• Magds

Babysense andningslarm?

Hejsan!
    Vi har hyrt ett larm från TechnoMedia för 350 kronor i månaden och jag är verkligen glad att vi till slut bestämde oss för att göra det, vår dotter vill nämligen bara ligga på mage, hon sover jättebra så.

Larmet funkar som så att det ger ifrån sig en första varningssignal om barnet har ett andningsuppehåll på 14 sekunder, låter ungefär som en brandvarnare. Om barnet inte börjar andas så larmar det igen, ordentligt högt (!) efter 20 sekunder.

Vi har haft larmet i ca två veckor och det har larmat tre gånger (första varningssignal), då har jag (som ligger närmast) puttat lite på dottern och hon har dragit efter andan.

Så länge barnet andas som det ska blinkar en grön lampa, man kan också ha en ljudsignal som låter i takt med varje andetag men den har vi stängt av.

Som sagt, jag är helnöjd med vårt larm och sover som en stock utan att oroa mig i vetskap om att ifall det "är något" så vaknar jag av larmet.

Lycka till!

• Magds

Julibebbe: Vet egentligen inte varför vi bestämde oss för att hyra... Men jag tror att vi resonerade som så att vi inte ska ha larmet så länge, först och främst tills hon kan vända sig själv, typ vid 5-6 månader. Hon är tre månader nu så det blir ju typ bara två eller tre månader och då blir det billigare att hyra.

Jag tror inte att TechnoMedicas larm är bättre än något annat men det är bara dom som hyr ut - därav valet av larm.

Svar på tråden Babysense andningslarm?