Varför är så många tjejer ihop med idioter??
Kastar mig in i diskussionen
Intressant ämne.
Min syn på vad man som utomstående ska göra är helt enkelt vara en bra lyssnare och va en bra vän/familjemedlem. Är så lätt att säga dumpa, men inte vad man säger om man verkligen bryr sig om personen.
Jag är uppfostrad i att man ska ge av sig själv. När jag ser tillbaka på min uppväxt är jag tacksam för att jag lärt mig mycket om kärlek etc. Men visst har jag fått min släng av sleven av att vara ett "byte för vargarna" som det känts ibland. I mitt fall berodde det inte på dålig självkänsla att jag stannat i destruktiv relation. Jag kände helt enkelt att min man var osäker och "säkert" skulle kunna ge kärlek bättre om han fick mer tålamid och förståelse av mig. Nu blev det inte så. Han behövde trycka ned mig för att själv känna sig stark och bra.
Är svårt veta när det är dags att gå. jag tycker man ska kämpa och ge det allt. Jag kan inte släppa det innan om jag verkligen älskar min partner.
En sak jag undrar över och som skrämmer mig lite...jag har upptäckt att det är rätt vanligt nästan "kutym" i många familjet att klippa kontakten med någon liksom för att tvinga fram sin vilja. För mig är det här så främmande - ska man lösa nåt måste man diskutera. Det är inte alltid man kan kompromissa - men man kan alltid förstå båda sidorna. Eller? Ingen är av naturen ond - man har olika behov pga situationen. idag är jag lite cyniskt och undrar om två kan va starka i en relation om inte båda har plattformen känslomässigt och praktiskt klar innan de går in i den.