Inlägg från: Mammelutten |Visa alla inlägg
  • Mammelutten

Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?

zasata skrev 2009-02-13 20:25:41 följande:
    idag är jag 7+0 nu kan man se hjärta va?
    Vet inte... fostret är ju bara 5 veckor änFundersam Men jo, det kanske man kan?!

I mitt landsting (Värmland) har de blivit mycket mer restriktiva med vul nu, det är inte  tillräckliga skäl "bara" för att man är orolig om man vill ha ett vul, måste man ha läkarremiss... Jag fick i stort sett tjata mig till en remiss nu i december för att jag var orolig över mina få symtom, och då upptäcktes ju mitt MA... men nu när jag är gravid igen var det inga som helst problem att få till ett vul (har dock inte gjort det än), både läkaren som upptäckte MA, min bm och min gyn.läkare sa att det bara var att jag hörde av mig om det, så det kanske står i min journal nu när det gick att få en tid utan gnissel?!
    ··?·?♥ Älskar min lilla familj ♥?·?··
  • Mammelutten
    zasata skrev 2009-02-13 20:48:16 följande:
    nää 6+0 tänkte fel :(mammelutten: hade du ma fast du inte blött? livrädd för det för jag känner inget :(
    Ja, jag blödde inte.
    Men du, försök att inte vara orolig, det kommer gå bra! Du är ju inte så långt gången än, så symtomen kanske inte har hunnit komma igång... eller oxå är du en av dom som kommer gå symtomfri
    minimou skrev 2009-02-14 06:26:25 följande:
    Tack! Vad skönt att du ska få göra vul den här gången då. Vore ju väldigt konstigt annars efter din MA. Jag undrar varför de blivit mer restriktiva på många ställen? Beror det på ev. risker med ultraljud? Mållan: Vad skönt att strecket blivit starkare. Detta ska gå bra. Miaelund: Lycka till den 19:de!Här i Stockholm tror jag att alla erbjuds kubb (eller nupp?) numera, men jag ska nog inte göra det.
    Ja det känns jättebra att jag har fått tid utan knussel! Jag tror att anledningen till att de blivit så restriktiva (här iaf) är att det tar tid från de mer akuta, allvarligare ärendena... tyvärr verkar det som om oro inte är ett tillräckligt skäl...
  • Mammelutten
    storstadsmamma: Härligt att få se bönan
    Vet inte antal procent, men har oxå läst att om man sett hjärtat picka så är risken väldigt liten att nåt går fel!
  • Mammelutten
    Blåklockan skrev 2009-02-16 20:24:24 följande:
    Hej tjejer!Tänkte bara rapportera att vi fick se ett litet hjärta bulta idag Kändes jätteskönt. Dock mätte hon inte fostret, sa att den var för liten och låg inne i en hörna av hinnsäcken. Mätte den istället och sade att jag var i v 6+3. Vilket inte stämmer med vår uträkning, men det får visa sig längre fram!Jag är också trött och svullen, särskilt på kvällen. Nu ska jag ta en kopp te och lite choklad.Kram!
    Åh vad härligt att få se!
  • Mammelutten
    Blåklockan skrev 2009-02-17 13:39:01 följande:
    Hej!Här är en till som håller på att somna efter lunchen... Jag tänker göra KUB, och hoppas att jag inte ska behöva betala för det. Jag har kört GI sedan i november (och faktiskt lyckats gå ner 10 kg)! De var de extra kilon som satt kvar sedan förra graviditeten. Nu när jag är gravid så kör jag lite GI light Lyxar på helgerna. Nu i helgen ska vi på herrgårds weekend där det ingår afternoon tee och tre-rätters med dessert buffé. Då ska jag äta gott!
    Här i Värmland finns inte ens NUPP/KUB... eventuellt fr o m nästa år... så om man vill göra det får man snällt åka iväg till Sthlm eller Gbg och betala massa pengar ur egen ficka.

Härligt att komma iväg på mys-weekend!
  • Mammelutten
    lilla pop skrev 2009-02-17 14:05:16 följande:
    Blåklockan: Åhh, herrgårdsweekend...låter härligt! Vart åker ni?Jag gjorde NUPP i förra graviditeten och undrar lite över KUB, vad tillkommer där? Något blodprov eller hur är det?
    Ja, tror det är ett blodprov. Finns att läsa om det på Vårdguiden t ex.
  • Mammelutten
    Kiwifia skrev 2009-02-17 14:51:02 följande:
    Jag ska på VUL nästa vecka pga missfall i höstas. Mår illa hela tiden och spyr som en gris...suck..
    Låter ju iaf som rediga grav.symtom
  • Mammelutten
    miaelund skrev 2009-02-19 14:12:39 följande:
    Saga går nu halvtid på dagis dår jag jobbar mkt kväll o helg o sambon är föräldra ledig de eftermiddagar jag jobbar så när bebis kommer får hon fortsätta gå som hon brukar Tror hon kommer gilla det bättre än att vara hemma m mig o bebisen varje dag iaf, men självklart kan hon få vara hemma då o då om hon vill, men eftersom hon älskar sitt dagis o fröknarna så känner jag ingen oro för det, men så har hon gått där sen hon fyllde 1 så hon är ju van nu Imorse hade jag en liten blödning o när jag upptäckte det knöt hela magen ihop sig. Som tur är hade jag läkartid idag så jag fick göra ett VUL o läkaren konstaterade att det tickade ett litet hjärta som var åtminsonne i v8+0, kanske ngn dag äldre men jag var så kissnödig så hon fick ingen klar bild. Allt såg fint ut o hon kollade äggledare o allt annat där som hon såg men inget såg ut som om det skulle vara ett missfall på väg utan ett litet embryo friskt o starkt   Ni kanske kan gissa hur nervös o orolig jag var hela morgonen, till råga på allt satt min sambo i möte hela morgonen fram till 11 så jag kunde inte få tag på honom. Som ur var mötte jag en dagiskompis mamma som jag berättat för o hon följde med t läkaren, kändes så skönt att slippa vara ensam då jag trodde att min lill* hade dött.... Nu ska jag t apoteket o köpa nässpray t Saga då hon blev så täpt i näsan i går kväll att hon inte kunde somna förrän vid 21:30, o sen ska jag t dagis o mysa m världens finaste "storasyster" KRAMAR!!!!!!
    Åh, vad skönt att allt såg bra ut! Man kan ju bli nojjig för mindre...Hemlis
  • Mammelutten
    Bibabba skrev 2009-02-21 12:17:12 följande:
    Vad skönt att ni som gjort VUL får se positiva resultat.Ikväll ska vi på fest hos en familj i kvarteret. Gångavståd o de vet att jag gilar vin. Undrar just hur jag ska smyga med det? Hoppas just nu på att maken o jag får sitta bredvid varandra o kan byta glas emellanåt + att de har vatten till vinet
    Hur gick det igår?
  • Mammelutten
    Bibabba skrev 2009-02-23 14:41:37 följande:
    Mammeluten: De bjöd på välkomstdrink som jag drack ca ½  klunk av o sen fuktadeläpparna med emellanåt. Bytte glas med maken i takt med att han drack ur sin Vid middagen satt vi i olika ändar av bordet o hade dessutom olika glas, så vi kunde inte byta. Jag drack minimala klunkar, totalt max ½ dl o lämnade resten.Efter middagen var det drinkar som jag tyvärr inte fick blanda själv Maken som satt bredvid fick två istället Idag är jag hemma med sjukt barn. V har hög feber o prickar över hela kroppen. Passar mig utmärkt, för jag är supertrött idag.
    Verkar som du klarade dig rätt bra ändå då
  • Mammelutten
    Jazza skrev 2009-02-23 20:00:18 följande:
    Hej tjejerna!Bibabba: Haha, sicken skådis. Ingen som märkte? Är det vattkoppor V har?Mia: Jobbig sits, på jobbet.... Förstår att det känns lite stressande.Själv mår jag skiiit och har tänkt testa postafen i veckan, Ngn med erfarenheter? Funderar på att jobba hemifrån ons-fre för att se hur det blir, då jag hört att man blir så trött av dem..
    Japp!
    Jag åt dom i *harkel* åtta månader när jag väntade dottern, mådde illa så länge... Det stämmer att man blir ruggigt trött av dom till att börja med, men sen var det som om kroppen vande sig (iaf för mig som åt så länge). Kan nog vara en klok idé att vara hemma de första dagarna om du ska testa.
  • Mammelutten
    Mållan 1 skrev 2009-02-24 13:32:16 följande:
    Jag lämnar denna tråd nu... Ja ha fått ett MF :( Onormal graviditet som hon kallade det *snyft*Men de knepiga va att hon inte kunde se ett spår efter nått foster?? Så hon vet inte vilken vecka jag tappade det... Hade bara en ljus strimma i livmodern... knepigt!
    Neej! Usch, vet hur det känns... Kram!
    Men hur kom det sig att du märkte mf, nån blödning eller avtagande symtom..?
  • Mammelutten

Välkomna till nya!

Kiwifia: Grattis till lyckat vul!

Jazza: Vet inte, men det kanske var slemproppen? Den ska ju visst återbildas hela tiden...

Även min mage har de senaste dagarna "exploderat" i svullenhet

Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?