Inlägg från: Verkligen |Visa alla inlägg
  • Verkligen

Hur fort blir man beroende av stilnoct

Det tvivlar jag på.
    Jag åt mina varje dag i flera veckor innan jag insåg att jag inte kunde sluta.
    4 st är ju ingenting.

• Verkligen
    Anonym skrev 2009-02-01 13:09:13 följande:
    Stilnoct är ett snabbverkande sömnmedel. Den tid du sover blir längre och risken för att du vaknar upp under natten minskar.Alltså inte en insomningstablett
    Nej, det är en insomningstablett.
  • Verkligen
    Anonym skrev 2009-02-01 13:17:44 följande:
    Nä det är det inte jag har själv ätit dom utaget ur fass.seStilnoct5 mg och 10 mg filmdragerade tabletter Läs noga igenom denna bipacksedel innan du börjar använda detta läkemedel. - Spara denna bipacksedel, du kan behöva läsa den igen. - Om du har ytterligare frågor vänd dig till läkare eller apotekspersonal. - Detta läkemedel har ordinerats åt dig. Ge det inte till andra. Det kan skada dem, även om de uppvisar symtom som liknar dina. - Om några biverkningar blir värre eller om du märker några biverkningar som inte nämns i denna information, kontakta läkare eller apotekspersonal. I denna bipacksedel finner du information om:1. Vad är Stilnoct och vad används det för? 2. Innan du använder Stilnoct3. Hur du använder Stilnoct4. Eventuella biverkningar 5. Förvaring av StilnoctVad innehåller Stilnoct? - Det aktiva innehållsämnet är zolpidemtartrat 5 mg respektive 10 mg. - Övriga innehållsämnen är laktosmonohydrat 45 mg respektive 90 mg, magnesiumstearat, hypromellos, mikrokristallin cellulosa, natriumstärkelseglykolat, makrogol 400 och färgämnet titandioxid (E 171).Innehavare av godkännande för försäljning sanofi-aventis AB, Box 14142, 167 14 Bromma Tel: 08-634 50001. VAD ÄR Stilnoct OCH VAD ANVÄNDS DET FÖR? Stilnoct är ett snabbverkande sömnmedel. Den tid du sover blir längre och risken för att du vaknar upp under natten minskar.2. INNAN DU ANVÄNDER StilnoctAnvänd inte Stilnoct: - om du är överkänslig (allergisk) mot zolpidemtartrat eller något av övriga innehållsämnen i Stilnoct. - om du har allvarligt nedsatt leverfunktion - om du har allvarliga andningsbesvär - om du har tillfälliga andningsuppehåll när du sover (sömnapné) - om du lider av muskelsjukdomen myastenia gravis (svår muskelsvaghet) Barn och ungdomar under 18 år ska inte använda Stilnoct eftersom information om sådan användning saknas.
    Min läkare säger att det är insomningstabletter.. Och jag vaknar flera ggr per natt av dom.
  • Verkligen
    Anonym skrev 2009-02-01 13:24:38 följande:
    ok, då har din läkare troligen fel eller så har fass fel
    Ja jag vet inte. Jag har haft 3 olika läkare och samtliga har kallat det för insomningstablett. Hursom, stilnoct är värdelösa för man sover inget på dom. Jag vaknar hela tiden och går upp och grejar med en massa konstigheter..Bryter revben och sånt..Så jag skulle inte rekommendera att man börjar med dom.
  • Verkligen
    Jag är den bästa mamman dom har skrev 2009-02-01 13:30:04 följande:
    Kan hålla med dej fast jag såg troll och satt och pratade med dom tills den slutade värka typ tog två timmar eller nått
    Haha..Samma här. Hände mycket konstigheter ibland. Hallisar och så..
    Sen så när jag sovit nån timme och vaknade så proppade jag i mig fler och fler. Utan att minnas det dan efter...Skitskumma.
  • Verkligen

Usch.. Imovane är kassa. Jag tog dom ett par ggr och fick myrkrypningar så jag ville hugga av mig armar & ben, samt konstig smak i munnen.. Aldrig mer. Dom är ungefär som Propavan.

• Verkligen
    Jag är den bästa mamman dom har skrev 2009-02-01 13:48:26 följande:
    men trollen va roliga och trevliga haha fast min gubbe trode jag blivit tokig asg
    Haha..Skönt att dom var trevliga..
    Jag minns en gång när jag var helt övertygade att det stod ett spöke i ena hörnet i mitt sovrum och glodde på mig..Jag ringde min kompis som vet hur det är när man tagit stilnoct och viskade att det står ett spöka här i hörnet, kan man sova ändå? Haha.. Helt sjukt. Kompisen plockade bort sitt könsår med pincett under stilnoctpåverkan. Hahaha..
  • Verkligen
    Anonym skrev 2009-02-01 13:50:13 följande:
    Det jag undrar över om jag ska våga ta dom, eller om jag ska skita i det helt och hållet. Jag har otroligt svårt att somna in, ligger och vrider och vänder mig i timmar. Kan jag våga ta en eller blir jag fast direkt?
    Ta en du, men se till att lägga dej på en gång och släcka lampan! Inte läsa eller se på tv. Du blir inte fast efter bara 4 tabletter. Du kanske till och med kan testa att ta en halv stillis eftersom du inte tagit dom förr.
  • Verkligen
    Jag är den bästa mamman dom har skrev 2009-02-01 13:53:46 följande:
    Asg ja mycket lustigt kan hända med dom skulle göra vad som helst för att få tag på några bara för känslan hehe sjukt eller hur
    haha.. Får du inte såna utskriva? Min läkare är så dum och skriver ut 100 st åt gången. Fast jag sa till henne att jag bara blir beroende..
    Har dock inte tagit stilnoct på nästan 1 år nu.
  • Verkligen

SSK... Jag fick både stilnoct & propavan för att kombinera dom.
    Och jo, man kan bli beroende ganska snabbt. Efter ca 1 månd var jag fast i dom. Kunde inte sova utan dom.
    Och Zoldipem är ju bara en billigare variant av Stilnoct.. Verkar likadant och samma biverkningar tycker jag.

Jag fick väldigt mycket minnesförluster av min insomningstabletter, om jag tog piller på kvällen så var dagen efter bara en enda dimma.

• Verkligen
    Lycka 1 skrev 2009-02-01 19:56:19 följande:
    Jag märker ingenting dagen efter om jag tagit Stilnoct på kvällen.Och jag måste inte heller gå och lägga mig direkt för att inte göra konstiga saker.Vad konstigt att det är så olika.

Fast man ska ju lägga sig på en gång med dom.. Ja det verkar vara väldigt olika.. Många jag känner blir som jag när dom tar dom..Men jag vet inte, det kanske beror på att jag ätit så många andra olika mediciner samtidigt.

Sen kan det vara nåt jag inte tål riktigt.

• Verkligen
    Lycka 1 skrev 2009-02-01 20:30:07 följande:
    Ja jag går och lägger mig när jag tagit dom. Men jag menar att jag "måste" inte göra det för att jag inte ska börja göra konstiga saker. Som någon skrev här i tråden.
    Ok, ja det är verkligen olika för folk..=) Var glad för det- Önskar jag med bara kunde somna.. Nu går jag runt och har svårt att somna och vaknar hela tiden så jag får aldrig ordentlig sömn.. Men hellre det än Stilnoct just nu. En av sista gångerna jag åt dom så körde jag bil efteråt dumt nog, var nära det kostade mitt liv.
  • Verkligen
    Lycka 1 skrev 2009-02-01 21:00:34 följande:
    Oj, ja då är det ju inte värt att ta dom.Men det måste väl finnas något annat du kan ta istället?Jag måste få ordentlig sömn annars kan jag inte leva normalt.

Har testat de mesta. Jag är konstant trött men det gör inget. Jag börjar bli van. Det jobbiga är väl att jag har konstant huvudvärk.
    Jag kan ju somna nu, men det tar nån timme, sen vaknar jag en gång i timmen ungefär. Sover väldigt oroligt med mycket mardrömmar och så..

Det kanske går över av sig självt nån gång..

Svar på tråden Hur fort blir man beroende av stilnoct