• Pink Muffin

Hur få 7-månaders att ta flaska?? Tips?

Min son på 7 månader vägrar dricka ur nappflaska. Jag helammar i stort sett (vi tar det lite lungt med smakisar och det är väldigt upp och ner...). Vill nu att han ska dricka ur nappflaska (bröstmjölk, välling eller ersättning spelar ingen roll) men han blir helt hysterisk så fort han ser flaskan och slår och fäktar med händerna. Är han nån gång lugn och tar flaskan i munnen tuggar han bara på den. Han har inte napp...

Nån som har tips eller knep på hur jag ska få honom att suga på nappflaskan??

♥ Signe 050204 ♥ Alfred 061108 ♥ Valter 080621 ♥
  • Svar på tråden Hur få 7-månaders att ta flaska?? Tips?
  • PVeraB

håll den som vore ditt bröst. lägg han till rätta och ha flaskan där i stället för bröstet. Fattar du hur jag menar?
    Så gjorde vi med vår tjej iofs var hon bra mkt yngre än din (3v) men jag tror det kan funka för större barn med.
    sen gick det bättre och bättre förståss och nu förtiden sitter hon själv i soffan och klunkar välling men så är hon snart två

men tipset håll flaskan och barnet på samma sätt som du skulle amma

• Pink Muffin
    PVeraB skrev 2009-01-31 20:44:22 följande:
    håll den som vore ditt bröst. lägg han till rätta och ha flaskan där i stället för bröstet. Fattar du hur jag menar? Så gjorde vi med vår tjej iofs var hon bra mkt yngre än din (3v) men jag tror det kan funka för större barn med.sen gick det bättre och bättre förståss och nu förtiden sitter hon själv i soffan och klunkar välling men så är hon snart tvåmen tipset håll flaskan och barnet på samma sätt som du skulle amma
    Har provat det, men är villig att ge det ett nytt försök! Misstänker att han inte är lika "lättlurad" som en nyfödd...!

*puffar för fler svar*
  • logg81

Har hört att en del haft i lite kanel i flaskan för att få lite piff på innehållet...

Jag och Auleen - För varandra. Mot resten av världen.
  • Pink Muffin
    logg81 skrev 2009-02-01 09:57:35 följande:
    Har hört att en del haft i lite kanel i flaskan för att få lite piff på innehållet...
    Aha... Jag var så hemsk att jag hade saft i den för att få honom att suga, men den gick han inte på... Fundersam
  • logg81
    Pinkie skrev 2009-02-01 10:01:08 följande:
    Aha... Jag var så hemsk att jag hade saft i den för att få honom att suga, men den gick han inte på...
    Ja saft hade jag till min tös med så vi kan hoppa från klippstupet hand i hand

Har du testat att byta napp på flaskan? Min tös fullkomligt hatade esskas vanliga nappar. Så jag fick köpa ett paket från varje märke och de enda hon gillade var bambinos och mam-napparna... (ellet tuttarna eller hur man nu ska säga.... Flasknappar)
    Numera går det lite bättre men nu vet hon att jag inte går och byter tutte på dom längre. Hon tar det som erbjuds...
    Jag och Auleen - För varandra. Mot resten av världen.
  • Pink Muffin
    logg81 skrev 2009-02-01 10:04:18 följande:
    Ja saft hade jag till min tös med så vi kan hoppa från klippstupet hand i hand Har du testat att byta napp på flaskan? Min tös fullkomligt hatade esskas vanliga nappar. Så jag fick köpa ett paket från varje märke och de enda hon gillade var bambinos och mam-napparna... (ellet tuttarna eller hur man nu ska säga.... Flasknappar)Numera går det lite bättre men nu vet hon att jag inte går och byter tutte på dom längre. Hon tar det som erbjuds...
    Har provat två olika nappar, en vanlig rund och en platt... Shit, ska man verkligen behöva hålla på så här... Hur svårt kan det vara att suga i sig maten från en flaska ist för tutten!! Så jäkla mysig är jag inte!!
  • Genuin

Kanske prova NUK napp på flaskan om du inte redan gjort det, jag hade samma problem och kom fram till att den fungerade bäst...

• Pink Muffin
    Genuin skrev 2009-02-01 10:10:26 följande:
    Kanske prova NUK napp på flaskan om du inte redan gjort det, jag hade samma problem och kom fram till att den fungerade bäst...
    Kan man köpa bara en sån napp och inte hela flaskan?? Tror dom bara finns på barnaffärerna här...!
  • Virre1980

min son var likadan att han inte vill suga på flaskan men så bytte jag till mama napp flaskan å den fungerar jätte bra men han tog den inte på än gång utan man får erbjuda dom flaskan me jämna mellan rum så kommer han snart å ta den så va de för min iaf..

• Pink Muffin
    Virre1980 skrev 2009-02-01 10:18:14 följande:
    min son var likadan att han inte vill suga på flaskan men så bytte jag till mama napp flaskan å den fungerar jätte bra men han tog den inte på än gång utan man får erbjuda dom flaskan me jämna mellan rum så kommer han snart å ta den så va de för min iaf..
    Jo, så småningom kommer dom väl på att det går lika bra, men jag börjar få lite panik eftersom jag ska åka bort om två veckor och vill åka utan barn...!! Oskyldig Dom andra två har också varit svårtflörtade med flaskan, men klunkar glatt välling i flaska morgon och kväll numer!
Svar på tråden Hur få 7-månaders att ta flaska?? Tips?