjort tårta till oss dåvi hade förvarnat henne. Så mitt i natten satt vi och åt tårta i hans trädgård. Skall tilläggas att när vi körde därifrån ca 7,00 på morgonen sa han att vi fick ledigt resten av dagen. Detta kan kallas ett riktigt buståg av ett gäng ungdomar som kanske inte hade bättre för sig då men ROLIGT hade vi!!!!!!!!

Svar på tråden Födelsedagsbus?