Inlägg från: minhalva |Visa alla inlägg
  • minhalva

Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?

miaelund

vad konstigt att du inte får göra KUB. Jag gjorde FP med dottern första grav och då var jag bara 24 år...ska även göra det denna gång har vi bestämt...har kusin med DS...så oron finns där tyvärr

• minhalva

Cute baby, vad jobbigt=(

hoppas du hittar en privat.

själv börjar jag också bli orolig...man tänkr ju att det gick bra med första varför ska d3et gå bra med andra..när så många andra får mf...blir sååå ledsen...vill inte tänka i de banor...

• minhalva

FRUW

Min dotter ska också börja fsk i höst, typ en månad innan bebben kommer...ska ha henne ngra timmar på fsk så länge hon inte vill vara hemma ett tag. kommer plugga på heltid så de få timmar hon är på fsk i höst är värda mkt fö mig=) vi får hoppas på det bästa...

• minhalva

här tar jag postafen varje morgon för att ej kräkas. innan jag tar det måste jag kräkas iaf...tomt är det dock i magen...o vilja kräkas känner jag hela dagen trots postafen...är i v9 nu så jag räknar dagar till jag tror och hoppas på att trötthet, huvuvdvärk och illamående ska ge sig...

jätte konstigt ju...så fort jag äter får jag huvudvärk varför?

• minhalva

jag känner att det går sååååå himla långtsamt denna gravidietet jämfört med första-...jag räknar dagar...o hoppas att jag ska komma förbi v 12 och i bästa fall slippa illamående, yrsel, hunger och huvudvärk...

är heeeelt slut...orkar inte ens ta hand om min älskade dotter som har världens tröttaste och gnälligaste mamma nu förtiden...åhhhhhhhh....så trött

känner ni occkså att det går långtsamt för er denna gång?

• minhalva

ja var på isnkrivning idag och nästa gång jag har tid hos bm igen är i v25 efter midsommar...så långt emellan tycker jag....

är det så för er med? omföderskor går tydligen mindre hos bm...konstigt liksom...när har ni tid hos er bm igen efter inskrivningen...är ju bara i v10 såå...

• minhalva

Jag mår fortfaande illa och Postafen är min bästa vän just nu...vill såå gärna gå på stan och titta på kläder och skor men jag klarar inte av att vara ute längre stunder...blir döötrött och måste äta typ heeeeeela tiden...

jag ska göra FP och har UL 8 maj =) längtar dit...är nervös inför FP men det ska gå bra...gick bra förra gången också så vi hoppas på det bästa...o så får vi se lill redan i v15 =D....

ibland har jag ont runt navlen...undrar om det har att göra med snittet....konstigt....

miaelund, jag har också bf 4/10...kul=)

• minhalva

lilla pop
    vad härligt att höra jag vill oxå=)

jag går in i v13 imorgon och illamående är kvar....ush...hoppas att det ska försvinna snart...

vi ska vänta med syskonvagn,...älskar min bugga och vill inte ha någon annan vagn...får införskaffa bräda och sele i början och se hur det går, annars får vi köpa syskonvagn om det inte skulle funka....

hur gamla blir era försfödda när ni ska få andra barnet?våran kommer hinna 2 år...

• minhalva

Lillapop, Linköping, bf sep. 27
    Jazza, Alingsås, bf 1 okt
    Emilias, Fruängen, bf 1 okt
    Flowertime, Stockholm bf 4okt
    Miaelund, Enskede, bf 4 okt
    Fru W, Värmdö, bf 6 okt
    Kiwifia, Landskrona, bf 7 okt
    oktobermammsen bf 10 okt Göteborg
    Buziz 25år, bf 15 Okt Sandviken, 1 Dotter på 4år

• minhalva

hej zasata och all ni andra!

jag stittar in här ofta och läser men orkar inte skriva ngt. jag mår fortfarande illa och måste ta postafen...fy...är såå trött på dem..och den där metallsmaken när nog värre än illamåendet...

går in i v15 imorgon...nästa vecka blir det FP för oss och då får vi träffa lill* föhoppningsvis....många tror att jag väntar fler än en...vi får svar nästa vecka=)

jag har dessutom fått massa finnar på ansikte, hals och bröst...fyyyyy känner mig som 14 år igen...går detta över?det ä ju sommar snart och helst vill man ha ren hy...näää...bebben vill något annat...haha...

mammabyxor måste köpas, några tips?

zasata...hoppas det ordnar sig för er=)

almabus....grattis vad skönt=)

• minhalva

jazza..vad skönt njut bara...
    jag mådde så där bra förra gg fr v 16 så jag hoppas att det snart är min goa period...

jag anv inga mammakläder förra gången, vanliga jeansen funkade hela vägen haha.men denna gång gå det inte....linnebyxorna du tipsade om, är det också mammabyxor?vill också haaaaa...

jag har köpt trikåkjolar fr HM och toppar däifrån..billigt och fint...behöver dock byxor....kram kram

• minhalva

lilla pop

min mage är jätte stor, alla som täffat mig tror att jag är i 5:e månaden och det trodde folk redan för 2-3 veckor sen så du kan tänka dig. med dottern hade jag mina vanliga jeans knäppa t v 15 men denna gång måste jag ha uppknäpp fr v 8...så visst börjar jag undra hur många det är inne......

jag äter ingeeeeeeet söött hatar allt som smakar sött. äter bara sura och syrliga torkade frukter och grejer det ska vara riktigt surt fr typ persien hahah...nästa onsdag får vi iaf svar...kan knappt vänta.....=)

jobbigt det där med allergin =(...

• minhalva

hallå tjejer0

jag var på fvp idag och fick träffa lill* så underbart och hjärtat slog för fullt...

fick dock veta att jag är i 15 och inte v16 som vi trodde från början...så nu får vi göra fvp nästa vecka istället-.....vi fick se det lilla miraklet i magen och det är såååå underbart nu har man sett och det finns verkligen en bebis i magen..=D

• minhalva

Almabus, ja faktiskt...men det gå nog bra. vad skönt att det gick bra för er. och grattis till tösen.har du en flicka sen innan?

lilla pop, det är en stor lättnad att se hjärtat picka...hos mig går tiden sakta...illamående har ej gått över...oc jag älskaaaaaaaaar sura saker, mår illa av sött...min tunga och gom är helt förstörd av allt surt ätande...haha

• minhalva

halloj tjejer

stjärnstig, ush vad jobbigt, hoppas du blir bättre snart och härligt se lill*=)

jag har varit och sett lill* två gånger på två veckor, båda gångerna var det tänkt att göra fvp men det gick aldrig, har för tjocka fosterhinnor men vi fick se bebsien och det ä härligt ju...trots det undrar jag ibl om bebisen lever...känner inga sparkar, lite bubbel bara...men åh...med ettan kände jag i v16...men icke denna gång...har iaf UL om 10 dagar längtar till vi får träffa karabten igen=)

en fråga, hur mycket har ni gått upp sedan inskrivningen?jag gick upp 2 kilo på en månad, har gått upp 5 totalt...tror jag väger mer nu, har inte vägt mig..blir så nojjig...

• minhalva

vad olika det är ´med vikten för alla =) ...egentligen ligger jag under BMI men jag äter helaaa tiden och blir aldrig mätt efter en måltid, jag äter verkligen för två...haha när vi äter ute måste jag beställa fö två haha...o därför tror jag att jag komme gå upp en hel del denna gång...gick upp totalt 12 kilo med första barnet...

jag tror bestämt att jag vänta en knubbig pojke hihi...

angående mammakläder, HM:s jeans är för stora på min rumpa tyvärr, samma sak med mammalicious 27:or så jag gå fort i min vanliga jeans men uppnäppta...

kan lova att jag var så här stor om mage och bröst i 8:E månaden med första barnet...=O...Jag har köpt långa toppar på hm ser ut som amningtopp riktigt bra fast det är från vanliga avdelningen för 79 kr, plus en tunika från mammalicous, och lite andra toppar och tunika att ha till kjol och jeans....nu behöver jag ett par linnebyxor och ett par jeans....några tips?

Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?