Inlägg från: Mammelutten |Visa alla inlägg
  • Mammelutten

Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?

Hej, här hänger jag gärna på

Har en dotter född juli -07, skrapades för MA 30/12 (var i v.12), och plussade i förrgår igen! Är så otroligt glad, men livrädd samtidigt... har även ett MA i bagaget innan dottern, och det är som ömma blåmärken i själen...

··?·?♥ Älskar min lilla familj ♥?·?··
  • Mammelutten
    Cute Baby skrev 2009-02-03 15:23:13 följande:
    oo gud jag blir liv rädd när jag läser om alla mf ...
    Det är man ju självklart, men för de allra flesta går det ju faktiskt bra!
  • Mammelutten
    Cute Baby skrev 2009-02-03 15:44:03 följande:
    Svar på #36ja jag hoppas att det ska gå bra för alla och ingen ska behöva gå igenom ett mf för det värst. och det är därför jag inte kan släppa tanken, Tänk om det händer igen
    Du har oxå varit med om det förut?
  • Mammelutten

Före sonen, eller nu emellan honom och den här graviditeten?
    Vet precis hur det känns, har ju varit där själv två gånger, nu senast för en dryg månad sen...

• Mammelutten
    lilla pop skrev 2009-02-03 20:09:47 följande:
    Jag förstår alla som är oroliga för MF som fått det förut. Det måste varit jättetufft! Jag funderar också, framförallt på om allt är som det ska där inne. Och som miaelund skriver; om man kan ha sådan tur igen, att få ett friskt barn. Jag tror också att jag ska göra NUPP-test bara för att åtminstone få se/veta det resultatet. Jag gjorde det förra gången och det kändes bra på något vis ändå. Man funderar väl mer när man är lite äldre kanske och när man redan fått ett barn så blir miraklet så otroligt mycket större när man inser att man ska få ett till. Vi får försöka peppa varandra till att ta en dag i taget tills de kritiska veckorna är över. Kom ihåg att ta hand om er ordentligt! Ät, vila och sov och må så gott ni kan. Själv är mitt fokus att stävja illamåendet... Någon som har bra tips förutom att småäta ofta?
    Dricka ramlösa... o käka Postafen!
  • Mammelutten
    Cute Baby skrev 2009-02-03 21:13:23 följande:
    jag har inte haft illamående som igår, det var mer igår.. inte lika ömma bröst heller !!
    Behöver inte vara nåt konstigt med det, symtomen kommer och går. Och vi är ju inte så långt gångna än heller.
  • Mammelutten
    Cute Baby skrev 2009-02-03 21:42:20 följande:
    joo det sant. vad är Nupp??????????

"NUPP är en ultraljudsundersökning som används för att mäta en vätskespalt (nackuppklarning) som fostret har i nackgropen. Man ser om spalten är bredare än normalt. Genom att kombinera ultraljudsundersökningen med ett blodprov och dessutom räkna in mammans ålder, kan man beräkna risken att fostret har Downs syndrom och vissa andra mer sällsynta kromosomavvikelser.

Undersökningen kan bara göras i graviditetsvecka 11-14 eftersom vätskespalten försvinner senare under graviditeten."

(Ur Vårdguiden)
  • Mammelutten
    minhalva skrev 2009-02-03 23:50:30 följande:
    hejfår jag hänga på er?plussade idag och mitt fösta barn är 15 månader...och vi ska få syskon 7 oktober spännande...och riktigt läskigt...kommer vi ha tid över till vårt förstfödda...var det inte för tidigt osv...är tankar som upptagit mig...är såå glad men super nervös...
    Välkommen!
    Flisan79 skrev 2009-02-04 09:37:29 följande:
    Efter att ha smält att jag är gravid har jag nu blivit nojjig (som flera andra). Har typ INGA gravsymtom längre. Gör mig super nervös. Och ¨å läser man att många symtom är ett gott tecken...då käs det kört.Som någon skrev. Hur kan det gå bra en andra gång oxå? Det är ju FÖR bra för att vara sant lixom.Ska försöka fixa ett tidigt VUL. Någon med erfarenhet av det? Och hur man hittar någon som gör det privat.
    Jag tror vi alla är mer eller mindre nojjiga hela tiden... förstår helt hur du känner, även jag känner så. Det här är min fjärde graviditet (MA, dotter, MA, nu gravid) så även jag tänker ibland att varför skulle det gå bra nu?! Men, det är bara att försöka tänka positivt - nu ÄR det vår tur!
    Iom att vi inte är så långt gångna än är det inte säkert att symtomen har slagit till med full kraft än, men vissa av oss kommer nog ha den lyxen att må väldigt bra hela tiden och vissa av oss kommer nog få symtom så det räcker till och blir över
    Kram
  • Mammelutten
    Jazza skrev 2009-02-04 14:25:03 följande:
    Jag har nu bokat ett privat VUL och fick tid den 16/2 Det känns bra att gå och kolla läget, jag reser iväg med jobbet och på den resan kommer folk att fatta att jag är gravid, så före det vill jag få bekräftat, plus prata med min chef....
    Hur långt gången är du då (när du ska på vul alltså )
  • Mammelutten
    lilla pop skrev 2009-02-04 19:35:50 följande:
    Tack för tips mammelutten! Förra graviditeten mådde jag som sagt bara lite illa någon vecka eller så. Det är värre nu... Vad är Postafen? Tabletter?
    Mm, det är åksjuketabletter, man blir grymt trött i början av att ta dom, men det blir bättre efter ett tag och de funkar okej tycker jag.
    Kom även på Seaband, känner du till det? Om inte, köps på apoteket, är ung som smala svettisband med en plastkula på som ska trycka in mot handleden, funkar som akupressur.
Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?