• tiptoe

Första barnet oktober 2009

Snowsee skrev 2009-02-10 13:48:37 följande:

Är det någon annan än jag som känner ständig oro?Oro över att man har jätteont i magen och sen oro när det slutar?Idag har inte inte känt några symptom alls. Denna oro gör mig orolig..
    Jag är oxå orolig för allt. Om det inte känns, om det känns, hur det känns osv. Sen oroar jag mig för att bli en sån som ser sin graviditet som en sjukdom och bara går och klagar, eller att jag ska bli totalt nojjig när bäbisen tittar ut och ringa akuten stup ikvarten.

hahah världen har verkligen vänds upp och ner just nu!
  • tiptoe

Jag ska försöka ringa och boka tid idag. Ska bli spännande och se om man kommer fram här i Göteborg..

• tiptoe

Nu har jag änrligen bokat tid för inskrivning. Ska dit den 27:de Feb. Känns långt bort men jag ville gå till en BM som jag blivit rekomenderad så kanske därför jag fick tid så längt fram.

• tiptoe

Ett pluss är alltid ett pluss oavsett hur svagt det är.

De jag pratat med som har barn sen innan tycker man ska ringa BM direkt och boka in en tid, så jag kände att jag ringde sent när jag ringde idag 1½ vecka efter mitt pluss. Men det har kännts så läskigt att ringa nästan som om at blivit verkligare av att boka in en tid.

Jag är så sjukt nervös för mf oxå efter att jag hade ett i höstas, då fick jag mf bara typ en timme efter att jag berättat för en kompis att jag var gravid. Riktig Murphys-Lag Så nu är jag betydligt försiktigare med att outa mig.

• tiptoe

Minifer.. Kul jag är från Lund från början, flyttade därifrån när jag var 20.

• tiptoe

USch nu åker jag till gynakuten.. Håll tummarna för mig! Fick bruna flytningar i onsdags kväll som fortsatte under dagen igår.

Fick mf i höstas så nu är jag super nojjig, hoppas de gör ett vul på mig, vet att de ogärna gör vul innan v7+0 i Gbg och jag är en vecka därifrån.

HOppas så att det inte är någon fara, den här gången är det inte alls som när jag fick mf, då blödde jag färskt blod i 7 dagar och det kom en liten klump..

SOm sagt håll tummarna!

• tiptoe

Suck som jag trodde så gör de inga vul före v7 i Gbg, så blev hemskickad med en tid till den 24:de, så nu får jag leva i ovisshet 1½ v.

• tiptoe

vinterbarn 09 10 skrev 2009-02-13 15:15:35 följande:

Hoppas att flytningarna har upphört och att du får se ett hjärta ticka den 24:e.Jag ringde kk idag angående vul. När jag fick mf så sa läkaren att jag kunde ringa nästa gång jag blev gravid och boka vul i v.7 eller v.8. Nu fick jag tvärnej och hon sa att läkaren hade haft fel som sa så till mig. Vad besviken jag är nu...
    Nej gud vad tråkigt, förstår verkligen att du vill göra ett vul, jag funderade på det redan innan flytningarna kom för mig. Idag har jag inte haft några flytningar, så hoppas verkligen att det finns kvar något litet där inne. Men som sagt det är bara att vänta och se.

Finns det ingen privat gyn där du bor som gör vul då?
  • tiptoe

Prata med din Bm då, jag har hört om folk som lyckats få ett vul genom dem. Jag kunde inte hitta någon i Gbg som gjorde vul privat heller, verkar vara svårt att hitta.

• tiptoe

För er i Gbg som vill göra vul privat kan man göra det hos Gynekologgruppen för 200kr. Tror även man kan göra det på Sahlgenska utan att man haft några komplikationer.

Själv ska jag till Sahlgrenska och göra vul på tisdag. Så gör oxå innan min inskrivning hos BM (ska dit nästa fredag), men det är för att jag haft en liten blödning och då jag fick mf i höstas så ville jag få det bekräftat om det finns något där inne eller om jag fått ett nytt mf.

Dock gör ingen vul i Gbg innan man gått in i v7+0.

Svar på tråden Första barnet oktober 2009