Ni som både fött med ryggbedövning och utan.
Var smärtan mycket värre utan epiduralen?
Jag hade bedövningen när jag födde min son, men är väldigt spruträdd och tänkte att jag kanske ska försöka föda utan den här gången.
Var smärtan mycket värre utan epiduralen?
Jag hade bedövningen när jag födde min son, men är väldigt spruträdd och tänkte att jag kanske ska försöka föda utan den här gången.
Hertha skrev 2009-01-30 23:38:19 följande:
Jag har bara fött utan.. Ville vekligen ha, men pga att jag är opererad i ryggen vågade de inte sätta in nån. Nu et jag att jag inte kommer få bedövning till nästa barn också. Det känns lite skrämmande faktiskt. Det gjorde ju så sjukt ont och förlossningen tog så lång tid..
fött 3 barn utan ryggbedövning varav ena förlossningen tog 30 tim
de beror jue lite på åxå hur smärttålig man är! sen finns de lite annat smått å gott åxå
Ameos skrev 2009-01-30 23:42:59 följande:
Hertha skrev 2009-01-30 23:48:37 följande:
skruttis11 skrev 2009-01-30 23:45:13 följande:
jag tycker krystningen är de absolute de bästa under en förlossning e jag konstig då hehe för då får man själv göra nått mot smärtan
Ameos skrev 2009-01-30 23:52:27 följande:
Hertha skrev 2009-01-30 23:55:43 följande:
Med första, född 5/2-95, skulle jag absolut inte ha EDA pga att jag är nålrädd. Vad händer? Jo läkaren anser att jag inte kommer att orka om jag inte får den så de ger den med sambons godkännande. Det var iofs bra eftersom när jag väl fick den orkade jag mycket mer och den var faktiskt ljuvlig!
Med nästa, född 13/11-08, skulle jag absolut ha EDA. Jag nämnde redan när jag ringde in till FL att jag var orolig över att komma in för sent så jag inte skulle hinna få EDA. Väl inne på FL förberedde de för EDA men jag behövde aldrig ta den. Det gick otroligt bra utan, mycket tack vara utmärkt stöd från BM och en BM-studerande.
Tänk på att du kan använda lustgas när de sätter bedövningen...