Inlägg från: Bibabba |Visa alla inlägg
  • Bibabba

Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?

Vad skönt att ni som gjort VUL får se positiva resultat.

Ikväll ska vi på fest hos en familj i kvarteret. Gångavståd o de vet att jag gilar vin. Undrar just hur jag ska smyga med det? Hoppas just nu på att maken o jag får sitta bredvid varandra o kan byta glas emellanåt + att de har vatten till vinet

Mamma till 2-åring
  • Bibabba

Mammeluten: De bjöd på välkomstdrink som jag drack ca ½  klunk av o sen fuktadeläpparna med emellanåt. Bytte glas med maken i takt med att han drack ur sin Glad
    Vid middagen satt vi i olika ändar av bordet o hade dessutom olika glas, så vi kunde inte byta. Jag drack minimala klunkar, totalt max ½ dl o lämnade resten.
    Efter middagen var det drinkar som jag tyvärr inte fick blanda själv Ledsen Maken som satt bredvid fick två istället Glad

Idag är jag hemma med sjukt barn. V har hög feber o prickar över hela kroppen. Passar mig utmärkt, för jag är supertrött idag.

Mamma till 2-åring
  • Bibabba

Stackars Mållan styrkekramar till dig. (Fast du kanske inte läser detta)

Idag är jag hemma igen. igår var mannen hemma med sjuka sonen o idag är det min tur igen. Han har haft små knottriga prickar över hela kroppen, men idagär de nästan borta o det verkar febern vara oxå, i alla fall känns han sval (har inte kollat tempen ännu).

Det passar mig ganska bra att vara hemma eftersom jag är inne i en tröttperiod just nu (v 7+5 eller 8+0 beroende på hur man räknar). Ang gravidmage så har jag inte riktigt koll på om/hur mkt det syns. Jag är tillräckligt stor sen innan för att kunna dölja det som "ätit lite för mkt semlor" eller nåt. I vissa lägen kan ju det vara positivt men jag tycker det är besvärligt med kläder. Det görs inte så mkt mammakläder i min storlek

I april ska vi åka till Mallorca o då kommer jag behöva somriga kläder, så jag hoppas att de jag hade förra gången passar, trots att jag väger mer nu än då.

Mamma till 2-åring
  • Bibabba

Här är ett "svullo" till. Jag har suttit på möte med teamet hela fm och höll in magen för att det putar rätt mycket högt upp annars. När jag ställde mig upp o skulle gå till fikat kunde jag knappt gå för jag hade sån träningsvärk i magen o molvärk i livmodern. Att sitta i soffan framåtlutad är omöjligt med bälte på byxorna. Jag får nog gå över till mammabyxor snart.

Mamma till 2-åring
  • Bibabba

Sitter på jobbet och håller på att somna framför datorn. Har en lång em av administrativt arbete framför mig, ochjag är i desperat behvov av att antingen gå o lägga mig eller av att göra något annat som piggar upp lite. Friskvårdspromenad hade varit bra om det inte var för att jag har ont i foten efter en mindre olycka igår.

Mamma till 2-åring
  • Bibabba

Jag var på inskrivning i måndags o fick börja med Nierex direkt, hade inte väntat mig det. Ska även göra en glukosbelasning i nästa vecka, pga min övervikt. Inget jag ser fram emot direkt. Maken är inte hemma då, då jag är själv med 2 åring som brukar vakna l06 o vill ha lite frukost innan han går till dagis. HUr ska jag klara detta utan att bli jätteillamående eller "råka" äta upp hans macka??? Förra gången var min taktik att sova tills 20 min innan jag skulle åka, gå på toa, klä på mig o köra iväg utan att passera köket typ.

Mamma till 2-åring
  • Bibabba

I måndags berättade jag för en kollega + chefen på jobbet. Vi är 3 st i min yrkeskategori och en ska sluta i samband med sin semester i sommar. Det känns som dålig timing att jag inte kommer vara där för att introducera nya kollegan, men jag kan ju inte hjälpa att hon ska sluta när jag ska ha barn.....
    Jag kommer söka havandeskapspenning, vilket om jag får det beviljat innebär att jag kan gå hem redan i mitten av augusti (när jag tänkt börja efter semestern).

Mamma till 2-åring
  • Bibabba

zasata: Jag jobbar som arbetsterapeut

Mamma till 2-åring
  • Bibabba

Emilas: jag jobbar inom barnhabilitering. Det blir en hel del lyft av hjälpmedel, mycke sittande på golv och risk för sparkar/slag i magen. Jag har förvisso en hel del arbetsuppgifter som inte innebär tunga lyft, men det är ju svårt att förutse vilka behov mina patienter kommer ha i höst. Skolstarter brukar alltid innebära mer hjäpmedel som ska bytas ut o justeras på skolorna. Ett sätt skulle ju vara att jag introducerar nya kollegorna och använder dem som mina "slavar" till tunga uppgifter. Det lär nog ändå sluta med det, eftersom att någon måste introducera dem....

Jag är i v 11+1 idag enligt BM´s uträkning. Är fortfarande trött o lite illamående, kan använda vanliga kläder o försöker låta bli att försäga mig på jobbet. Ska berätta nästa måndag o jag kan säga att jag längtar tils dess!!!

Mamma till 2-åring
  • Bibabba

Jazza: förra gången fick jag HP heltid, men pga att min vikarie inte började förrän den dag jag hade rätt att gå hem så fick jag jobba heltid 3 veckor för att introducera henne ordentligt. Hon kom inte från sverige o var inte van vid våra system för hjälpmedel, bostadsanpassning o annat. Sen jobbade jag ca ½ tid i 3 veckor för att göra administrativt arbete jag låg efter med. Jag slutade 3 veckor innan BF, men hann bara vara hemma en helg + en arbetsdag innan jag fick problem med förhöjda levervärden o blodtryck och blev inlagd. Sen spenderade jag 14 dagar med att åka in o ut på sjukhuset (fick permissioner ungefär var 3:e dag) och sen föddes sonen i v 39+2.

Om jag får HP även denna gång ska jag se till att vara klar med alla journaler o annat administrativt i god tiid, ev jobba ½-tid i 3 veckor för att introducera den nya kollegan + min vikarie o sen gå hem. Om de vill ha mer hjälp får de komma hem till mig o bjuda på fika medan jag vilar i soffan

Mamma till 2-åring
  • Bibabba

Va, ska vi göra BF ista i tråden, då blir den ju suuuuuperlång när alla s lägga till sig. Kan vi inte göra något av följande:
    1. Lägga listan i TS (alla inboxar eller skriver sitt datum i en vanligt inägg)
    2. Gör en separat BF-lista som vi kopplar till i TS.

Jag är med i en tråd för mitt landskap o vi skaffade en separat BF lista + en en fikatrd när det blev för mycket sådant i "prattråden"

Ang vagn vill jag absolut byta ut våran Emmaljunga Classig pga att den är stor, tung o trög när man ska svänga. Vi köpte en Baytravel Jogger när Valter var 11 mån o den har vi vait jättenöjda med. Dock kan man inte ha ståbräda på den, eller väna sittdelen mot sig vilket innebär att vi nu ska köpa ny vagn till 2:an. Kan dock inte bestämma om vi vill ha Teutonia Mistral S eller Emmaljunga City Cerox 360. Erfarenheter av dessa motages tacksamt.

Vi har en trkåsjal och en Ergo Bärsele o i selen kanvi fortfarande bära sonen (92 cm, 16 kg) Dock vill han inte bli buren, men det är bra att kunna när man måste. När vi var i Stockholm utan bil nyligen så bar maken honom jättemycket utan några prolem.

Mamma till 2-åring
  • Bibabba

emilias: Manduca är ganska lik Ergon om inte jag fattat helt fel, så den är nog ett bra köp.

Mamma till 2-åring
  • Bibabba

zasata: slå på tv4 kl 20 en måndag, s k
    nns två barn som en baggis!!!

Mamma till 2-åring
  • Bibabba

Zasata: hu vad otäckt. Håller med om att du bör be att få en koll hus BM, eller åtminstone ringa o prata med dem.

Mamma till 2-åring
  • Bibabba

Storstadsmamma: vad menade läkaren med att livmodern ligger långt ner? På vilket sätt skulle det kunna hindra dig från att föda normalt?

Mamma till 2-åring
  • Bibabba

idag har jag berättat på jobbet. Det känns skönt att inte riskera att försäga sig längre.
    Sonen är fortfarande helt bestämd på att han vill ha en lillebror, och försökte kika in genom naveln idag, när vi pratade om att bebisen bor i min mage.

Mamma till 2-åring
  • Bibabba

Lilla Pop: Han är  2 år o 4 månader.

Mamma till 2-åring
  • Bibabba

Här i Blekinge får man ringa själv och boka UL, jag gjorde det idag o fick tid 5/5

Mamma till 2-åring
  • Bibabba

Jag funderar oxå på namn. Sonen heter Valter (efter sin farfars far) och om han varit en tjej skulle han hetat Iris (efter sin farmors mor). Nu vet jag inte val den lill* i magen ska heta. Wilma är fint, men 2 namn på V??? Elsa är fint o passar till Valter, dessutom heter min farmor Elsa. Dock har vi mycket nära vänner vars dotter heter Elsa. Vi umgås med dem ofta o ska bl a åka på semester till Mallorca med dem om en vecka.
    Och så pojknamnen då, det är ju helt omöjligt, har inga förslag alls.

Mamma till 2-åring
  • Bibabba

Blåklockan: Jag heter Clara, så det namnet kan jag garantera att min bebis inte kommer få, verkar lite vä fantasilöst{#lang_emotions_wink}

Mamma till 2-åring
Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?