Inlägg från: miaelund |Visa alla inlägg
  • miaelund

Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?

Måste berätta, blir sååå irriterad.
    Var på babyproffsen idag o skulle titta lite på vagnar bla. Jag o min kompis är ensamma i butiken och i kassan står det tre expediter. Vi går o tittar lite på matsaker o kommer fram till vagnarna o börjar titta, vrida, provköra lite mm. Försöker få kontakt m nån framme i kassan som alla står mot varandra o fnissar o pratar o INGEN tittar ut i butiken. Efter ngr minuter blir jag så arg (ok, har lite kort stubin just nu.... {#lang_emotions_embarassed}) att jag skiter i att försöka få nån mer kontakt m personalen och tömmer min korg och går där ifrån. Hur svårt kan det vara att ha lite koll på 2 kunder som kommer in i en butik? Borde kanske gått tillbaka t kassan o bett om hjälp men jag anser att när butiken är tom o de inte är upptagna m att plocka fram varor så är väl personalens jobb att finnas ute i butiken o erbjuda sin hjälp. Tänker inte åka tillbaka dit o köpa vagn iaf *grrrrrrr*

Gjorde iaf av m 450 kr på skitsaker men nödvändigheter inne på EKO så pengar kan jag visst göra av med ändå

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07 o lill* fröet i magen m bf 4/10
  • miaelund

jag ville så gärna säga till personalen men blev lite feg då jag inte ville skämma ut min kompis som var med

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07 o lill* fröet i magen m bf 4/10
  • miaelund

Hahahaaaa

• miaelund

vet ni, imorgon får jag se lill* bebsen på UL!!!!!! {#lang_emotions_sunny} Längtar sååååå mkt!!!!!!!!!!

• miaelund

Hej Hej,

UL var jättefint!!!!  
    Plutt*n sparkade o sög på tummen (såg det ut som) o vinkade till oss inne från magen Själv reagerade jag m andnöd, hysteriskt skratt o gråt o lycka samtidigt.... Det är ju såååå fantastiskt att se sin lill* på bild {#lang_emotions_sunny}{#lang_emotions_heart}

zasata, det kommer ju gå bra, titta på alla andra som har fler än 1 barn, de fixar det ju så varför skulle inte du? (så brukar jag tänka när det känns som hopplösast o efter ett tag brukar det kännas bättre)

KRAMAR{#lang_emotions_sunny}

• miaelund

Zasata, så trist när det jobbar skitläkare på akuten, särskilt gyn dit man kommer med sån oro.... Skönt att allt verkar bra iaf{#lang_emotions_sunny}

Storstadsmamman, va härligt att få se den sprattla i 3D   Skulle oxå vilja bo i höng köng  när det gäller mödravård iaf   misstänker att det ingår i er försäkring mödravården iom att den verkar vara så omfattande..?

Saga har börjat putta o knuffa mig när hon vill saker, tidigare brydde jag mig inte, men nu när brösten börjat växaa igen o ömmar t tusen o magen är lite känsligare än normalt blir det ngt jobbigare... hon är ju inte stark o tar inte i så mkt men minsta lilla putt på brösten gör sååå ont.... minns inte att de var så ömma länge sist, är det nån som kommer ihåg om brösten kommer ömma i ett halvår till el om det blir bättre snart?
    Annars e allt bra m magen, har satt upp mina tre små bilder fr UL på kylen o har fotat en av dem som jag har som bakgrundsbild i mobilen Tycker det är så fantastiskt att det simmar en liten bebis i min mage som jag inte känner av än

Snart ska vi på barndop, ska bli kul. Det är min bästakompis bebis som döps så det känns lite extra.

KRAM o Trevlig helg!!!

• miaelund

Kan det kanske varit moderkakan han menade som låg långt ner? Det kan ju hindra fr en vaginal födsel.....

• miaelund

Plantago, Välkommen till oss   Förstår din oro men jag tror inte du behöver vara så orolig, oftast så är det ju iaf inget fel även fast det finns ökad risk. Skönt m ett så snabbt moderkaksprov, håller oxå tummarna för att allt går vägen där.

• miaelund

o ja e v. 13+3 enl FL, trimester 2 redan, HELT OTROLIGT va snabbt tiden gått. Nu är nästa milstolpe 4 maj då vi ska på rutin UL o förhoppningsvis få reda på vilket kön det är på lillsyskonet i magen   Vill så gärna veta, känner inte alls att det får bli en överaskning till den dagen h*n behagar komma ut som så många känner. Är så himla nyfiken så jag gärna skulle betala för att gå privat o kolla... {#lang_emotions_embarassed} 

Nu börjar jag må bättre, inget illamående längre men tyvär får jag snabbt ont i höfter o blygdben när jag gått ett par hundra meter så det är lite jobbigt Men men, ad ska man göra annat än att se positivt på att allt annat verkar vara normalt o tänka på att det bor en BEBIS I MAGEN   HURRA!!!!!!!!!

Ska gå o borsta gaddarna o sen gå t jobbet.

Hej då

• miaelund

Hej Zasata (o ni andra oxå förstås)
    Jag åt antidepp vid min förra graviditet o slutade inte förrän i juli (Saga är född i början av sept). Det de (läkarna) sa kunde hända var att barnet kunde få utsättningssymtom när det fötts, precis som man själv får/kan få när man slutar med medicinerna. Det är oftast så milda mediciner nu för tiden så det inte är ngn fara för bebisen... det är iaf vad jag fick höra när jag stod i valet att sluta el fortsätta medicinera hela graviditeten.
    Det är väl självklart olika beroende på medicinen man får, jag åt fluoxetin(fontex) o var livrädd att sluta då jag varit sjuk så länge innan...  Men peppar peppar har jag inte blivit så dålig igen efter förlossningen att jag behövt återgå t medicinerna. Kanske blir det detsamma för dig denna gång? Att din kropp reagerar helt tvärt emot vad den gjorde vid första födelsen o börjar producera lyckohormoner så det sprutar ur dig (förstår din oro, är själv helhispig denne gång att jag ska åka ner i djupsvacka då jag mår ganska ansträngt just nu, känner igen mig i dit inlägg nån sida sen)
    Hoppas att du hittar ngn balans o lyckas vila liiite iaf. Själv ahr jag ngr små chanser de dagar jag jobbar kväll o Saga e på dagis, men alltid hittar man annat att göra som städ, tvätt internet mm mm.....

KRAMAR t er alla o Glad Påsk om jag inte dyker upp igen innan påsken e förbi

• miaelund

Hej Tjejer!

V.16 nu, 15+1 för mig, såååå häftigt att tiden går så fort. inner knappt med känns det som
    Tror lill* bebisen pratar m mig på kvällarna ibland, känns som lite oidentiferbart fladder långt ner i magen som jag tolkar (övertolkar kanske?) som bebisen. Oavsett vad det är så e det väldigt mysigt, det känns inte varje kväll, men nästan

På torsdag ska ja på koll till BM, hon ville att jag skulle komma tätare än 2:a gångsföderskor pga min tidigare historia av psyksk ohälsa som det så fint heter, först tyckte jag det verkade onödigt men nu känner jag att jag längtar dit, vill så gärna få bekräftat att jag har en bebis i magen o inte bara en tumör... Visst har jag sett min lill* vinka fint men min hjärna spelar spratt o psyket är mindre stabilt nu än sist (då jag hade kemisk hjälp) så jag är väldigt tacksam att BM tjtade på mig till jag tackade ja till denna tiden

Hur känner ni andra, känner ni er tveksamma eller oroliga att det är ngt annat än ett friskt foster i magen? Typ gaser eller tumör el nåt....

Ska sova nu, om jag kan.... åt ärtsoppa t lunch o e nu super gasig så magen är större o hårdare än vanligt o riktigt öm (kanske det spelar in ang min oro...) Kan nätt o jämnt ligga på mage nu, det är en av sakerna jag kommer sakna mest, att sova på mage. Eftersom jag ammade ganska länge (drygt 14 mån) kunde jag inte ligga på mage pga mjölkstockningsrisk (fick det, väldigt milt dock, ngr gånger i slutet då jag trodde jag skulle kunna ligga på magen) så det känns lite trist faktiskt att behöva sluta m det nu igen. Men men, vad är knappt 2 år på sidan mot en underbar liten bebis o kärleken man känner till det lilla underverk som hindrade en fr att ligga på mage egentligen?

KRAMAR!!!{#lang_emotions_sunny}

• miaelund

Halloj,
    Nyss hemkommen fr jobbet o har så ont i ryggen att jag nästan vill kräkas   Tror inte jag orkar jobba mer nu (är undersköterska i primärvårdens jourverksamhet = ca 18hembesök på 3,5 timmar, upp o ner i trappor, in o ut i bilen) när rygg o bäcken blir ömmare o ömmare för varje dag som går.
    Trist men vad kan man göra? Ska ringa BM på måndag o försöka få tid t läkare snarast iaf o hoppas på sjukskrivning på 75% iaf, 25% jobbar jag administrativt så det borde jag grejja ett tag till iaf.

Annars e det bra. Tar emot att ligga på mage ordentligt nu, glömmer ibland att jag e gravid o slänger mig på magen i sängen när jag leker m Saga o då blir jag genast påmind
    Inbillar mig att jag känner bebisen då o då då det fladdrar i nedre delen av magen ibland. Brösten är inte lika ömma men de verkar inte vilja sluta växa, bara inse att man kommer bli en riktig tuttdrottning igen {#lang_emotions_tongue_out}

4 maj blir det UL, hoppas bebis ligger bra till så man ser vad det är för kön, är såååååå nyfiken

Nu ska jag sova, ha det gott så "ses" vi nog snart igen

• miaelund

Oktobermamsen, är det så farligt m barn tätt? Min mammahade 14 månader mellan mig o brorsan o har fött 3 barn till efter oss, syrran har 17 månader mellan sina, min pappa har 18 månader mellan sina sladdisar o jag har aldrig trott det skulle vara så farligt. Ok om man föder 10 ungar på 10 år att det då kan bli lite tungt för kroppen, men men m ett år emellan och din kropp kan få vila lite sen så borde det väl inte vara nån fara, eller? Har förresten en kollega som har 11 månader mellan två av sina o vad jag vet har det gått bra för henne.
    Jag tror snarare att det handlar om missunsamma kompisar tyvärr....

Almabus, vad härligt att allt är bra m lilla tösen, förstår att det viktigaste är att allt är bra, men oxå nyfikenheten när de liksom bjuder in en att få reda på vad det är för kön Mysigt att kunna planera namn o sånt redan nu

Jag hoppas jag får träffa en bra läkare, vill ju inte vara sjukskriven, men jag kan inte leva för att jobba o må illa av smärtan o sen inte kunna vara m min dotter pga värk o irritation o illamående. Blir ju trött o öm i ryggen bara jag handlar lite mjölk på vägen fr dagis o hem, o har bara gått 16 veckor in i graviditeten...

Meddelar i morgon när/om jag får tag på BM o läkare.

Nu är det sova sängen som gäller.{#lang_emotions_smile}

• miaelund

Hej!
    Har fått tid t både läkare o sjukgymnast på torsdag Känns bra, hade gärna velat ha tid redan nu, men torsdag känns helt ok oxå

Ska lägga mig o vila lite nu för att sen orka promenera lite, måste ju röra mig lite varje dag iaf trots smärtan, går ju inte bara att gro igen

Kram alla underbara tjejer här i tråden, härligt att kunna ventilera sina tankar m andra i samma sits {#lang_emotions_sunny}

• miaelund

Lilla Pop, det är väl klart vi ska prata förlossningar, och allt annat som dyker upp i huvudet denna graviditet, det var ju liksom lite därför jag startade tråden för att få ventilera lycka o oro mm med andra "andragångs-blivande-mammor"

För mig gick det relativt fort, 11 timmar fr vattnet gick hemma på sovrumsgolvet till det att Saga låg som en slemmig gråblå igel på mitt bröst. Trodde hon var död först o ärligt talat så spelade det då ingen roll för jag var bara så nöjd över att smärtan tagit slut....{#lang_emotions_embarassed} Hade ingen bedövninig, ville klara mig på lustgasen, men då Sagas hjärtljud försvann o krystvärkarna var så korta fick jag bara syrgas istället. De började prata om att hon måste komma ut nu o en massa annat folk kom in på rummet så det var inte riktigt som jag tänkt mig där. Sen blev jag chockad då de sa att de såg en mörk hårtofs på huvudet som kom fram, hade föreställt mig en ljushårig, alternativt rödhårig tjej då varken jag el min sambo är mörka, så jag var lite missnöjd när en tillplattad mörkhårig unge titta ut.... {#lang_emotions_embarassed}
    Måste ju tillägga att de känslorna ganska så snabbt försvann men första minutrarna var väldigt förvirrade. Saga fick snabbt upp färgen o hittade snabbt bröstet (o verkade inte vilja släppa det förrän efter dryga 14 månader då vi med tvång o skiljda sovrum slutade amma pga sömnbrist....)

Försöker förbereda mig på att det kan gå ännu snabbare denna gång och att vi nog måste åka in lite tidigare m denna bebis, men då vi inte bor nära familjen o mina kompisar som bor nära jobbar så vet vi inte riktigt var vi ska göra av Saga, så det är nog där min största oro ligger just nu... Och så att jag inte kommer föda på samma BB som sist, men det är enbart av praktiska skäl så där kan jag bara skylla mig själv för den orosbiten.

Nu ska jag gå o sova i sängen bredvid min lilla solstråle o blonda prinsessa som inte det minsta liknar en igel
    KRAMAR{#lang_emotions_sunny}

• miaelund

Va kul m UL o att allt verkar bra Storstadsmamman, o kul att veta vad det blir
    Åh va jag längtar t UL om drygt en vecka   Har ju sett lill*n men jag vill se igen

Har nu blivit sjukskriven 75% pga rygg o bäckenbesvär, skönt men det kommer ju kännas lite ekonomiskt.... men men, förhoppningsvis kommer jag må bättre o vår familj kommer nog då oxå bli gladare, inte kul att ha en mamma o sambo som hela tiden har ont o e trött...

I natt åker ja o 3 till ner t Ullared för en tur t GeKås, värsta helgen nu men vi kunde inte komma iväg nån annan helg så vi får snällt trängas m de andra Jobbigt m bilresan men jag behöver handla upp Sagas garderob bla så då passar jag på att följa m de andra som ska handla upp halva affären

KRAMAR o Trevlig Helg!!!

• miaelund
    zasata skrev 2009-04-24 09:53:15 följande:
    mia: jag ahr gjort studiebesök på ullard, runt löning är det som minst folk för alla tror det är mycket folk då ;)
    Oj vad jag hoppas att det o det fina vädret stämmer nu, men men, oavsett vad så har vi inte bråttom så vi kan nog snällt trängas om det blir trångt
  • miaelund

Halloj!

Misstänker att det fina vädret gjort att ingen varit inne här i helgen

Jag har haft en härlig helg, om än lite trött, i bilen o i Ullared. Handlade för dryga 6000 kr sammanlagt så nog kom spenderarbyxan på utan att jag tänkt det.... men men, efter att ha berättat för sambon om slutsumman o han tyckte det var ok har ångesten över pengarna som stannade i varuhuset i utbyte m lite grejjer lagt sig. Kan ju tillägga att jag hade en hel kundvagn överfull m saker m mig därifrån o massor m saker vi behövde o velat köpa länge.

Om man bortser fr att jag är lite tröttare än vanligt så mår jag ganska bra. Längtar t jag känner riktiga sparkar i magen nu, känner i bland lite bubbel men frågan är ju om det är bebisen eller om det är gaser... Inbillar mig att bebisen dött i magen o det är därför jag inget känner... fast det är inget jag vill tro men vem vet ...? En vecka kvar t UL då jag kommer att få veta garanterat om det är en levande bebis el inte i magen, längtar som en tok så jag kan slappna av lite mer o verkligen försöka njuta i fullo av magen o syskonet t Saga som ligger där i.{#lang_emotions_sunny}

Nu blir de tv en stund o sen blir det sova tidigt, måste försöka komma i säng tidigare nu för tiden så jag orkar leka m Saga o vara lite glad på kvällen oxå, som de e nu orkar jag bara ta hand om Sagan o sen e jag så trött så ja inte får nåt gjort iaf...{#lang_emotions_embarassed}4

Ha det gott alla mammor o magar

Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?