• LillaG

Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?

Tassar in och ansluter mig.

Beräknad bf 9/10. Mitt andra barn på gång och det ska bli jätteroligt och spännande. Sonen är 2,5 och tycker det är jättspännande med små bäbisar :D.

• LillaG

storstadsmamma skrev 2009-02-11 14:13:10 följande:

Hej sorry för det tidigare inlägget min dator var konstig. Jag har en son på 18mån och har enligt FL BF 2 oktober men jag får nog redan på mer på RVUL på måndag. Jag behöver också några att bolla med.Förresten bor jag inte i Sverige så jag har nog ännu mer funderingar kring allt konstigt som kan komma att komma i min väg i och med detta (första barnet fick jag i Sverige). Jag har tex redan varit tvungen att välja vilket sjukhus jag vill föda på och kommer vara tvungen att betala en massa pengar för att preliminärboka en plats till i oktober. Helt galet!
    Får man snoka och fråga var du bor?
    Det är väl iofs inte ovanligt i länder där det är vanligt med privat sjukvård att man väljer sitt sjukhus och dessutom får betala för det.
    Jag trillade in på någon sida där man såg hur stort embryot var nu, och jag har svårt att tänka mig att man skulle kunna få ett mer exakt datum för födsel redan nu. Det mäts väl på lårbenet eller något liknande?
  • LillaG

Storstadmamma - Ja, släkten kan verkligen vara nyfikna ibland!

Men, vad alla ska göra vul?!! Jag har inte ringt till bm än.

• LillaG

Klart man ska passa på! :D

Fast jag tror inte nån skulle vilja göra ett vul på mig för det...

• LillaG

zasata skrev 2009-02-13 20:25:21 följande:

Jag vill med göra privat, men hittar inget i Göteborg :(
    I Göteborg kan du vända dig till MammaMia eller Barnmorskegruppen om du vill gå privat, eller göra någon undersökning som är utöver standardprogrammet.

Jag var oxå i v 6+0 igår .
  • LillaG

zasata skrev 2009-02-17 18:13:47 följande:

var bor du? jag skall göra privat och betala 200. men torr jag blir erbjuden via bm sen med., Men då får jag ju göra 2! :)
    Visst bodde du i Göteborg? Var betalar du 200 för vul?
Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?