• Diorlover

Någon som vill dela med sig av sin solskenshistoria?

Har fått sju missfall nu, sitter i valet & kvalet om man ska fortsätta försöka..

Har ni någon solskenshisotria å dela med er. hur det gick till vilka mediciner osv?

• Svar på tråden Någon som vill dela med sig av sin solskenshistoria?
  • Diorlover

nope....
    har äntligen fått tag på en läakre som vill ta tag i det. letat läkare i 6 mån.

• JAG är BÄST

Be han kolla upp dina nivåer på NK-celler i din livmoder + blodet. Är dom förhöjda så bör dom behandlas innan en till graviditet planeras in.

Omega-3 nedreglerar NK-celler. Gå in på Dr Alan Beers hemsida och läs.

• julmusten

Men uschiannamig. Jag fick tva, kanske tre tidiga missfall och blev sen gravid med var dotter. Den graviditeten fick jag ata extra progesteron de forsta 15 veckorna, men det var allt.

Sen fick jag ett missfall till och nu ar jag gravid igen, med fem veckor kvar tills BF, och jag har inte behovt ta nagonting extra den har gangen.

Hoppas du far lite svar i utredningen och att det gar relativt fort med. Jag har en kompis som fick tva missfall och sen gick pa utredning, (har i USA ar det lite annorlunda), och det visade sig atthon behovde blodfortunnande sprutor igenom hela graviditeten. Det var dock bara ett blodprov som behovdes for att etablera det, sa de kunde borja om igen relativt fort efter att de hade borjat en utredning.

• mirakelhopp

Efter 4 MF är jag nu gravid i v 22. Har denna gång gjort IVF och fick då trombyl som är blodförtunnande. Litar mycket på en läkare i Borås som har en teori om att det bildas mkt små omätbara miniproppar i de mikroskopiska blodkärlen som bildas i början av en graviditet. Får man trombyl så underlättar det blodflödet. Detta har hjälpt mig iallafall. Lycka till!!

• oMANGOo

Min solstråle är nu 10 månader. Lyckades efter 5st missfall med hjälp av fragminsprutor och trombyl dagligen. Fick även progesteron och pregnylinj. de första 12 veckorna.

Jag fick söka information om olika läkemedel själv, sedan tvingade jag min läkare att låta mig testa. Min utredning visade inte något avvikande.

Lycka till!!

• Lilleskuttan

Efter 4 mf/ma så har jag äntligen fått en liten son,2 v idag.
    Jag åt prednisolon,trombyl och tog progesteron denna gång.

• Anje

Har haft 5 mf/ma. Sen fick jag tips om att ta blodtunnande medicin, Trombyl. Har nu en 10 veckor gammal liten dotter. Änligen!

• smultronkyss

Har blivit skickad till IVF, och hoppas nu att dom skall kunna hjälpa mig.... att behålla barnet....

• Psipsina

Efter vår första son hade jag två och ev. ett tredje, mycket tidigt missfall. Då sonen var sju år blev jag gravid med tvillingar på naturlig väg och nu är dom 13 månader. Jag hade gett upp hoppet om att få mera barn och strax innan jag blev gravid hade jag sålt bort i princip alla babykläder och tillbehör på loppis samt mentalt ställt in mig på att inte få mera barn. Men vilken överraskning vi fick! Och att det sedan blev två var ju som en lottovinst.
    Sänder styrkekramar till dig Diorlover och önskar dig lycka till på vägen!

• Cico

Hej,
    Jag delar gärna med mig. Fick också 7 missfall (under 5 år), men tillslut på 8:e försöket lyckades det. (Lillkillen ligger och sover i rummet bredvid).

Det som hjälpte mig till sist var: Prednisolon

Lycka till! //Cico

• Puppis

Jag fick efter att ha kämpat lite en son för 4 år sedan.
    När vi sedan funderade på att skaffa honom ett syskon 2 år senare så gick det inte något vidare. Jag fick ett missfall på hösten då jag tappade mycket blod. På vårkanten blev jag gravid igen fast då slutade det med lite blödningar och på ultraljud visade det sig vara ett tillbaka utvecklat foster, ofostrig graviditet. Så även denna graviditet slutade med missfall. På sjukhuset sa de att chanserna inte var så goda för att jag skulle kunna bli gravid igen!?
    Jag kände mig villrådig. Fast jag ville inte ge upp. Jag var då 37 år.
    Hade i byn där jag bor en mycket duktig akupunktör och vände mig till henne. Jag behövde stärka upp kroppen och ge den förutsättningarna för att orka med en graviditet. Hon behandlade mig för att få balans i kroppen och gjorde även specifika "nålsättningar" för att förbättra förutsättningarna för att bli gravid. Jag fick hålla koll på min menscykel med hjälp av termometer för att se när min ägglossning skedde. Efter ca 10 behandlingar blev jag gravid och födde ifjol en liten härlig gosse. Kanske någon kan bli hjälpt av detta. Kram till er alla!

• Primrose

Jag fick diagnosen prolaktinom/godartad tumör på hypofysen vid 39 års ålder, efter flera år av mycket oregelbunden mens och infertilitet. Efter påbörjad medicinering som reglerade mens och ägglossning fick jag sedan tre missfall och genomgick två misslyckade IVF:er. I oktober -08, vid 43 års ålder, fick vi äntligen en liten pojke, på naturlig väg. Jag tog Trombyl (2x75mg) och Progesteron t o m v. 12. Det finns hopp!

• Diorlover

Har gjort utredning. de hittade inget fel :(

• Herus

Fick 3 mf, 4e gången jag blev gravid fick jag progestoron direkt efter min äl. Fick en underbar son.. 5e gången jag blev gravid tog jag progestoron direkt efter jag testat plus och fick en underbar dotter.
    På mig hittade man inte heller något fel. Men progestronet funkade bra för mig! Be att få det.. Lycka till, vet att kampen är tuff men den är helt klart värd allt när man får sina barn..

Svar på tråden Någon som vill dela med sig av sin solskenshistoria?