• Fru  W

Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?

Jazza...ingen aning vad det ka ha varit för nåt?

Miaelund...Känner igen mig lite...är också trött...eller mer orkeslös. Är ju hemma med min son och passar på att vila när han sover på dan...men det hjälper inte. Hittar inte energin nånstans :( Allt är så jobbigt. Deppig? Byxorna spänner redan och jag undrar hur stor man ska bli? Klart att min son peppar mig :) men jag känner inte igen mig själv. Blir rädd med tanke på att vi ska ha ett barn till...hur man ska orka...men det var ju min högsta önskan :) Imon är det vul...kanske det som spökar, är nervös. Inte meningen att vara pesimist...jag är ju så glad över att vara gravid!!! Men hormonerna spelar ett spratt med mig just nu.

• Fru  W

Är så glad :) Var på vul idag...eller det blev vanligt ultra på magen och allt såg bra ut. Liten överraskning som tickade :) Beräkningen stämde ganska precis så jag är i v 8+1. Ha en jätte fin helg! Imon blir det på My Fair Lady :) och middag ute.

• Fru  W

Var och köpte seaband igår för att jag mår så fruktansvärt illa...sovit med dom på men tycker inte att dom hjälper. Kan effekten komma efter några dagar? Står ju att de ska hjälpa efter 2 min. Måste nog köpa postafen idag :( hört att man blir väldigt trött av dom. Men vad gör man. Jag kan knappt äta längre för illamåendet tar över allt...morgon, kväll, natt...men jag kräks inte iaf. Går in i v 11 imon...så jag tycker att det borde vända snart istället för att bli värre.

• Fru  W

lilla pop...postafen verkar hjälpa :) så jag kunde äta frukost imorse. Är yr och trött men jag mår inte lika illa så jag är tacksam...

• Fru  W

Harry blir 2 år 19 nov ...bf för bebben är 6 okt. Har ingen aning om hur vi ska göra med vagn...men tror det blir syskonvagn

• Fru  W

Fru W, Värmdö, bf 6 okt
    Miaelund, Enskede, bf 4 okt
    oktobermammsen bf 10okt Göteborg

• Fru  W

suck...gjorde ite fel

Miaelund, Enskede, bf 4 okt
    Fru W, Värmdö, bf 6 okt
    oktobermammsen bf 10 okt Göteborg

• Fru  W

Zasta...hoppas det onda i magen är borta nu

Hoppas ni alla får en fin och mysig helg med era nära och kära. Själv ska vi passa kusin vítamin ikv så syrran kan gå ut på middag med sin gubbe i lugn och ro :)

• Fru  W

Det där med lågt sittande moderkaka...Jag hade så med min son. I de flesta fall...över 90%...hoppar den uppåt i takt med att barnet växer. Finns risk för ev blödningar, men jag slapp det. Man får ändå en ny tid för ultra i v 34 tror jag det var. För att se var moderkakan ligger då. Har den inte hoppat upp då kan det bli kejsarsnitt. Det gick bra för mig :) Som sagt läkarna har koll på det där.

Plantago...Har ni nån i släkten som har ds? Jag har också hört att testen inte är helt pålitliga. Men jag förstår att det sätter igång tankar. Hoppas ni får ett bra svar på moderskapsprovet.

• Fru  W

Ja jag förstår dig...jag hade inte heller kunnat göra abort i ett sånt läge. Men visst blir det en omställning. Men än sålänge vet ju ingen...och du kan fortfarande få ett friskt barn :)

• Fru  W

Idag går jag in in i 13+0 Sakta men säkert går tiden frammåt...tänkte på när jag plussade i v 4 {#lang_emotions_smile}

• Fru  W

Min man vill veta om det är en tjej eller grabb...men jag vil inte {#lang_emotions_undecided} Vi tog reda på det med våran son...men nu känns det som om jag vill spara den överraskningen . Men vi får se jag kanske ändrar mig. Måste fråga om alla ni fått kallelse till rutin UL...som är i v 14 eller längre? Jag har inte det

• Fru  W

Ok...jag vet att det skickas ut automatiskt...var så med min son och min mvc tant sa att det kommer remiss på posten...tänkte bara om dom glömt bort mig...Hör jag inte nå´t nästa v så ringer jag

• Fru  W

Måste bara skryta om att vår son sov hela natten i sitt eget rum för första gången inatt {#lang_emotions_smile} Vi flyttade in honom där i lördags. Vet inte om det lär hända fler gånger men en gång är stort det. Jag däremot sov himla dåligt...drömde om krig
    :( Någon dröm tydare här? :)

• Fru  W

Vad fort några av er fått era barn...för mig tog det 32 timmar...så jag är glad om jag kommer ner på hälften den här gången. Jag förstår att ni tänker på hur ni ska hinna in med andra barnet...Ni får känna av era kroppar extra mycket och åka in en gåg för tidigt istället :)

Idag ick jag lyssna på bebisens hjärtljud {#lang_emotions_smile} Varit lite orolig då jag inte har kännt nån spark eller nå´t än och det är mitt andra barn...v 17 på torsdag. Så jag ringde min mvc tant och fick komma dit nästan på engång. Hjärtljudet låg på 150...så det blr nog en grabb till  {#lang_emotions_wink} som vi misstänkt.

• Fru  W

zasata...vi ska till norra Öland i sommar. Hyst en stuga med ett par vänner en vecka...vart var ni nånsans? Kan du rekomendera nå´t...? Varit på Öland när jag var liten så jag kommer inte ihåg nånting :)

• Fru  W

Vad kul att tok handla massa på en gång :) Sånt som man behöver...Vi åker ner till skåne i juli, till svärföräldrarna och då ska i passa på att åka till Ullared. Jag har aldrig varit där men vill gärna dit.

{#lang_emotions_smile} Nu har jag skrivit i alla trådar att jag kände de första sparkarna igår kväll :) När jag skulle sova så la jag händerna på magen och väntade i typ 2 min så kom flera puffar på en gång. Men min man hann inte känna...nästa gång. Har väntat på att känna nå´t länge...är så glad. Ultra den 11 maj. Börjar jobba den 4 maj, om en vecka, ångest. Min man ska vara pappa ledig då tills aug. Hoppas jag klarar av att jobba till juli iaf. Har foglossning :( men med bältet så går det bra än sålänge.

• Fru  W

Stjärnstig: Vad skönt att allt var bra med bebisen :) Jag har gått upp 5 kg redan...det hade jag inte gjort med min son i v 16+5...men men. Foglossnings bälte använder jag varje dag...Sätter det på höfterna så dom pressas in :) Funkar jätte bra på mig men jag blir väldigt kissnödig och ibland kan jag få ont i magen. Men det är ett nödvändigt ont...foglossning är inge kul. Bra att du blev sjukriven...hoppas du börjar må bättre!

Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?