Inlägg från: Flisan79 |Visa alla inlägg
  • Flisan79

Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?

Hallå tjejer!

Har BF 2 oktober med nr 2. Har en dotter som fyller 2 i mars. Dottern tog 7 år att få till och denna gång blev det av "misstag".....känns helt sjukt och overkligt.

Har ni ringt MVC än? Jag tror nog inte på grav förens jag fått det bekräftat . Känner mig dock sjukt trött och blir lätt yr och darrig. Liiiite ömma bröst. Annars ingenting.

• Flisan79

Jazza skrev 2009-02-02 14:24:25 följande:

Flisan: Wow, vad härligt!!! Vi har blivit gravida rätt fort både med dottern och nu, dock hade jag ett mf innan min dotter, så är faktiskt lite nojig denna gång... Hoppas det går över
    Ja så här tidigt försöker man inte drömma sig bort för mycket . Man skulle bli så besviken. Vill att tiden ska gå.
  • Flisan79

Oktober Mamma skrev 2009-02-02 14:33:07 följande:

HejPlussade i förra veckan.Har en dotter född Oktober 06Befarad i början av oktober i år.Bokade ett Kub och nupp test idag.Är det någon på tråden som har gjort detta eller som skall göra detta? Anmälde mig även till MVC idag. Fick då reda på att man from Februari i år kommer man att utöka ulltraljudet( i v 18) med en fulständig organ kontroll.Det känndes väldigt possetivt tycker jag.Men ultraljudet i v 10 fick man inte som omföderska tydligen. konstigt tycker jag.
    Någon särskilld anledning att du vill göra nupp/kub test?

Va, inget VUL heller? Jag måste få ett annars kommer jag dö....på riktigt....haha.....
  • Flisan79

Jag började med multikvinna (innehåller både extra folsyra och järn) samma dag jag +:ade. Samt omega 3 då det ska vara bra för utvecklingen.

Tänkte ringa MVC alldeles straxt....pirrit.

• Flisan79

Efter att ha smält att jag är gravid har jag nu blivit nojjig (som flera andra). Har typ INGA gravsymtom längre. Gör mig super nervös. Och ¨å läser man att många symtom är ett gott tecken...då käs det kört.

Som någon skrev. Hur kan det gå bra en andra gång oxå? Det är ju FÖR bra för att vara sant lixom.

Ska försöka fixa ett tidigt VUL. Någon med erfarenhet av det? Och hur man hittar någon som gör det privat.

• Flisan79

Jazza skrev 2009-02-04 14:25:03 följande:

Jag har nu bokat ett privat VUL och fick tid den 16/2 Det känns bra att gå och kolla läget, jag reser iväg med jobbet och på den resan kommer folk att fatta att jag är gravid, så före det vill jag få bekräftat, plus prata med min chef....
    Vart vände du dig för privat VUL?
  • Flisan79
    minhalva skrev 2009-02-04 21:06:44 följande:
    har ni alla berättat för familj och vänner om graviditeten?vilka har ni berättat för?vi har berättat för våra föräldrar och min bästa vän...inga andra....fast jag vill skrika ut det egentligem=)
    Jag har berättat för min bästa vännina. Inga fler än. Hon är den som skulle stötta om något gick fel så jag berättade direkt för henne. Tänkte göra ett tidigt VUL och om det ser bra ut så kommer jag nog inte kunna hålla mig.
  • Flisan79
    Bellbox skrev 2009-02-06 09:27:18 följande:
    Var hos BM igår & frågade just om t.ex influensan som ska vara tuff i år, men hon sa att det är ingen fara för barnet... men jag skulle ju ändå bli nojjig om jag fick influensan såklart Men skönt att höra det i alla fall...Hoppas Lillan mår bättre snart!
    Ja, själv har men drabbats . Känns som om jag ska hosta ut lilla ärtan men har läst att det inte ska vara någon fara. Fast nojjig är man ju ändå.
  • Flisan79

Är det någon fler än jag (på tal om flytningar) som snarare är "torrare" än vanligt? Förra grav hade jag mer flytningar, minns det väl för jag trodde mensen kom hela tiden.

• Flisan79

Cute Baby skrev 2009-02-17 17:26:06 följande:

Svar på #281det lätt helt sjukt i mina öron. hon sa til mig att det inte räcker att man är orolig. du har ett barn  och bara fått ett mf så nej  vi kommer inte kuna erbjuda dej tid för vul. var så irro på henne ,, men jag ska ringa lite runt och se om vi får göra ett privat.kosta vad det kosta,
    Vet inte om jag skrivit det tidigare men ska göra VUL på fredag privat. Ringde dit och sa att jag var orolig. Har dock inga MF eller så. Sköterskan sa att "oj, klart du inte ska behöva gå och oro dig". Kostar 300 och värt varenda krona.
  • Flisan79

Fru W skrev 2009-02-18 11:34:51 följande:

Måste fråga er en sak. Jag är fortfarande mamma ledig till min son...han börjar fsk i aug. Jag kanske jobbar maj/juni. Sem juli och jobb aug eller så länge jag kan...bebis i okt. Hur ska ni göra med det äldre barnet då bebisen kommer. Kommer ni ha han/hon hemma ett tag och sen tillbaka till fsk igen? Eller kommer han/hon gå på fsk som vanligt? Jag vet att det är långt kvar men jag ligger och funderar på kvällarna :)
    Jag har liknande funderingar. Dottern började i höstas.
  • Flisan79

Har en kula på magen som är störst på eftermiddag/kväll. Min granne reagerade med "åhh det syns ju". Är smal i övrigt.

Har inte berättat för min a föreldrar men vet inte om jag komer kunna dölja det så länge till.

• Flisan79
    oktobermammsen skrev 2009-03-31 13:59:25 följande:
    ihh nu blir jag nervös i magen. skall göra cub testet på torsdag. nån som snabbt och lätt kan förklara hur de mäter? vad innebär 1:26?bra eller dåligt eller mitt emellan? skall man ha högt eller lågt värde?
    Allt mellan 1 och 2 är normalt. Jag hade 1,5 i nackspalten. Den ska vara så smal som möjligt. Fick med det måttet 1:20 000 vilket är det bästa man kan få. Om du nu menar att risken är 1:26 är det ett ganska dåligt resultat och alla under 1:200 (1:300 i vissa komuner) erbjuds fostervattenprov.
Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?