Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?
"Annars mår jag illa som om jag vore bakis efter en festival, eller nåt...uuurrrr" Underbar beskrivning av hur man känner sig
"Annars mår jag illa som om jag vore bakis efter en festival, eller nåt...uuurrrr" Underbar beskrivning av hur man känner sig
Saga går nu halvtid på dagis dår jag jobbar mkt kväll o helg o sambon är föräldra ledig de eftermiddagar jag jobbar så när bebis kommer får hon fortsätta gå som hon brukar Tror hon kommer gilla det bättre än att vara hemma m mig o bebisen varje dag iaf, men självklart kan hon få vara hemma då o då om hon vill, men eftersom hon älskar sitt dagis o fröknarna så känner jag ingen oro för det, men så har hon gått där sen hon fyllde 1 så hon är ju van nu
Imorse hade jag en liten blödning o när jag upptäckte det knöt hela magen ihop sig. Som tur är hade jag läkartid idag så jag fick göra ett VUL o läkaren konstaterade att det tickade ett litet hjärta som var åtminsonne i v8+0, kanske ngn dag äldre men jag var så kissnödig så hon fick ingen klar bild. Allt såg fint ut o hon kollade äggledare o allt annat där som hon såg men inget såg ut som om det skulle vara ett missfall på väg utan ett litet embryo friskt o starkt
Ni kanske kan gissa hur nervös o orolig jag var hela morgonen, till råga på allt satt min sambo i möte hela morgonen fram till 11 så jag kunde inte få tag på honom. Som ur var mötte jag en dagiskompis mamma som jag berättat för o hon följde med t läkaren, kändes så skönt att slippa vara ensam då jag trodde att min lill* hade dött....
Nu ska jag t apoteket o köpa nässpray t Saga då hon blev så täpt i näsan i går kväll att hon inte kunde somna förrän vid 21:30, o sen ska jag t dagis o mysa m världens finaste "storasyster"
KRAMAR!!!!!!
Det som var så skönt var att jag fick göra ett VUL, hade inte det bokat utan bara ett vanligt besök hos läkaren för att diskutera KUB. När hon berättat att jag får göra KUB o att de skickar remis började jag gråta o berättade att jag blödit o då erbjuder hon att göra UL, visste inte att de hade sån apparat där, men de har både vanligt UL o VUL på MVC där jag går så jag känner mig nu ganska lugn. OM nåt händer igen kan jag få komma o kolla, slippa åka iväg m t-bana o buss, utan bara promenera 5 min
Mår mkt bättre mentalt i dag än igår. Var ett vrak hela dagen o kvällen trots det positiva resultatet. Visserligen mår jag mer illa nu än igår men det är ju bara ännu ett tecken på att graviditeten går som den ska, så jag är nöjd
Nu ska jag gå o sova, lång arbetsdag bakom mig o jobb både lör o sön kväll så jag får passa på att sova lite nu för att orka...
KRAMAR
Hu, min jobbsituation är oxå lite känslig. Ska antagligen få lite bättre arbetstider o andra arbetsuppgifter men NÄR vet jag inte. Informationen är knapp o det tar väldigt lång tid innan ngt händer. Vi håller på att rekrytera personal men det tar lång tid så vi får väl se hur det blir. Som det är nu jobbar jag varannan helg o nästan bara kvällar vilket var topp när Saga var mindre, men nu m illamående dygnet runt o konstant trötthet är det inte optimalt. Hade tänkt vänta m att berätta för chefen men tror jag måste göra det snart iaf då kollegor vet o jag vill inte det kommer fram på omvägar t henne. Det värsta är att jag inte fått ett anställningsavtal på papper än (mitt jobb bytte ägare 1/1 o mitt avtal har blivit fel 2 gånger) o eftersom jag blivit lite paranoid är jag rädd att jag aldrig får ngt avtal om jag säger att jag är gravid... vet att det inte får gå till så men iaf, tankarna har slagit mig... Ska gå o sova lite middag nu, är trött så jag håller på att somna sittandes. KRAMAR
Nånting ja e grymt ledsen över är att jag börjat bli illamående av te Mår illa mest hela tiden o e supertrött så av den anledningen vågar jag inte prova postafen, men får se om jag kanske får göra det iaf... Har inte spytt som tur är men det känns som om det kommer vilken dag som helst...
Önskar jag åt frukt men jag känner avsmak för det oxå tyvärr, förra gången var det det enda jag var sugen på, men nu.... pommes frites, chips, äppelpaj.... listan kan göras lång..... Lär ju se ut som en fotboll innan oktober
Ska ta ett bad nu, ska jobba tidigt i morgon så jag kan inte gå hem efter jag lämnat Saga på dagis o göra mig iordning då som jag brukar. Ni förstår hur körigt jag har det som måste gå till jobbet direkt efter dagis en gång var 14:e dag istället för som vanligt hinna hem o duscha emellan
Kram
Mållan 1, jag finner inga ord.... Vet inte vad man kan säga för att pigga upp en efter ett sånt besked. "bättre lycka nästa gång" känns liksom inte riktigt ok... Är jätteledsen för din skull. KRAMAR x 1000000 till dig
Min mage putar mer än vanligt oxå. Har jag ngt tight på mig så kan man nog ana att det inte BARA är godis o glass där i Men det är ju märkligt att magen putar så mkt redan, menar det är ju knappast embryot som tar sån plats......
Välkommen ni nya, så klart vi hänger tillsammans t det e dags
Magen putar, tröttheten håller på att kväva mig o jag åustar o stånkar o e vresig t tusen. Har berättat för de närmsta på jobbet då jag har blivit så lynnig o trött.
Hoppas allt känns bättre snart, orkar knappt m mig själv...
Till råga på allt börjar jag känna av foglossningen, misstänker att det är den iaf då det onda känns igen o jag får ont när jag sitter "snett", bär ett par matkassar eller Saga, rör mig "ojämnt" m kroppen mm mm...
Just nu undrar jag nästan om det var en så god idé m syskon t Sagan min....
Kram
Hej Tjejer o magar
Idag mår jag lite bättre, inte så starkt illamående som tidigare men inte så mkt matlust heller, men hellre det än spykänsla 24/7. Tröttheten finns dock där men iom illamåendet inte är så påtagligt så känns det inte lika jobbigt som för heller
På måndag ska jag på inskrivning nr 2 m provtagning o säkert en massa annat prat. Skönt att kunna "bocka" av lite händelser på "gravidtidsaxeln", ju fler "vanliga" besök hos BM, ju närmare BF kommer man ju
Hoppas er helg blir topp, själva ska vi få besök av sambons syster m familj i morgon plus att vi måste köpa varmfodrade stövlar åt Saga... var vi u ska hitta sånna i rätt storlek, har letat halva vintern utan resultat
Kram o ta hand om er så hörs vi snart igen ! ! !
Mitt illamående har trappat ner, SÅ SKÖNT!!!!!!! har inte lika stort sug efter mat heller så nu kanske jag "bara" går upp 20 kg.... (gick nog upp 20 m Saga o var rädd att jag skulle fortsätta äta denna gång o i så fall skulle jag ju svälla upp t oigenkännlighet)
Det som tyvärr har kommit o tagit illamåendets plats hos mig är foglossningen Jobbigt som bara den kan jag ju säga.... Kan inte göra så mkt åt det tyvär heller verkar det som Hade mitt bälte på mig igår vilket hjälpte lite, men inte helt..... ja ja, tror inte att jag kommer utsätta mig för en till graviditet efter denna lilla parvel kommit ut till oss. Känner att ett halvårs smärta inte är så kul att genomgå igen liksom. Men men, man får ett underbart pris så vem vet ( just nu sitter lilla Saga i mitt knä o myser o håller hårt en napp i varje hand o en i munnen, ska lägga henne för en middagslur snart men det är ju så mysigt när hon gosar å här så jag skriver klart först )
Flowertime, Kan inte svara på varför du huvudvärk när du äter, låter ju fel... det borde ju vara tvärtom tycker man ju rent logiskt ju, men graviditeter är ju helt bakvända o allt blir knas i kroppen å varför inte ont i huvudet av näring liksom... Tycker lite synd om dig i vilket fall som helst.
KRAMAR!!!!