Inlägg från: oktobermammsen |Visa alla inlägg
  • oktobermammsen

Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?

Fru W skrev 2009-04-02 16:18:53 följande:
    Min man vill veta om det är en tjej eller grabb...men jag vil inte  Vi tog reda på det med våran son...men nu känns det som om jag vill spara den överraskningen . Men vi får se jag kanske ändrar mig. Måste fråga om alla ni fått kallelse till rutin UL...som är i v 14 eller längre? Jag har inte det
    på de 2 mvc jag gått på så bokas rulet in i samband med inskrivningen.ring mvc och fråga om du skall ringa själv el vad som händer tror jag blir lättast. jag vet att i borås där jag kommer ifrån i grunden ringer de personligen och bokar sin egen rul tid så där blandar sig mvc inte i. lustigt att de är så olika regler.
  • oktobermammsen

jazza: jag födde på borås bb den 27/10 förra året

• oktobermammsen

haha eller nej jag födde ju på förlossningen och fick åka säng upp till det gulliga bb sen*skyller på att jag är graviditetsförvirrad och blandar ihop det*

• oktobermammsen

jazza: jag hade en superförlossning och en underbar BB vistelse. jättegullig personal som verkligen tar hand om en och lyssnar på ens önskemål (utan att vara i vägen). det var väldigt personligt alltihop, man blev liksom som kompisar.

På BB var vi välkomna att stanna så länge vi kände att vi behövde och jag behövde nästan 4 dagar förstföderska som jag var. Min man fick stanna under hela vistelsen och vi fick ett jättefint rum där de ställde ihop sängarna till en dubbelsäng. natt 3 och 4 tog personalen han om våran son 5 timmar på natten då de tyckte vi behövde vila upp oss inför hemresan.

jag har bara gott att säga om borås sjukhus så jag tycker nog allt att ni får börja åka vägen dit så ni lär er alla kruvor och liknande(vägen mellan alingsås och borås kunde ju varit lite mindre gropig,kurvig,mörk och tråkig)

• oktobermammsen

jazza: första dagen satte de sjal på min man då jag hade tappat så mycket blod att jag inte stod på benen. 3e dagen gick jag också runt med sjalen. så fort vi kom hem köpte jag en likadan och sjalen har varit min bästa vän i 5mån nu..

• oktobermammsen

jag kunde aldrig bära Elias liggandes i fosterställning i sjalen för då fick han panik så jag bar han i "grodställningen" vilket gjorde honom helt lugn. jag stod och svor med den där sjalen första veckan själv men efter 1 vecka när mannen skulle ta på sig den så stod jag bara och skrattade åt honom hur han svor för nu var det ju lätt som en plätt för mig att sätta på den-ge inte upp!*s*  sjalen har varit kanon då jag inte känt av att lillfisen jag har väger nästan 7 kg och jag släpar runt han i sjalen kanske en 5-6timmar per dag då han gärna somnar i den.  nu börjar jag dock bli deppig då min nya bebismage är ganska stor så går inte att knyta sjalen längre..

• oktobermammsen

plantago: skönt att höra med provsvaren. nu kan ni verkligen njuta av helgen som kommer. om dte inte blir Alvin vad blir det då?*nyfiken*

• oktobermammsen

plantago: fin bokstav(jag heter ju jessica*s*) ja karlarna skall ju ofta tycka tvärt emot oss tjejer. själv försöker jag muta min man med en liten Alice men har inte lyckats ännu. vi får helt enkelt bearbeta dem på något annat sätt

• oktobermammsen
    zasata skrev 2009-04-03 08:15:29 följande:
    min bm bokade rutin ul på inskrivingen 15/5 längtar så!går in i v14 idag!när jag skulle in på bb, blev det de som låg närmast..tänkte på det där med köns ul, jag vill nog veta denna gången, tog inte reda på det förra. Men här i v.götaland säger dom ju inte. Förstår inte varför..
    jag ifrågasatte mina barnmorskor under min förra graviditet varför de inte kollar könet och:

kortfattat fick jag till svar att på senare år när mycket av våran kultur har ändrats så har man också sett att kvinnor oftare väljer att göra abort om fostret inte är av det kön de önskat.vid vecka 16-18 då ultraljud görs finns fortfarande en abortmöjlighet.
    sedan var en av anledningarna också att bedöma ett fosters kön i vecka 16 har ganska hög felmarginal som jag antar har lett till att folk skickat in stämningar osv.

är säkert flera olika orsaker som grott under ytan och som skapat detta numera "förbud" att se könet på RUL.

var ju ett uppmärksammat fall om en kvinna som varit gravid 3 ggr och gjort UL där hon fick reda på könet och då hon inte ville ha ett flickebarn till gjorde hon abort alla 3 gångerna. kan tänka mig att de utgått från sådana skräckexempel när de skapat detta förbud
  • oktobermammsen

på tal om inget..jag borde ju ändra min BF i vår lista till den 5e istället. någon som kan hjälpa en okunnig gravid kvinna?*s*

Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?